Organisatie | Den Helder |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van de gemeenteraad van Den Helder tot vaststelling van de Verordening tijdelijke tegemoetkoming materiële vaste lasten voor restaurants en cafés gemeente Den Helder 2022 (Verordening tijdelijke tegemoetkoming materiële vaste lasten voor restaurants en cafés gemeente Den Helder 2022) |
Citeertitel | Verordening tijdelijke tegemoetkoming materiële vaste lasten voor restaurants en cafés gemeente Den Helder 2022 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-12-2021 | nieuwe regeling | 20-12-2021 | 2021-057318 |
De raad van de gemeente Den Helder;
gelet op het raadsvoorstel nummer 2021-057318 van het college van burgemeester en wethouders van Den Helder van 7 december 2021;
gelet op artikelen 108 en 149 Gemeentewet en artikel 4:23 Algemene wet bestuursrecht;
vast te stellen de volgende verordening:
Verordening tijdelijke tegemoetkoming materiële vaste lasten voor restaurants en cafés gemeente Den Helder 2022
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
gedupeerde onderneming: in de gemeente Den Helder gevestigde onderneming als bedoeld in artikel 5 van de Handelsregisterwet 2007, niet zijnde een overheidsbedrijf die op 13 november 2021 in het handelsregister stond ingeschreven onder een hoofdactiviteit die in bijlage 1 is opgenomen, met de daarbij behorende code van de Standaard Bedrijfsindeling;
Artikel 2 Verstrekking, hoogte tegemoetkoming en subsidieplafond
Burgemeester en wethouders verstrekken op aanvraag een tegemoetkoming in de materiële vaste lasten aan de gedupeerde onderneming die per 13 november 2021 nadeel ondervindt als gevolg van de op die dag ingaande verdergaande maatregelen ter bestrijding van de verdere verspreiding van het coronavirus COVID-19.
Artikel 6 Aanpassing tegemoetkoming achteraf
Burgemeester en wethouders kunnen de hoogte van de tegemoetkoming binnen vijf jaar na de verstrekking herzien dan wel de beschikking tot de tegemoetkoming intrekken, indien blijkt dat de tegemoetkoming, door onjuiste gegevensverstrekking door de gedupeerde onderneming, niet in overeenstemming met deze verordening is verstrekt.
De tegemoetkoming, bedoeld in artikel 2, bevat staatssteun en wordt gerechtvaardigd door de algemene de-minimisverordening.
Aldus besloten in de raadsvergadering van 20 december 2021.
Voorzitter,
J.A. de Boer (MSc)
Griffier,
mr. drs. M. Huisman
Bijlage 1: Categorieën gedupeerde ondernemingen, als ingedeeld conform de Standaard Bedrijfsindeling van het handelsregister