Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Facilitair Bureau 2021

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAlgemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Facilitair Bureau 2021
CiteertitelAlgemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Facilitair Bureau 2021
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpmandaten

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, directie Facilitair Bureau, cluster Interne Dienstverlening, 15 april 2019.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

03-01-202301-02-2022artikel 8

23-12-2022

gmb-2023-781

11-09-202101-09-202103-01-2023nieuwe regeling

01-09-2021

gmb-2021-310470

Tekst van de regeling

Intitulé

Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Facilitair Bureau 2021

De directeur Facilitair Bureau

 

Gelet op:

 

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    Personeelsregelingen Gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

BESLUIT:

 

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1  

Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen ten aanzien van de in dit besluit genoemd aangelegenheden aan de hierna genoemde functies en daaronder vallende teamleiders:

  • 1.

    de adjunct-directeur en

  • 2.

    de afdelingsmanager Staf

  • 3.

    de afdelingsmanager Locatieteams Stadsloketten en Bestuur, en

    • a.

      Locatiemanager Team 1;

    • b.

      Locatiemanager Team 2

    • c.

      Locatiemanager Team 3

    • d.

      Locatiemanager Team 4

    • e.

      Locatiemanager Team 5

    • f.

      Locatiemanager Team 6

    • g.

      teamleider team 7;

    • h.

      Locatiemanager Team 8;

  • 4.

    De afdelingsmanager Locatieteams Kantoren en Specials, en

    • a.

      Locatiemanager Team 9

    • b.

      Locatiemanager Team 10

    • c.

      Locatiemanager Team 11

    • d.

      Locatiemanager Team 12

    • e.

      Locatiemanager Team 13

    • f.

      Locatiemanager Team 14

    • g.

      Locatiemanager Team 15

    • h.

      Locatiemanager Team 16

  • 5.

    De afdelingsmanager Huisvesting, en

    • a.

      de teamleider Data en Advies;

    • b.

      de teamleider Beheer en Onderhoud

    • c.

      de teamleider Projecten en Strategie;

  • 6.

    De afdelingsmanager Services, en

    • a.

      de teamleider Logistiek en Veiligheid;

    • b.

      de teamleider Werkplek en Hospitality

  • 7.

    De afdelingsmanager Het Servicepunt, en

    • a.

      de teamleider Balies;

    • b.

      de teamleider Telefonie en Online 1e lijn;

    • c.

      de teamleider Telefonie en Online 2e lijn 1;

    • d.

      de teamleider Telefonie en Online 2e lijn 2;

    • e.

      de teamleider Innovatie, Kwaliteit en Ondersteuning

  • 8.

    Manager Financiën en Organisatieontwikkeling.

Artikel 2  

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 3 Arbeidsrechtelijke regelingen

  • 1.

    Het nemen van besluiten op grond van de Personeelsregelingen Gemeente Amsterdam voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2.

    Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.

Artikel 4 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de Budgethoudersregeling Amsterdam is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de Budgethoudersregeling Amsterdam.

Artikel 5 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

     

Hoofdstuk 3 Directie specifieke bevoegdheden bijlage 4 bevoegdhedenbesluit

 

Niet van toepassing

Hoofdstuk 4 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 7  

  • 1.

    De directeur wijst als vervanger aan de adjunct-directeur om haar bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de Budgethoudersregeling uit te voeren indien zij meer dan 1 werkdag afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2.

    De directeur wordt vervangen door de adjunct-directeur en bij afwezigheid van zowel de directeur als de adjunct-directeur, door de afdelingsmanager Staf.

  • 3.

    Indien de directeur, de adjunct-directeur en de afdelingsmanager Staf afwezig zijn, dan wordt de directeur vervangen door de afdelingsmanager Services.

  • 4.

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 8  

  • 1.

    De directeur wijst voor haar organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling;

  • 2.

    Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

Hoofdstuk 5 Slotbepalingen

Artikel 9  

  • 1.

    Het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, directie Facilitair Bureau, cluster Interne Dienstverlening, 15 april 2019 wordt ingetrokken.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking na publicatie in het Gemeenteblad en werkt terug tot en met 1 september 2021.

  • 3.

    Dit besluit kan worden aangehaald als Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Facilitair Bureau 2021.

Amsterdam, 1 september 2021

De directeur Facilitair Bureau voornoemd,

Mariette Dol