Organisatie | Hardenberg |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel Eerste termijn inleveren gegevens bij aanvraag |
Citeertitel | Beleidsregel Eerste termijn inleveren gegevens bij aanvraag |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2020 | nieuwe regeling | 17-12-2019 De Toren, 08-01-2020 |
Een aanvraag voor algemene bijstand wordt door een inwoner digitaal gedaan op www.werk.nl. De inwoner maakt een melding op de website. Na deze melding krijgt de inwoner een bericht om de aanvraag voor de algemene bijstand digitaal in te dienen. Wanneer de aanvraag is ingediend, zal de inwoner door de gemeente Hardenberg worden uitgenodigd voor een gesprek.
De belanghebbende wordt verzocht om binnen 10 werkdagen na de datum van melden het (volledig) ingevulde en ondertekende inlichtingenformulier en de gevraagde bewijsstukken bij de gemeente in te leveren.
M.b.t. de gegevens die ingeleverd moeten worden, wordt verwezen naar de Verificatierichtlijnen.