Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Oisterwijk

Besluit van de werkgeverscommissie voor de medewerkers van de griffie van de gemeente Oisterwijk houdende regels omtrent mandaatverlening werkgeverscommissie inzake bevoegdheden griffiepersoneel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOisterwijk
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de werkgeverscommissie voor de medewerkers van de griffie van de gemeente Oisterwijk houdende regels omtrent mandaatverlening werkgeverscommissie inzake bevoegdheden griffiepersoneel
CiteertitelBesluit van de werkgeverscommissie voor de medewerkers van de griffie van de gemeente Oisterwijk houdende regels omtrent mandaatverlening werkgeverscommissie inzake bevoegdheden griffiepersoneel
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpInterne organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

11-08-2021Nieuwe regeling

02-07-2021

gmb-2021-269130

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de werkgeverscommissie voor de medewerkers van de griffie van de gemeente Oisterwijk houdende regels omtrent mandaatverlening werkgeverscommissie inzake bevoegdheden griffiepersoneel

 

De werkgeverscommissie voor de medewerkers van de Griffie van de gemeente Oisterwijk,

 

Gelet op artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 1 lid 3 van de Verordening werkgeverscommissie griffie 2020,

 

Besluit:

 

Artikel 1.  

  • 1.

    De bevoegdheid tot het nemen van personele besluiten als opgenomen in de bij dit besluit behorende mandatenlijst ten aanzien van de op de griffie werkzame ambtenaren, met uitzondering van de griffier, te mandateren aan de griffier.

  • 2.

    Tot het mandaat behoort mede het afdoen en voeren van correspondentie ter zake van de toegekende bevoegdheden en het (doen) treffen van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.

  • 3.

    Ondermandaat is toegestaan indien en voor zover dit vermeld staat in de bij dit besluit behorende mandatenlijst.

 

Artikel 2.  

  • 1.

    De in mandaat te nemen besluiten dienen in overeenstemming te zijn met alle ter zake geldende regelingen, het door de raad en werkgeverscommissie gevoerde beleid en mogen niet leiden tot een budgetoverschrijding.

  • 2.

    Voorafgaand aan de formele gesprekken wint de griffier advies in bij de werkgeverscommissie.

 

Artikel 3.  

Bij afwezigheid van de griffier oefent de werkgeverscommissie haar bevoegdheden uit.

 

Artikel 4.  

Alle stukken verband houdende met de uitoefening van dit mandaat worden als volgt ondertekend:

 

“De werkgeverscommissie van de gemeente Oisterwijk,

Namens deze,

 

(handtekening)

Griffier”

 

Artikel 5.  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

De werkgeverscommissie,

Oisterwijk, 1 mei 2021,

De voorzitter van de werkgeverscommissie.

Bijlage 1 Mandatenlijst behorende bij het mandaatbesluit van de Werkgeverscommissie aan de griffier

 

Dit mandaatschema geldt voor medewerkers griffie (exclusief griffier). Alle besluiten over rechtspositie griffier zijn voorbehouden aan werkgeverscommissie.

 

Nr.

Bevoegdheid

Tevens ondermandaat/machtiging toegestaan aan:

Specifieke bepalingen

Algemeen P&O

  • 1.

     

Alle feitelijke handelingen bij de uitvoering van P&O processen

Adviseurs/medewerkers P&O en medewerkers PSA

 

In diensttreding

  • 2.

     

Openstellen vacature (tijdelijke of structurele invulling)

 

Na overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie en de betrokken adviseurs

  • 3.

     

Alle activiteiten, waar onder voeren van correspondentie in het kader van werving en selectie

Medewerker P&O vwb correspondentie

 

  • 4.

     

Aangaan arbeidsovereenkomst en ondertekenen

 

Na overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie en de betrokken adviseurs

  • 5.

     

Aangaan stage-overeenkomst, toekenning stagevergoeding en ondertekenen overeenkomst

 

 

  • 6.

     

Aangaan detacheringsovereenkomst en ondertekenen overeenkomst

 

 

  • 7.

     

Inhuren tijdelijk personeel t.l.v. vacaturevoordeel/knelpuntenpot; daartoe een arbeidsovereenkomst aangaan en ondertekenen

 

Knelpuntenpot: na toestemming directie

  • 8.

     

Uitvoering geven aan de regeling eed of belofte

 

 

Einde/beëindigen arbeidsovereenkomst

  • 9.

     

opzeggen arbeidsovereenkomst en eventueel aangaan en ondertekenen vaststellingsovereenkomst

 

Na overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie en de betrokken adviseurs

  • 10.

