Organisatie | Land van Cuijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling budgethouders gemeente Land van Cuijk 2022 |
Citeertitel | Regeling budgethouders gemeente Land van Cuijk 2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regelnig vervangt de Regeling budgethouders CGM.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-01-2022 | 01-01-2022 | nieuwe regeling | 04-01-2022 |
Artikel 1 Aanwijzing van budgethouders
Een budgethouder kan een budget, dat aan hem is toegekend, geheel of gedeeltelijk toewijzen aan een budgetbewaker. Hij kan een investeringsbudget geheel of gedeeltelijk toewijzen aan een budgetbewaker. Dit ontslaat hem niet van zijn verantwoordingsplicht aan degene, die hem het budget heeft toegekend.
Alleen personen die in dienst zijn van de gemeente Land van Cuijk (geen externen) kunnen als budgethouder of budgetbewaker worden aangewezen. Een uitzondering op deze regel kan door de teammanager, verantwoordelijk voor de inhuur, gemotiveerd aan de directie worden voorgelegd. Het voorstel aan het directieteam is voorzien van een advies van de concerncontroller en een gedetailleerde opgave van grootboeknummer/kostensoort waarvan de externe medewerker budgethouder dan wel budgetbewaker wordt. Een externe medewerker kan nooit aangewezen worden als budgethouder of als budgetbewaker voor de kosten van extern personeel.
Artikel 2 Budgetverantwoordelijkheid en limieten
Bij inkopen vanaf € 2.500 dient de prestatieakkoordverklaarder bij de afhandeling van de factuur een bewijsstuk van levering aan de financiële applicatie toe te voegen. De volgende stukken kunnen dienen als bewijsstuk (niet limitatief):
Verdere voorbeelden worden gegeven in de Bijlage BADO-notitie over Vastlegging en onderbouwing prestatielevering bij inkopen door gemeenten en provincies. Bij onduidelijkheden over een geschikt bewijsstuk, dient de budgethouder en/of de budgetbewaker contact op te nemen met de medewerker interne controle en de gemaakte afspraken vast te leggen in de financiële applicatie bij de betreffende factuur.