Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Ondermandaatbesluit en vervangingsregeling

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaatbesluit en vervangingsregeling
Citeertitel
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het eerdere verleende Algemene ondermandaatbesluit van dit organisatieonderdeel.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR377469/24
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-10-2021nieuwe regeling

12-10-2021

gmb-2021-370513

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaatbesluit en vervangingsregeling

Directie Financiële Dienstverlening en (in oprichting) Inkoop, 26-8-2021

 

De directeur Financiële Dienstverlening en (in oprichting) Inkoop,

 

Gelet op:

 

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

BESLUIT:

 

  • I.

    Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan Manager lead buyer facilitair en personeel a.i., ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Hoofdstuk 1 Overdracht bevoegdheid

Artikel 1  

  • 1.

    Het als lead buyer nemen van gunningsbesluiten in de zin van de Aanbestedingswet 2012 in het kader van inkooptrajecten voor de aan die betreffende lead buyer door het Gemeentelijk Management Team specifiek toebedeelde inkooppakketten.

  • 2.

    Het als lead buyer besluiten tot het aangaan van een gemeentebrede raamovereenkomst in de zin van artikel 160 lid 1 sub e van de Gemeentewet in het kader van inkooptrajecten voor de aan die betreffende lead buyer specifiek toebedeelde inkooppakketten.

  • 3.

    In het kader van uitvoering van de bevoegdheid onder 1 en 2 verricht de ondergemandateerde de volgende feitelijke handelingen:

    • a.

      het actief of reactief vaststellen van de inkoopbehoefte van of voor de budgethouders op basis van informatie van de budgethouder of op basis van informatie uit de spendanalyse;

    • b.

      het initiëren en organiseren van inkooptrajecten en aanbestedingen met als doel een partij in de markt te selecteren, met welke partij de ambtelijk opdrachtgever exclusief voor dat specifiek toebedeelde inkooppakket verdere overeenkomsten moet sluiten;

    • c.

      het maken van werkafspraken met de budgethouders in het kader van hun opdrachtgeverschap over de uitvoering van het contractmanagement van de afgesloten contracten;

    • d.

      het monitoren van de inkoopvolumes van de aan de lead buyer toegewezen inkooppakketten en het rapporteren daarover aan de budgethouders en aan de algemeen directeur.

  • 4.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend binnen de instructies van de mandaatgever.

Hoofdstuk 2 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 2  

  • 1.

    De rve-directeur wijst als vervanger aan Manager Financieel Beheer & Informatie om zijn bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien hij meer dan vijf werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2.

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 3  

  • 1.

    De rve-directeur wijst voor zijn organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling.

  • 2.

    Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

 

  • II.

    Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en in werking treedt op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.

  • III.

    Het eerder verleende algemene ondermandaatbesluit van dit organisatieonderdeel in te trekken.

Amsterdam, 12 oktober 2021

De directeur Financiële Dienstverlening en (in oprichting) Inkoop, voornoemd,

Mr. L. Brasz