Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam tot het niet meer beschikbaar stellen van de locatie Centraal Station voor de winterroulatie met ingang van het seizoen 2021/2022

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam tot het niet meer beschikbaar stellen van de locatie Centraal Station voor de winterroulatie met ingang van het seizoen 2021/2022
CiteertitelBesluit tot het niet meer beschikbaar stellen van de locatie Centraal Station voor de winterroulatie met ingang van het seizoen 2021/2022
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR396120

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

09-10-2021nieuwe regeling

20-09-2021

gmb-2021-350682

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam tot het niet meer beschikbaar stellen van de locatie Centraal Station voor de winterroulatie met ingang van het seizoen 2021/2022

Het college van burgemeester en wethouders,

 

Gelet op:

 

  • -

    artikel 3.3 van de Verordening op de staan- en ligplaatsen buiten de markt en venten op grond waarvan vrijgekomen staanplaatsen worden toegewezen;

  • -

    het besluit van het college van b en w van de gemeente Amsterdam d.d. 16 maart 2018, houdende regels omtrent mandaat Mandaatbesluit inzake de Marktverordening en de Verordening staan- en ligplaatsen buiten de markt en venten en gerectificeerd bij collegebesluit d.d. 26 april 2019

  • -

    het besluit van het college van B&W van de gemeente Amsterdam d.d. 10 juni 2018, tot vaststelling van het ruimtelijk-economisch kader voor verkooppunten in de openbare ruimte [Gemeenteblad 2018, 204306];

  • -

    de regeling roulering hot-dog venters in de binnenstad 1995

  • -

    het besluit van het dagelijks bestuur van het stadsdeelcentrum d.d. 24 januari 2017 om de toegang tot de roulatieplaatsen vanuit de wachtlijst voor de zomer en winterroulatie te sluiten

Overwegende dat:

 

  • -

    een vergunning voor de staanplaats op het Centraal Station jaarlijks werd verleend volgens een rouleersysteem aan in een register ingeschreven ondernemers;

  • -

    er met ingang van het winterseizoen 2021/2022 het aantal deelnemende ondernemers minder is dan het aantal beschikbare roulatiestaanplaatsen;

  • -

    de staanplaats op het Centraal Station niet nodig is om de deelnemers aan de winterroulatie voldoende roulatiestaanplaatsen te kunnen bieden;

  • -

    de gemeente, in het kader van het Programma Stad in Balans 2018-2022, streeft naar het verminderen van de druk in de openbare ruimte;

  • -

    in het ruimtelijk economisch kader het streven is opgenomen om in het kernwinkelgebied het aantal bestaande staanplaatsen, inclusief de roulatieplaatsen, terug te dringen waar hoofdzakelijk direct consumeerbare producten worden verkocht;

  • -

    het op grond van het bovenstaande niet meer gewenst is een vergunning te verlenen voor de staanplaats op het Centraal Station in het winterseizoen;

  • -

    de toegang tot de roulatieplaatsen vanuit de wachtlijst is gesloten (Gemeenteblad 2018, 10320 en 10332) en er sprake is van een uitsterfbeleid met betrekking tot de roulatieregelingen

 

Besluit:

De winterroulatiestaanplaats op het Centraal Station met ingang van het winterroulatieseizoen 2021/ 2022 niet meer beschikbaar te stellen voor de daarvoor ingeschreven venters.

 

Dit besluit treedt in werking na publicatie in het Gemeenteblad.

Amsterdam, 20 september 2021

Het College van Burgemeester en wethouders van de gemeente Amsterdam,

Namens deze,

Manager Markten

M.J.M. van der Vlugt-Smit

BEZWAARCLAUSULE

Niet mee eens?

Bent u het niet eens met dit besluit? U kunt binnen zes weken na de dag waarop het besluit verzonden is bezwaar maken.

 

U kunt bezwaar maken via www.amsterdam.nl/bezwaar/jb

U logt in met uw DigiD of E-herkenning.

 

Na het indienen van uw bezwaar informeert de gemeente u over de manier waarop uw bezwaarschrift wordt behandeld.

 

Mogelijk kunt u niet beschikken over DigiD. Dan kunt u bezwaar maken per post.

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL Amsterdam

 

Vermeld in uw bezwaarschrift altijd:

  • uw naam, adres en telefoonnummer

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft en uw handtekening

  • het besluit waartegen u bezwaar maakt, met datum en referentienummer van het besluit

  • de reden(en) waarom u bezwaar maakt.

  • eventueel uw emailadres

Bij verzending per post geldt als verzenddatum van uw bezwaar de poststempel op uw bezwaarschrift.

 

Dient iemand anders namens u een bezwaarschrift in? Stuur dan een machtiging mee.

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden geschorst en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen, bijvoorbeeld om onomkeerbare situaties te voorkomen Een voorlopige voorziening vraagt u aan bij:

 

De Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

Afdeling Publiekrecht, team Bestuursrecht Algemeen

Postbus 75850

1070 AW AMSTERDAM