Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Súdwest-Fryslân

Aanwijzingsbesluit beheerfunctionarissen Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSúdwest-Fryslân
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit beheerfunctionarissen Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022
CiteertitelAanwijzingsbesluit beheerfunctionarissen Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpbeheer en toezicht basisregistratie personen

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR673013/1

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

23-02-2022nieuwe regeling

01-02-2022

gmb-2022-75652

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit beheerfunctionarissen Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022

Het college van burgemeester en wethouders van Súdwest-Fryslân;

 

gelet op artikel 1 van de Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022

 

besluit:

 

vast te stellen

 

het Aanwijzingsbesluit beheerfunctionarissen Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022

 

 

 

Artikel 1 Informatiebeheer en privacybeheer

  • 1.

    Als informatiebeheerder en privacybeheerder wordt aangewezen de heer J.W. Steringa, teammanager Burgerzaken.

  • 2.

    Als plaatsvervangers worden aangewezen:

    • de heer W.W. Hoekema, beleidsmedewerker team Burgerzaken;

    • de heer L. de Vries, beleidsmedewerker team Burgerzaken.

 

Artikel 2 Beveiligingsbeheer

  • 1.

    Als beveiligingsbeheerder wordt aangewezen de heer L. de Vries, beleidsmedewerker team Burgerzaken.

  • 2.

    Als plaatsvervanger wordt aangewezen de heer W.W. Hoekema, beleidsmedewerker team Burgerzaken.

 

Artikel 3 Systeembeheer

Als systeembeheerders worden aangewezen:

  • de heer A. Smit, technisch specialist team Informatiemanagement en Automatisering;

  • de heer S. Soepboer, technisch specialist team Informatiemanagement en Automatisering;

  • de heer R. Terbraak, technisch specialist team Informatiemanagement en Automatisering.

 

Artikel 4 Toezicht

  • 1.

    Als toezichthouders worden aangewezen:

    • mevrouw J. Haanstra - Eiling, medewerker team Burgerzaken;

    • mevrouw I. Hofstra, medewerker team Burgerzaken;

    • de heer K. de Jong, medewerker team Burgerzaken;

    • mevrouw W. Bijlsma, medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein;

    • de heer H. de Jong, medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein;

    • mevrouw M. Kort, medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein;

    • de heer H. Zwart, medewerker team Ondersteuning Sociaal Domein.

  • 2.

    De medewerkers in lid 1 worden aangewezen als toezichthouders als bedoeld in:

    • artikel 4.2 van de Wet basisregistratie personen;

    • titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht.

 

Artikel 5 Controle op informatiebeveiliging

  • 1.

    Als controller informatiebeveiliging wordt aangewezen de heer L. Leeuwen, beleidsadviseur team Concerncontrol.

  • 2.

    Als plaatsvervanger wordt aangewezen de heer R. Bouma, beleidsadviseur team Concerncontrol.

 

Artikel 6 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de dag dat de regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022 in werking treedt.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit beheerfunctionarissen Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen Súdwest-Fryslân 2022.

 

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 1 februari 2022,

mr. drs. J.A. de Vries, burgemeester

G. Heeg, gemeentesecretaris