     

Opzegging tijdens proeftijd

 

 

  • 11.

     

Aanzegverplichting en voortzetting voor onbepaalde tijd

 

 

  • 12.

     

Aanvraag ontslagvergunning bij UWV

 

 

  • 13.

     

Starten verzoekschriftprocedure bij kantonrechter

 

Na overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie en de betrokken adviseurs

  • 14.

     

Ontslag op staande voet

 

Na toestemming voorzitter werkgeverscommissie

  • 15.

     

Opstellen en uitreiken getuigschrift bij einde arbeidsovereenkomst

 

 

overig

  • 16.

     

Medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd in kennis stellen van interne vacatures voor onbepaalde tijd

Adviseurs P&O

 

  • 17.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 1 cao (algemeen – toepassing)

 

 

  • 18.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 2 cao (arbeidsovereenkomst)

 

 

  • 19.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 3 cao (salaris, salaristoelagen en vergoedingen) en de daarop gebaseerde regeling(en)

 

 

  • 20.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 4 cao (individueel keuzebudget) en de daarop gebaseerde regelingen

 

 

  • 21.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 5 cao (arbeidsduur en werktijden) en de daarop gebaseerde regeling(en)

 

 

  • 22.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 6 cao (vakantie en verlof) en de daarop gebaseerde regeling(en)

 

 

  • 23.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 7 cao (arbeidsongeschiktheid) en de daarop gebaseerde regeling(en)

 

 

  • 24.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 8 cao (duurzame inzetbaarheid) en de daarop gebaseerde regeling(en)

 

 

  • 25.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 9 cao (boventalligheid-van werk naar werk) en de daarop gebaseerde regeling(en)

 

 

  • 26.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 10 cao (uitkeringen) en de daarop gebaseerde regelingen

 

 

  • 27.

     

Artikel 10.20 en 10.24 cao (wettelijke overlijdensuitkering en transitievergoeding)

 

 

  • 28.

     

Uitvoering geven aan hoofdstuk 11 cao (rechten en plichten) en de daarop gebaseerde regelingen

 

 

  • 29.

     

Vaststelling beoordeling

 

Na overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie en de betrokken adviseurs

  • 30.

     

Uitvoering geven aan de Regeling vergoeding Beeldschermbril

Medewerker P&O

 

  • 31.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Beloningsbeleid

 

 

  • 32.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Beschikbaarheid

 

 

  • 33.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Individueel Keuzebudget (alleen v.w.b. opleiding)

Medewerker P&O

 

  • 34.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Inconveniëntentoelage

 

 

  • 35.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Ouderschapsverlof

 

 

  • 36.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Reiskostenvergoeding

 

 

  • 37.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Verkoop bovenwettelijke vakantie-uren

 

 

  • 38.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Dienstkleding

 

 

  • 39.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Melding financiële belangen

 

 

  • 40.

     

Uitvoering geven aan de procedureregeling Functiebeschrijving- en waardering

 

 

  • 41.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Melden vermoeden misstand

 

 

  • 42.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Melden nevenwerkzaamheden

 

 

  • 43.

     

Uitvoering geven aan de Regeling Openbaarmaking nevenfuncties

 

 

  • 44.

     

Uitvoering geven aan de Piketregeling

 

 

  • 45.

     

Uitvoering geven aan de Leidraad Studiefaciliteiten

 

 

  • 46.

     

Uitvoering geven aan de Werktijdenregeling

 

 

  • 47.

     

Uitvoering geven het Agressieprotocol

 

 

  • 48.

     

Uitvoering geven aan het Verzuimprotocol

 

 

  • 49.

     

Uitvoering geven aan de Richtlijn voor Interne representatie

 

 

  • 50.

     

Uitvoering geven aan de Gedragscode ambtelijke integriteit

 

 

  • 51.

     

Uitvoering geven aan de Gedragscode sociale media

 

 

  • 52.

     

Uitvoering geven aan de Klachtenregeling ongewenst gedrag

 

 

  • 53.

     

Uitvoering geven aan de Privacyregeling personeelsinformatie

 

 

  • 54.

     

Uitvoerig geven aan het Sanctiebeleid

 

Na overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie en de betrokken adviseurs

  • 55.

     

Uitvoering geven aan het Telefoon-, internet-, e-mailprotocol

 

 

  • 56.

     

Het geven van voorschriften over het verrichten van arbeid/met betrekking tot de goede orde van de organisatie (art. 7:660 BW)

 

 

  • 57.

     

Vergoeding van schade aan de werknemer indien voldaan is aan het bepaalde in 7:658 BW