Organisatie | Hellendoorn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regels vergoeding coronatoegangsbewijzen 2021 gemeente Hellendoorn |
Citeertitel | Nadere regels vergoeding corona toegangsbewijzen 2021 gemeente Hellendoorn |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-12-2021 | nieuwe regeling | 30-11-2021 | 2021-029270 |
Nijverdal, 30 november 2021 Nr. 2021-029270
Burgemeester en Wethouders van Hellendoorn;
gelet op artikel 156 van de Gemeentewet en artikel 2 van de Algemene subsidieverordening samenleving gemeente Hellendoorn 2021;
besluiten de volgende nadere regels vast te stellen:
Nadere regels vergoeding coronatoegangsbewijzen 2021 gemeente Hellendoorn
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
Tijdelijke regeling maatregelen covid-19: regeling van de ministers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, van Justitie en Veiligheid en van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 19 november 2020, kenmerk 1784401-214492-WJZ, houdende tijdelijke bepalingen voor het Europese deel van Nederland in verband met maatregelen ter bestrijding van de epidemie van Covid-19 (Tijdelijke regeling maatregelen covid-19);
Subsidie op grond van deze regeling kan worden aangevraagd door ondernemers, verenigingen en instellingen uit de gemeente Hellendoorn die de plicht hebben om bezoekers te vragen naar een geldig coronatoegangsbewijs dat overeenkomt met hun identificatiedocument.
Artikel 4 Bij de aanvraag in te dienen gegevens
Op basis van artikel 5, vierde lid, van de ASV legt de aanvrager bij de aanvraag alleen de volgende gegevens over:
Op basis van artikel 7, derde lid van de ASV kan de aanvraag worden ingediend vanaf de dag na bekendmaking van deze regeling tot en met 14 januari 2022 bij Burgemeester en Wethouders. Hiervoor is een aanvraagformulier beschikbaar via de gemeentelijke website.
Onverminderd het bepaalde in de artikelen 4:25 en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 10 van de ASV weigeren Burgemeester en Wethouders een subsidie als:
Bij een niet volledige aanvraag wordt eenmalig een hersteltermijn geboden van twee weken. Aanvragen, die enkel en alleen NAW gegevens bevatten, zijn van deze herstelmogelijkheid uitgezonderd. Indien blijkt dat de hersteltermijn niet, niet tijdig of onvoldoende is benut, wordt de aanvraag buiten behandeling gelaten.
Artikel 8 Hoogte van de subsidie
De hoogte van de subsidie wordt vastgesteld aan de hand van alle ingediende facturen. Het subsidieplafond is € 92.526,--. Als dit wordt overschreden, wordt de hoogte van de subsidie naar rato vastgesteld.
De incidentele rijksbijdrage voor de gemeente Hellendoorn wordt evenredig verdeeld. Hierbij wordt het beschikbare budget verdeeld over de complete aanvragen, waarbij het maximale subsidiebedrag nooit meer kan zijn dan het aangevraagde subsidiebedrag.
Artikel 10 Verantwoording en vaststelling van subsidie
Het besluit tot subsidieverlening is tegelijk het besluit tot subsidievaststelling. De aanvrager hoeft geen aanvraag tot vaststelling van de subsidie in te dienen.
Artikel 11 Verplichtingen en verantwoording
De aanvrager is verplicht tot medewerking aan (tussentijdse) inhoudelijke en financiële evaluatie van de verleende subsidie.
Burgemeester enWethouder kunnen in bijzondere gevallen gemotiveerd afwijken van de bepalingen van deze nadere regels indien toepassing ervan leidt tot onbillijkheden van overwegende aard.