Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Heiloo

Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHeiloo
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet
CiteertitelBesluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 15, eerste lid, van de Archiefwet 1995
  2. artikel 10 van het Archiefbesluit 1995
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-01-2022nieuwe regeling

21-12-2021

gmb-2022-13630

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit beperking openbaarheid archiefbescheiden ingevolge de Archiefwet

Burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo;

 

conform het advies van de gemeentearchivaris, beheerder van de gemeentelijke archiefbewaarplaats;

 

gelet op artikel 15, eerste lid onder a van de Archiefwet 1995 en artikel 10 Van het Archiefbesluit 1995;

 

BESLUITEN:

 

Beperkingen te stellen aan de openbaarheid van het archief van de inventaris 1986-2000 van de gemeente Heiloo, volgens de hierna gegeven specificatie.

Artikel 1 Beperking ter bescherming / eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer

Met het oog op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer zijn de navolgende inventarisnummers beperkt openbaar.

 

Inventarisnr.

Inhoud

Beperkings-duur

Openbaar in

181

Personeelsdossier J.C. Geerlings, directeur sector grondgebied, 1991-2001

75 + 1

2077

360-363

Toelating en benoemingen van leden gemeenteraad, 1986-2002

75 + 1

2078

412

Benoemen en ontslaan van ambtenaren van de burgerlijke stand, 1986-2000

75 + 1

2076

415

Benoemen en ontslaan van ambtenaren van de burgerlijke stand, 1995-2000

75 + 1

2076

405-408

Uitgeven van het personeelsblad GemBer (GemeenteBerichten), jaargang 1-8, 1993-2000

75 + 1

2076

560

Stukken betreffende de bezetting, bevorderingen en onderscheidingen van het vrijwillige brandweerperso-neel, 1986-1995

75 + 1

2071

Artikel 2 Beperking ter bescherming van de belangen van de Staat of zijn bondgenoten

Met het oog op de bescherming van de belangen van de Staat of zijn bondgenoten zijn de navolgende inventarisnummers beperkt openbaar:

 

Inventarisnr.

Inhoud

Beperkings-duur

Openbaar in

327

Tekeningen behorend bij bouwvergunning nr. 174 (nieuwbouw gemeentehuis) d.d. 13 september 1988

42 + 1

2031

344

Tekeningen t.b.v. het veranderen van dienstgebouw II en plaatsen van een nieuw gebouw III aan het Rosendaal, 1997-1998

75 + 1

2064

Artikel 3 Reproducties

Raadpleging, gebruik of vervaardiging van reproducties van de in artikel 1 en 2 genoemde inventarisnummers is tot het moment van openbaarmaking uitsluitend mogelijk na voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerder van de archiefbewaarplaats. Aan deze toestemming kunnen voorwaarden worden verbonden.

Artikel 4 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

Artikel 5 Verklaring van overbrenging

Dit besluit wordt als bijlage gevoegd bij de verklaring van overbrenging van dit archief.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo, d.d. 21 december 2021.

F.H.W. de Jong

secretaris

M. ten Bruggencate

burgemeester

 

Bent u het niet eens met dit besluit?

Dan kunt u bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. We nemen dan samen met u het besluit door.

U kunt hiervoor een beleidsmedewerker van het team van Documentair Informatie Management (DIM) bellen, via het algemene telefoonnummer (072) 535 66 66.

Wilt u na dit gesprek alsnog bezwaar maken? Dan kunt u een bezwaarschrift sturen naar het college van burgemeester en wethouders.

Zorgt u ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop het besluit bekendgemaakt is. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

 

Hoe maakt u bezwaar?

U kunt uw bezwaarschrift schriftelijk indienen. Stuurt u dit aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo, Postbus 1, 1850 AA HEILOO.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

  • -

    uw naam, adres en graag ook uw telefoonnummer;

  • -

    een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (u kunt bijvoorbeeld de datum en ons kenmerk van het besluit vermelden of een kopie meesturen);

  • -

    de reden waarom u bezwaar maakt;

  • -

    de datum;

  • -

    uw handtekening.

Voorlopige voorziening

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Kunt u een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten, omdat er spoed noodzakelijk is? Dan kunt u een voorlopige voorziening aanvragen. Daarmee vraagt u de rechter om de werking van het besluit van de gemeente uit te stellen.

 

Een voorlopige voorziening aanvragen kan alleen als u een bezwaarschrift hebt ingediend.

Voor de behandeling van uw aanvraag moet u griffierecht betalen aan de rechtbank.

U vraagt een voorlopige voorziening schriftelijk aan bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem.