Organisatie | Hoeksche Waard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Rectificatie: Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard houdende regels omtrent de gegevensverstrekking basisregistratie personen (Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hoeksche Waard 2019) |
Citeertitel | Regeling Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Hoeksche Waard |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-07-2021 | nieuwe regeling | 19-11-2019 |
[Deze publicatie betreft een rectificatie omdat bijlage 1, 2 en 3 niet toegevoegd waren in de bekendmaking. De oorspronkelijke publicatie is op 9 december 2019 bekendgemaakt, beschikbaar via Gemeenteblad 2019, 298408.]
Burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard
Regeling Gegevensverstrekking Basisregistratie Personen Hoeksche Waard 2019
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Hoeksche Waard en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Hoeksche Waard was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.
De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op de algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerd partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van
19 november 2019
De secretaris
B.W. Silvis-de Heer
de burgemeester,
G. Veldhuijzen
Deze bijlage verwijst naar het autorisatiebesluit van de minister van BZK waarin de modelautorisatie voor gemeenten als overheidsorgaan wordt beschreven. Dit besluit wordt van toepassing verklaard op de gegevensverstrekking aan overheidsorganen die een orgaan van de gemeente Hoeksche Waard zijn.
Het autorisatiebesluit van de minister van BZK geeft een opsomming van taken waardoor gegevens uit de basisregistratie personen mogen worden opgevraagd.
Per taak zijn de volgende punten uitgewerkt:
Het autorisatiebesluit van de minister van BZK is te raadplegen op www.bprbzk.nl
Deze bijlage behoort bij artikel 3 regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Hoeksche Waard 2019 ( verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wbrp verzocht heeft om geheimhouding).
Lijst van organen van de gemeente met een raadpleegmogelijkheid in de Basisregistratie personen. De medewerkers van de volgende organisatieonderdelen van de gemeente Hoeksche Waard hebben rechtstreekse toegang hebben tot de basisregistratie en GBA-V voor zover daartoe geautoriseerd op grond van het autorisatiebesluit. De feitelijke autorisatie is opgenomen in de autorisatietabellen van de BRP-applicaties.