Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
IJsselstein

Mandaatbesluit uitvoering overeenkomst parkeerbeheer gemeente IJsselstein

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieIJsselstein
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit uitvoering overeenkomst parkeerbeheer gemeente IJsselstein
CiteertitelMandaatbesluit uitvoering overeenkomst parkeerbeheer gemeente IJsselstein
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-202201-12-2021nieuwe regeling

14-12-2021

gmb-2021-477979

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit uitvoering overeenkomst parkeerbeheer gemeente IJsselstein

Aanleiding

 

Op 11 oktober 2021 heeft het college besloten tot het aangaan van een overeenkomst voor het uitvoeren van parkeerbeheer in de gemeente. Deze overeenkomst is op 29 oktober 2021 door partijen ondertekend en treedt per 1 januari 2022 in werking. Deze overeenkomst is aangegaan met: P1 Off Street Management B.V. te ‘s-Gravenhage, KvK-nummer 27152045.

 

De uitvoering van deze overeenkomst heeft zowel een privaatrechtelijk als een publiekrechtelijk karakter. Voor het publiekrechtelijke deel zijn mandaten nodig. Daar gaat dit besluit over. Op verzoek van de hiervoor genoemde rechtspersoon worden de mandaten verleend aan een aan hen gelieerde rechtspersoon:

 

P1 On Street Management B.V. te ’s-Gravenhage, KvK-nummer 30142723 (hierna: P1).

 

Aard van het mandaat

 

Het verleende mandaat strekt niet verder dan voor de uitvoering van de hiervoor genoemde overeenkomst noodzakelijk is.

 

Het gaat hier om mandaten aan een niet-ondergeschikte. Het is dan wettelijk noodzakelijk dat bij dit besluit verstrekte mandaten door de ontvanger daarvan ook expliciet worden geaccepteerd (artikel 10:4 Awb). Dat gebeurt door medeondertekening van dit besluit (voor akkoord).

 

Inhoud mandaat

 

Mandaat wordt per 1 januari 2022 door het college van IJsselstein aan de directeur van P1 verleend voor:

 

  • 1.

    Het voorbereiden van en beslissen op aanvragen voor parkeervergunningen en het intrekken en wijzigen van parkeervergunningen op grond van de Parkeerverordening en de daarop gebaseerde Nadere regels uitgifte parkeervergunningen (dit mandaat gaat al in per 1 december 2021);

  • 2.

    Het voorbereiden van en beslissen op aanvragen voor gehandicaptenparkeerkaarten (artikel 49 en 55 BABW, Regeling gehandicaptenparkeerkaart)

  • 3.

    Het voorbereiden van en beslissen op aanvragen voor ontheffingen op grond van de Wegenverkeerswet 1994 (artikel 149), uitsluitend voor zover het betreft de binnenstadafsluitingen (bollards);

  • 4.

    Het voorbereiden van en nemen van besluiten op bezwaarschriften tegen besluiten die op grond van voornoemde punten 1, 2 en/of 3 zijn genomen. Het bepaalde in artikel 10:3, derde lid, Awb wordt hierbij in acht genomen;

  • 5.

    Het behandelen van rechterlijke procedures van voorlopige voorzieningen en (hoger)beroepschriften die samenhangen met besluiten die op grond van punt 4 zijn genomen;

  • 6.

    Het nemen van besluiten tot het vaststellen van dwangsommen (artikel 4:18 Awb) als gevolg van ingebrekestellingen die samenhangen met besluiten op grond van de punten 1 tot en met 4.

Mandaat wordt per 1 januari 2022 door de heffings- en invorderingsambtenaar van IJsselstein aan de directeur van P1 verleend voor:

  • 7.

    Het opleggen en uitreiken van aanslagen en naheffingsaanslagen parkeerbelasting op grond van de Verordening parkeerbelastingen en het daarop gebaseerde Aanwijzingsbesluit betaald parkeren;

  • 8.

    Het opleggen en uitreiken van aanslagen op grond van de Legesverordening met bijbehorende tarieventabel, voor zover het de leges voor gehandicaptenparkeerkaarten betreft;

  • 9.

    Het voorbereiden van en nemen van besluiten op bezwaarschriften tegen besluiten die op grond van voornoemde punten 7, 8 of 11 zijn genomen;

  • 10.

    Het behandelen van rechterlijke procedures van voorlopige voorzieningen en (hoger)beroepschriften en/of cassatieverzoeken die samenhangen met besluiten die op grond van punt 7 of 8 zijn genomen;

  • 11.

    Het nemen van besluiten tot het vaststellen van dwangsommen (artikel 4:18 Awb) als gevolg van ingebrekestellingen die samenhangen met besluiten op grond van de punten 7 en 8.

  • 12.

    De (dwang)invordering van de belastingen als bedoeld onder punt 7 en 8 en daartoe alle noodzakelijke handelingen te verrichten, zoals - maar niet uitsluitend - het verzenden van herinneringen, aanmaningen en ook het uitvaardigen en incasseren van dwangbevelen;

  • 13.

    Het behandelen van rechterlijke procedures die samenhangen met besluiten die op grond van punt 12 zijn genomen, inclusief bezwaarprocedures tegen de kosten van de aanmaning en het dwangbevel op grond van artikel 7 van de Kostenwet invordering rijksbelastingen.

Inhoud onder-mandaat

 

Voor de bevoegdheden genoemd onder 12 en 13 wordt aan de directeur van P1 hierbij ook de bevoegdheid verleend om onder-mandaat te verlenen aan een invorderingskantoor.

Aldus besloten op 14 december 2021.

Het college van IJsselstein,

drs. W.M. van de Werken

secretaris

mr. P.J.M. van Domburg

burgemeester

De heffings- en invorderingsambtenaar van IJsselstein,

H.A. van den Hurk

Voor akkoord,

M.S. Tenge

Algemeen directeur P1 On Street Management B.V.