Organisatie | Heiloo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet |
Citeertitel | Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-01-2022 | nieuwe regeling | 21-12-2021 |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo;
conform het advies van de gemeentearchivaris, beheerder van de gemeentelijke archiefbewaarplaats;
gelet op artikel 15, eerste lid onder a van de Archiefwet 1995 en artikel 10 Van het Archiefbesluit 1995;
Beperkingen te stellen aan de openbaarheid van het archief van de inventaris 1986-2000 van de gemeente Heiloo, volgens de hierna gegeven specificatie.
Artikel 1 Beperking ter bescherming / eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer
Met het oog op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer zijn de navolgende inventarisnummers beperkt openbaar.
Artikel 2 Beperking ter bescherming van de belangen van de Staat of zijn bondgenoten
Met het oog op de bescherming van de belangen van de Staat of zijn bondgenoten zijn de navolgende inventarisnummers beperkt openbaar:
Raadpleging, gebruik of vervaardiging van reproducties van de in artikel 1 en 2 genoemde inventarisnummers is tot het moment van openbaarmaking uitsluitend mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerder van de archiefbewaarplaats. Aan deze toestemming kunnen voorwaarden worden verbonden.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo, d.d. 21 december 2021.
F.H.W. de Jong
secretaris
M. ten Bruggencate
burgemeester
Bent u het niet eens met dit besluit?
Dan kunt u bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. We nemen dan samen met u het besluit door.
U kunt hiervoor een beleidsmedewerker van het team van Documentair Informatie Management (DIM) bellen, via het algemene telefoonnummer (072) 535 66 66.
Wilt u na dit gesprek alsnog bezwaar maken? Dan kunt u een bezwaarschrift sturen naar het college van burgemeester en wethouders.
Zorgt u ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop het besluit bekendgemaakt is. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.
U kunt uw bezwaarschrift schriftelijk indienen. Stuurt u dit aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo, Postbus 1, 1850 AA HEILOO.
In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Kunt u een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten, omdat er spoed noodzakelijk is? Dan kunt u een voorlopige voorziening aanvragen. Daarmee vraagt u de rechter om de werking van het besluit van de gemeente uit te stellen.
Een voorlopige voorziening aanvragen kan alleen als u een bezwaarschrift hebt ingediend.
Voor de behandeling van uw aanvraag moet u griffierecht betalen aan de rechtbank.
U vraagt een voorlopige voorziening schriftelijk aan bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem.