Organisatie | Altena |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel tijdelijke verstrekking van uitkering aan pseudo-adreslozen in de gemeente Altena 2022 |
Citeertitel | Beleidsregels 'Tijdelijke verstrekking van uitkering aan pseudo-adreslozen in de gemeente Altena 2022' |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Beleidsregel tijdelijke verstrekking van uitkering aan pseudo-adreslozen in de gemeente Altena 2019.
artikel 40 van de Participatiewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2022 | nieuwe regeling | 21-12-2021 |
De bijstand kan tijdelijk worden voortgezet, indien de situatie van de betrokkene zodanig is dat het recht op bijstand redelijkerwijs blijft bestaan. Het is daarvoor noodzakelijk dat het Team Publiek het briefadres van de gemeente Altena aan betrokkene toekent. Toekenning van het adres gebeurt door het Team Publiek, in nauw overleg met het Het team belast met de uivoering van de Participatiwet.
Deze situatie wordt geacht zich een jaar te kunnen voordoen. Binnen die periode wordt het in het algemeen mogelijk geacht vervangende huisvesting te vinden. Lukt dit door omstandigheden niet, dan kan de periode van een jaar verlengd worden met een jaar. In theorie kan de periode ook daarna verlengd worden. De regeling kent geen maximale termijn.
Om goed zicht te houden op de situatie van de betreffende persoon, wordt deze in beginsel maandelijks voor een gesprek uitgenodigd over zijn woonsituatie. Op basis van de uitkomsten van het gesprek wordt een besluit genomen over het al dan niet voortzetten van de uitkering. Eventueel kan Het team belast met de uivoering van de Participatiwet besluiten de afd. fraudebestrijding in te schakelen, indien de omstandigheden daar aanleiding toe geven.