Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Breda

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Breda houdende regels omtrent de behandeling van bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte (Behandeling bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte 2021)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBreda
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Breda houdende regels omtrent de behandeling van bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte (Behandeling bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte 2021)
CiteertitelBehandeling bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte 2021
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. hoofdstuk 7 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Breda/654887/CVDR654887_1.html
  3. https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Breda/620617/CVDR620617_1.html
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

29-05-202101-03-2021nieuwe regeling

02-03-2021

gmb-2021-166284

1279693

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Breda houdende regels omtrent de behandeling van bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte (Behandeling bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte 2021)

Het college van burgemeester en wethouders van Breda,

 

Gelet op hoofdstuk 7 van de Algemene wet bestuursrecht, de Verordening bestuurlijke boete overlast openbare ruimte Breda 2020 en het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019;

 

Met inachtneming van het bepaalde in artikel 2, derde en vierde lid van de Verordening behandeling bezwaarschriften Breda 2004;

 

Gehoord de vaste commissie van advies voor de bezwaarschriften en met instemming van de burgemeester;

 

Besluit

 

  • I

    dat de Verordening behandeling bezwaarschriften Breda 2004 niet geldt voor bezwaarschriften gericht tegen besluiten bestuurlijke boetes openbare ruimte;

  • II

    dat belanghebbenden in het kader van de behandeling van een bezwaar tegen bestuurlijke boetes openbare ruimte ambtelijk worden gehoord als bedoeld in artikel 7:5 Algemene wet bestuursrecht;

  • III

    dat de bevoegdheden ter zake van de bezwaarbehandeling in afwijking van het bepaalde in het Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019 in mandaat zijn belegd conform het Mandaatbesluit Bezwaarafhandeling Bestuurlijke boete overlast openbare ruimte Breda 2021;

  • IV

    dat dit besluit in werking treedt met ingang van de dag na bekendmaking en terug werkt tot en met 1 maart 2021;

  • V

    dat dit besluit kan worden aangehaald als “Behandeling bezwaarschriften tegen bestuurlijke boete overlast openbare ruimte 2021”.

Aldus besloten te Breda op 2 maart 2021,

, burgemeester

, gemeentesecretaris