Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Schouwen-Duiveland

MACHTIGING VOOR HET OPVRAGEN VAN POLITIEGEGEVENS, JUSTITIËLE GEGEVENS EN STRAFVORDERLIJKE GEGEVENS BIJ DE JUSTITIËLE INFORMATIEDIENST EN DE POLITIE

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSchouwen-Duiveland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMACHTIGING VOOR HET OPVRAGEN VAN POLITIEGEGEVENS, JUSTITIËLE GEGEVENS EN STRAFVORDERLIJKE GEGEVENS BIJ DE JUSTITIËLE INFORMATIEDIENST EN DE POLITIE
Citeertitel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Bijlage 1 waar in de regeling naar wordt verwezen is vertrouwelijk en kan worden opgevraagd door de Justitiële Informatiedienst en de politie.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 43 van het Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens
  2. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

23-07-2021Nieuwe regeling

13-07-2021

gmb-2021-242681

Tekst van de regeling

Intitulé

MACHTIGING VOOR HET OPVRAGEN VAN POLITIEGEGEVENS, JUSTITIËLE GEGEVENS EN STRAFVORDERLIJKE GEGEVENS BIJ DE JUSTITIËLE INFORMATIEDIENST EN DE POLITIE

De burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland respectievelijk het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

Overwegende:

 

dat het wenselijk is om medewerkers zoals opgenomen in bijlage 1 te machtigen tot het opvragen van gegevens bij de Justitiële Informatiedienst en de politie;

 

dat de verstrekking van de politiegegevens is geregeld in de Wet politiegegevens, en het daarbij behorende Besluit politiegegevens, in het bijzonder paragraaf 4 van het voornoemde Besluit, handelend over de verstrekking van politiegegevens aan derden;

 

dat de verstrekking van justitiële gegevens en strafvorderlijke gegevens is geregeld in de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens, en het daarbij behorende Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens, in het bijzonder hoofdstuk 3 van dit Besluit, handelende over de verstrekking van justitiële en strafvorderlijke gegevens aan derden.

 

Gelet op artikel 43 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens, het bepaalde in de Gemeentewet en hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

 

BESLUITEN

 

 

vast te stellen de navolgende Machtiging voor het opvragen van politiegegevens, justitiële gegevens en strafvorderlijke gegevens gemeente Schouwen-Duiveland:

 

 

Artikel 1  

De medewerkers zoals opgenomen in bijlage 1 zijn gemachtigd voor het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst en de politie voor de in bijlage 1 opgenomen taken en bevoegdheden.

 

Artikel 2  

De coördinator van het cluster Vergunningverlening en de coördinator van het cluster Integrale Veiligheid en Handhaving zijn gemandateerd om medewerkers te machtigen voor het opvragen van inlichtingen bij de Justitiële informatiedienst en de politie, met dien verstande dat de gemachtigde aan de burgemeester respectievelijk het college van burgemeester en wethouders onverwijld afschrift doet van door hem verleende machtiging.

 

Artikel 3  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking.

 

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 13 juli 2021

De secretaris, de burgemeester

M.K. van den Heuvel, J.Chr. van der Hoek,

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 13 juli 2021

de burgemeester,

J.Chr. van der Hoek