Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Flevoland

Instellingsbesluit Procedurecommissie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieFlevoland
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingInstellingsbesluit Procedurecommissie
CiteertitelInstellingsbesluit Procedurecommissie
Vastgesteld doorprovinciale staten
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 82, vierde lid, van de Provinciewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-2021nieuwe regeling

15-09-2021

prb-2021-8815

2837761

Tekst van de regeling

Intitulé

Instellingsbesluit Procedurecommissie

Gedeputeerde Staten van Flevoland maken, gelet op het bepaalde in artikel 3.42 van de Algemene wet bestuursrecht, bekend dat Provinciale Staten in hun vergadering van 15 september 2021 onder nummer 2777342 het volgende besluit hebben genomen

 

Provinciale Staten van de Provincie Flevoland

gelet op artikel 82, vierde lid, jo. 136 Provinciewet

 

Besluiten vast te stellen het Instellingsbesluit Procedurecommissie

 

  • 1.

    Voor de Statenperiode 2019-2024 een Procedurecommissie in de zin van artikel 82 Provinciewet in te stellen, belast met de voorbereiding van de door Provinciale Staten ingestelde Statencommissies, Statenacademies en zonodig andere overlegvormen zoals werkgroepen.

     

  • 2.

    Als opdracht namens de Staten mee te geven dat de procedurecommissie haar werkzaamheden verricht met het oog op het positioneren van de Staten.

     

  • 3.

    De werkzaamheden van de procedurecommissie, met inachtneming van hetgeen hierover in het Reglement van Orde provinciale Staten Flevoland is opgenomen, te laten bestaan uit:

    • 1)

      het ordenen van de stukkenstroom;

    • 2)

      het toetsen van de stukkenstroom;

    • 3)

      het voeren van planning- en knelpuntenoverleg;

    • 4)

      het bewaken van de kwaliteit van besluitvorming en vergaderingen.

  • 4.

    De procedurecommissie haar werkzaamheden zoals hierboven omschreven, te laten verrichten aan de hand van een toetsingskader dat openbaar toegankelijk is. De besluiten en onderliggende stukken van de procedurecommissie openbaar te publiceren, tenzij hier om wettelijke redenen en gemotiveerd van wordt afgeweken.

     

  • 5.

    De werkzaamheden van de procedurecommissie in passieve openbaarheid te doen plaatsvinden, tenzij de aard van de werkzaamheden zich hiertegen verzet, in welk geval hiervan gemotiveerd wordt afgeweken.

     

  • 6.

    Ter concretisering van het besluit van uw Staten van 18 december 2020, waarbij een procedurecommissie is opgericht, de volgende leden te benoemen tot lid dan wel adviseur van de procedurecommissie:

    • 1)

      leden van de procedurecommissie: mevrouw Müller, de heer Simonse, de heer Smetsers, de heer Thomassen en de heer Mulckhuijse.

    • 2)

      de adviseurs van de procedurecommissie: de heer Verbeek (CDK), mevrouw Kost (statengriffier), mevrouw Krone (commissiegriffier) en mevrouw De Ridder (commissiegriffier).

  • 7.

    Te bepalen dat besluiten bij meerderheid van stemmen tot stand komen, waarbij alleen stemrecht toekomt aan de leden van de procedurecommissie zoals benoemd in artikel 6 lid 1.

Aldus besloten in de openbare vergadering van Provinciale Staten van 15 september 2021.

Het college van burgemeester en wethouders van Oldenzaal,

De griffier,

mr. A. Kost

De voorzitter,

L. Verbeek