Organisatie | Vlaardingen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Rekenkamer Vlaardingen 2022 |
Citeertitel | Verordening Rekenkamer Vlaardingen 2022 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
11-03-2022 | nieuwe regeling | 24-02-2022 |
Verordening regelende de uitoefening van de rekenkamerfunctie Vlaardingen
De raad van de gemeente Vlaardingen;
gelezen het voorstel van het Presidium van 24 januari 2022;
Gelet op artikel 81a Gemeentewet;
Gelet op artikel 81b Gemeentewet;
Gelet op artikel 81c Gemeentewet;
Gelet op artikel 81k Gemeentewet;
Artikel 3 Budget van de rekenkamerfunctie
De raad stelt jaarlijks bij de begroting een bedrag beschikbaar voor de rekenkamer. Dit bedrag is exclusief BTW en overeenkomstig de aanbestedingsprocedure.
Artikel 5 Uitvoering van onderzoek en rapportage
Bij de start van het onderzoek vindt er een gesprek plaats tussen de directeur van de rekenkamer, de gemeentesecretaris en de ambtenaren waarvan betrokkenheid wordt verwacht tijdens het onderzoeksproces. De leden van het gemeentebestuur en de ambtenaren van de gemeente zijn verplicht op zijn verzoek aan de directeur van de rekenkamer alle inlichtingen en informatie te verstrekken die hij nodig heeft voor de uitvoering van een onderzoek. De informatie en/of inlichtingen worden verstrekt binnen een door de directeur van de rekenkamer aan te geven redelijke termijn. Verzoeken aan ambtenaren van de gemeente worden tevens ter kennis gebracht van de gemeentesecretaris.