Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gulpen-Wittem

Stimuleringsregeling ondernemers 2021

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGulpen-Wittem
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingStimuleringsregeling ondernemers 2021
CiteertitelStimuleringsregeling ondernemers 2021
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.

Deze regeling vervalt op 1 juli 2022.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene wet bestuursrecht
  2. https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR656426/1
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-12-2021nieuwe regeling

09-11-2021

gmb-2021-438675

B.2106441

Tekst van de regeling

Intitulé

Stimuleringsregeling ondernemers 2021

Geldend van 1 december 2021 t/m 30 juni 2022.

 

Het college van Burgemeester en Wethouders maken ter voldoening aan het bepaalde in de Algemene Wet Bestuursrecht en de Algemene Subsidieverordening Gemeente Gulpen-Wittem 2021 bekend dat zij in hun vergadering van 9 november 2021 hebben vastgesteld:

 

Stimuleringsregeling ondernemers 2021

Artikel 1 Doel van de regeling

Het doel van deze regeling is het op weg helpen van ondernemers in Gulpen-Wittem om ondersteuning in te zetten om bijvoorbeeld de bedrijfsstrategie aan te passen aan de veranderende omstandigheden die zijn ontstaan door de coronacrisis.

 

Hiermee komt de gemeente Gulpen-Wittem heb tegemoet in de eigen bijdrage voor ontwikkelings-, heroriënterings- of adviestrajecten in/na coronatijd.

 

Bij ondersteuning kan gedacht worden aan bijvoorbeeld:

 

  • het verbeteren van communicatie of contact met klanten,

  • het opstellen van een ondernemingsplan of;

  • het (her)ontwikkelen van een (nieuw) product of dienst.

Het doel is om zo als ondernemer innovatief te blijven en groei te realiseren. Wat ten goede komt aan de continuïteit en kwaliteit van de onderneming.

Artikel 2 Aanvrager

Deze subsidie is bedoeld voor ondernemers die:

 

  • geregistreerd zijn in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel èn;

  • gevestigd zijn in de gemeente Gulpen-Wittem.

Artikel 3 Subsidiecriteria

Om voor een subsidie in aanmerking te komen, gelden de volgende criteria:

 

  • 1.

    De ondernemer betaalt zelf minimaal 20% van de totale kosten van de ondersteuning;

  • 2.

    De coach/adviseur:

  •  

    • a.

      is geregistreerd in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel;

    • b.

      heeft een website met minimaal een beschrijving van zijn dienstverlening;

    • c.

      heeft minimaal drie referenties beschikbaar uit de afgelopen twee jaar van ondersteuning aan ondernemers;

    • d.

      hanteert een marktconform tarief, met een maximum van € 125,- per uur.

  • 3.

    De ondersteuning dient binnen een half jaar na verstrekken van de subsidie te zijn gestart en mag maximaal 12 maanden duren;

  • 4.

    Na afloop dient de aanvrager een verslag aan te leveren aan de gemeente waaruit blijkt:

    • a.

      dat de ondernemer het ondersteuningstraject met succes heeft doorlopen;

    • b.

      wat de resultaten van deze ondersteuning zijn voor de ondernemer.

De resultaten uit dit verslag kan de gemeente, uiteraard geanonimiseerd, gebruiken om andere ondernemers te inspireren om gebruik te maken van deze regeling.

Artikel 4 Afwijzingsgronden

In aanvulling op artikel 9 van de Algemene Subsidieverordening Gemeente Gulpen-Wittem 2021, wordt de subsidieaanvraag afgewezen indien:

 

  • 1.

    deze niet wordt ingezet voor het bovenstaande ondersteuningstraject;

  • 2.

    deze wordt ingezet voor BTW, reis- en verblijfkosten, juridisch advies, marketing- of accountantsadvies;

  • 3.

    de aanvrager al een subsidie heeft ontvangen op grond van deze subsidieregeling;

  • 4.

    het subsidieplafond van € 10.000 bereikt is.

Artikel 5 Subsidieplafond

Het subsidieplafond voor deze regeling is € 10.000.

Artikel 6 Subsidiebedrag

De bijdrage kan worden ingezet voor maximaal 80% van de totale kosten van de ondersteuning. Met een maximum van € 2.000,- per onderneming.

Artikel 7 Indienen aanvraag

  • 1.

    De aanvraag kan alleen digitaal worden ingediend bij de gemeente via subsidies@gulpen-wittem.nl.

  • 2.

    De volgende bijlagen dienen met de aanvraag meegestuurd te worden:

    • a.

      het volledig ingevulde en ondertekende aanvraagformulier;

    • b.

      een offerte voor de ondersteuning waaruit blijkt:

      • waarvoor de ondersteuning wordt ingezet;

      • wat de totale kosten zijn, onder vermelding van het gehanteerde uurtarief.

Artikel 8 Termijn voor indienen aanvraag

  • 1.

    Subsidieaanvragen voor deze regeling kunnen ingediend worden van 1 december 2021 t/m 30 juni 2022.

  • 2.

    Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst

  • 3.

    Uw aanvraag wordt pas in behandeling genomen als deze helemaal compleet is (m.a.w. als alle verplichte bijlagen erbij zitten). Het moment van compleetheid is de datum die meetelt.

Ondertekening

Aldus besloten in de vergadering van het college van Burgemeester en Wethouders, gehouden op 9 november 2021.

Burgemeester en wethouders van Gulpen-Wittem,

de burgemeester,

ing. N.H.C. Ramaekers-Rutjens

de secretaris,

J.G.A. Kusters MCM