Organisatie | Drimmelen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG |
Citeertitel | Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-03-2022 | Nieuwe regeling | 01-02-2022 |
Artikel 1. De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen
De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen mandaat te verlenen de navolgende taken en bevoegdheden namens burgemeester en wethouders uit te voeren:
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders;
het ingevolge artikel 42 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen één maal per jaar controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie, en het verzenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Artikel 2. Ambtenaren belast met vaststelling van geometrische gegevens
Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen:
Artikel 3. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van documenten waarin constateringen zijn vastgelegd, zoals bedoeld in artikel 10, onder b, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van documenten waarin constateringen zijn vastgelegd, zoals bedoeld in artikel 10, onder b, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen:
Artikel 4. Ambtenaren bevoegd tot het opstellen van verklaringen, zoals bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen
Als ambtenaren bevoegd tot het opstellen van verklaringen, zoals bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen:
Te bepalen, dat de hiervoor onder artikel 1 tot en met 4 verstrekte mandaten gelden onder de voorwaarden, dat geschillen omtrent de toepassing van deze mandaten aan het college van burgemeester en wethouders worden voorgelegd.