Organisatie | Bunnik |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Richtlijnen ondersteuningsmaatregelen horeca ondernemers 2021 |
Citeertitel | Richtlijnen ondersteuningsmaatregelen horeca-ondernemers 2021 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
19-06-2021 | nieuwe regeling | 15-06-2021 |
Deze richtlijnen faciliteren de horeca ondernemers in de laatste fase van de covid-19 pandemie met inachtneming van uniforme spelregels. De laatste fase beslaat naar verwachting de periode 14 juni 2021 tot 1 november 2021. Indien nodig zal het college daarna tot verlenging overgaan.
Tijdelijke uitbreiding van bestaande terrassen en nieuwe terrassen voor de horeca kunnen na de heropening van de horeca worden gefaciliteerd middels een gedoogbeschikking mits niet in strijd met de Tijdelijke wet maatregelen covid-19.
Het gebruik van terrasheathers en parasols kan, afhankelijk van de locatie en onder voorwaarden, in afwijking van geldende regels worden toegestaan middels een gedoogbeschikking.
Tijdelijke standplaatsen, foodtrucks e.d.
Het innemen van tijdelijke standplaatsen, foodtrucks en dergelijke kan, afhankelijk van de locatie en onder voorwaarden, in afwijking van geldende regels worden toegestaan. Het toestaan gebeurt met een gedoogbeschikking.
De tijdelijke terrassen mogen niet ten koste gaan van de totale parkeercapaciteit in de dorpscentra. Indien in een dorpscentrum in z’n totaliteit maximaal twee parkeervakken worden gebruikt voor een tijdelijk terras, wordt dit beschouwd als geen belemmering van de totale parkeercapaciteit. Wel moeten de verkeerskundige en de wijkregisseur een advies uitbrengen over de verkeersveiligheid en het gebruik van de openbare ruimte.
Het college kan in uitzonderlijke gevallen van deze richtlijnen en spelregels afwijken indien de toepassing daarvan onevenredig is in relatie tot de daarmee beoogde doelen. De verkeersveiligheid, de parkeercapaciteit en het gebruik van de openbare ruimte mogen niet onevenredig worden geschaad. De beoordeling daarvan wordt gebaseerd op een advies van de verkeerskundige en de wijkregisseur.