Organisatie | Dalfsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Delegatie- en mandaatstatuut gemeenteraad Dalfsen 2021 |
Citeertitel | Delegatie- en mandaatstatuut gemeenteraad Dalfsen 2021 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-06-2021 | 01-01-2021 | Nieuwe regeling | 25-05-2021 | RIS 1239 |
De raad van de gemeente Dalfsen;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 13 februari 2021, nummer 1239;
gelet op de artikelen 156 en 157 van de Gemeentewet, Titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 3:60 van het Burgerlijk Wetboek;
gezien het Delegatiebesluit van Gedeputeerde Staten van Overijssel d.d. 29 november 1994;
vast te stellen het “Delegatie- en mandaatstatuut gemeenteraad Dalfsen 2021”
De onderstaande bevoegdheden worden gedelegeerd aan het college:
het indelen van het grondgebied van de gemeente, het vaststellen van de openbare ruimten, het toekennen van nummeraanduidingen aan de op het grondgebied van de gemeente gelegen verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen en het vaststellen van de standplaatsen en ligplaatsen en de afbakening van panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen (artikel 6 Wet basisregistraties adressen en gebouwen);
Onder de voorwaarden opgenomen in bijlage 1 bij dit besluit de volgende bevoegdheden tot het afhandelen van zaken te mandateren aan:
Artikel 5 Machtiging Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (Wkpb)
Het college wordt gemachtigd tot het (laten) verrichten van alle handelingen in verband met de verplichtingen die bij of krachtens artikel 15 van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken (Wkpb) zijn opgelegd aan de gemeenteraad.
Aldus besloten door de raad van de gemeente Dalfsen in zijn (openbare) vergadering van 25 mei 2021.
De raad voornoemd,
de voorzitter, de griffier,
drs. E. van Lente drs. J. Leegwater
Bijlage 1 algemene voorwaarden voor het uitoefenen van mandaat
Bij de uitoefening van de in dit besluit opgenomen bevoegdheden, dienen de eventueel gestelde voorwaarden in acht te worden genomen.
Onverminderd het bepaalde in het eerste lid wordt bij de uitoefening van bedoelde bevoegdheden het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van rijks- en provinciale en gemeentelijke wetgevers of bestuursorganen in acht genomen. Ten aanzien van bevoegdheden die financiële consequenties hebben, geldt bovendien dat hierin in de begroting moet zijn voorzien.
Bij de uitoefening van de bevoegdheden, bedoeld in dit besluit overlegt de gemandateerde vooraf met eventueel betrokken andere afdelingen.
Voor de in dit besluit opgenomen bevoegdheden geldt de volledige afhandeling van zaken, dus zowel het positief als het negatief beslissen op een aanvraag.
Behoudens in zaken met een routinematig karakter geldt ondertekeningsmandaat niet ten aanzien van stukken gericht aan de Kroon, Minister, Staatssecretaris, Commissaris van de Koning en Gedeputeerde Staten.