Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Haarlem

Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 gemeenteraadsverkiezingen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHaarlem
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 gemeenteraadsverkiezingen
CiteertitelBesluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 gemeenteraadsverkiezingen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. Kieswet
  3. Tijdelijke wet verkiezingen covid-19
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-02-2022nieuwe regeling

16-02-2022

gmb-2022-81313

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 gemeenteraadsverkiezingen

Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Haarlem;

 

Gelet op de bepalingen van afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de Kieswet en de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19;

 

overwegende dat de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 is vastgesteld en inwerking is

getreden;

 

BESLUIT:

Artikel 1 Mandaat

Aan de afdelingsmanager van de afdeling Klantcontactcentrum de hieronder genoemde bevoegdheden vanuit de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 gedurende het verloop van de verkiezingen voor de leden van de gemeenteraad in 2022 te mandateren.

 

artikelen 3, 4, 5-7 Tijdelijke wet verkiezingen covid-19

Aanwijzen stembureaus met beperkte toegang

artikelen 2g, 3a, 4a Tijdelijke wet verkiezingen covid-19

Aanwijzen stembureaus voor vervroegd stemmen

artikel 1f, 1g en 22b Tijdelijke wet verkiezingen covid-19

Instellen gemeentelijk stembureau voor vervroegd stemmen en aanwijzen locatie(s)

artikel 6 Tijdelijke wet verkiezingen covid -19

Aanwijzen stemlokaal uitsluitend voor stemming

artikel 5 Tijdelijke wet verkiezingen covid -19

Verplaatsen stemlokaal

artikel 13 Tijdelijke wet verkiezingen covid -19

Aanwijzing waarnemers stembureaus met beperkte toegang

artikel 8 lid 3 Tijdelijke wet verkiezingen covid -19

Aanwijzen van takencluster aan stembureauleden

artikel 9 lid 3 en 23 g lid 2 Tijdelijke wet verkiezingen covid -19

Gezondheidscheck stembureauleden

Artikel 2 Ondertekening

Bij uitoefening van het mandaat ondertekent de gemandateerde op de volgende wijze:

 

Het college van burgemeester en wethouders van Haarlem,

namens het college,

 

Handtekening

 

<de functienaam van de gemandateerde en zijn naam en handtekening>.

Artikel 3 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als ‘Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen Covid-19 gemeenteraadsverkiezingen Haarlem’

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van gemeente Haarlem op 16 februari 2022

Burgemeester,

J. Wienen

Gemeentesecretaris,

C. Lenstra