Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Reimerswaal

Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal:

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieReimerswaal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal:
CiteertitelVerordening accountantscommissie 2022 gemeente Reimerswaal
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2022nieuwe regeling

14-12-2021

gmb-2021-465852

D21.195219

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal:

De raad van de gemeente Reimerswaal;

 

Gelezen het raadsvoorstel van 23 november 2021 van de voorzitter inzake de vaststelling van de Verordening accountantscommissie 2022 gemeente Reimerswaal;

 

gelet op het bepaalde in artikel 4, lid 3 en artikel 7, lid 4 van de Controleverordening gemeente Reimerswaal en artikel 3;

 

 

b e s l u i t :

 

 

vast te stellen de

 

Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal:

Artikel 1.  

Er is een accountantscommissie gemeente Reimerswaal.

Artikel 2  

  • 1.

    De commissie onderhoudt contact met de accountant en begeleidt deze bij zijn werkzaamheden.

  • 2.

    De commissie evalueert de werkzaamheden van de accountant en brengt hierover verslag uit aan de raad.

  • 3.

    De commissie vormt het schakelpunt voor de verzameling, uitwisseling en afstemming van relevante informatie vanuit de raad, college en ambtenaren inzake de accountantscontrole.

  • 4.

    De commissie heeft een voorbereidende en adviserende taak richting de raad bij het selecteren van de accountant na afloop van het huidige contract.

  • 5.

    De commissie bereidt jaarlijks het op grond van de Controleverordening op te stellen protocol voor de accountantscontrole voor en legt dit ter vaststelling voor aan de raad.

  • 6.

    De commissie adviseert de gemeenteraad over de genoemde taken.

Artikel 3  

  • 1.

    De commissie bestaat uit twee raadsleden, de portefeuillehouder financiën, de gemeentesecretaris, het hoofd van de afdeling financiën, de controller en de griffier.

  • 2.

    De raad benoemt de leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.

  • 3.

    De raad benoemt de twee plaatsvervangende leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.

Artikel 4  

  • 1.

    De zittingsperiode van de raadsleden in de commissie eindigt wanneer zij ophouden lid te zijn van de raad en in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.

  • 2.

    De raad kan een raadslid als commissielid ontslaan.

  • 3.

    Een raadslid kan te allen tijde als lid van de commissie ontslag nemen.

Artikel 5  

  • 1.

    De commissie kiest uit de in de commissie zitting hebbende raadsleden een voorzitter.

  • 2.

    De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de commissie, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van een heldere besluitvorming.

  • 3.

    De griffier levert de ambtelijke ondersteuning en verzorgt het secretariaat.

Artikel 6  

Deze verordening kan worden aangehaald als: “Verordening accountantscommissie 2022 gemeente Reimerswaal”.

Artikel 7  

Deze verordening treedt in werking met ingang van 1 januari 2022, onder gelijktijdige intrekking van de Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal, zoals vastgesteld door de raad d.d. 31 januari 2006.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Reimerswaal

op 14 december 2021.

griffier,

mr. M.L. van Zon

voorzitter,

P.M. van Wingerden - Boers