Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Krimpenerwaard

Vervangingsregeling gemeentesecretaris / Algemeen directeur en directeuren

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieKrimpenerwaard
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVervangingsregeling gemeentesecretaris / Algemeen directeur en directeuren
CiteertitelVervangingsregeling gemeentesecretaris / algemeen directeur en directeuren
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR622505/4
  2. https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR635836/1
  3. https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611614/1
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2022Nieuwe regeling

21-12-2021

gmb-2021-484822

Tekst van de regeling

Intitulé

Vervangingsregeling gemeentesecretaris / Algemeen directeur en directeuren

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Krimpenerwaard;

 

Gelet op de mandaatregeling gemeente Krimpenerwaard 2022, de Budgethoudersregeling 2022 en de Organisatieregeling 2022 gemeente Krimpenerwaard

Besluit

 

vast te stellen de

 

“Vervangingsregeling gemeentesecretaris / Algemeen directeur en directeuren’

Artikel 1 Aanwijzing plaatsvervangende gemeentesecretaris / Algemeen directeur

Vervanging van de gemeentesecretaris, zowel voor wat betreft zijn bevoegdheden als gemeentesecretaris als in die van Algemeen directeur, vindt plaats door een directeur in de hierna genoemde volgorde:

  • 1e vervanger directeur Publiek Domein, indien deze afwezig is;

  • 2e vervanger directeur Ruimtelijk Domein, indien deze afwezig is;

  • 3e vervanger directeur Sociaal Domein.

Artikel 2 Aanwijzing plaatsvervangende directeuren

  • 1.

    Een directeur als bedoel in de Organisatieregeling gemeente Krimpenerwaard, wordt bij zijn afwezigheid vervangen door één van de andere directeuren.

  • 2.

    De te vervangen directeur wijst een eerste, tweede en derde plaatsvervanger aan.

  • 3.

    Indien de te vervangen directeur zelf niet in staat is in zijn vervanging te voorzien, wijst de gemeentesecretaris/algemeen directeur de plaatsvervanger aan.

Artikel 3 Bevoegdheden en beperkingen

  • 1.

    De plaatsvervanger is bevoegd alle noodzakelijke taken en verantwoordelijkheden van de gemeentesecretaris, algemeen directeur en/of de directeur uit te oefenen bij diens afwezigheid.

  • 2.

    De gemeentesecretaris, algemeen directeur en/of de directeur kan beperkingen stellen aan de uitoefening van diens taken en verantwoordelijkheden door de plaatsvervanger (s).

  • 3.

    De beperkingen als bedoeld in het vorige lid worden dan schriftelijk vastgelegd.

Artikel 3 Slotbepalingen

  • 1.

    Deze regeling wordt aangehaald als Vervangingsregeling gemeentesecretaris / algemeen directeur en directeuren.

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking.

  • 3.

    De Vervangingsregeling / waarneming gemeentesecretaris, vastgesteld op 11 maart 2019 en de Aanvullende vervangingsregeling gemeentesecretaris/algemeen directeur gemeente Krimpenerwaard vastgesteld op 21 april 2020 worden ingetrokken.

 

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Krimpenerwaard d.d. 21 december 2021

de secretaris,

J.Hennip

de burgemeester,

mr. R.S.Cazemier