Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Schouwen-Duiveland

Mandaatbesluit Tijdelijke wet maatregelen covid-19

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSchouwen-Duiveland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit Tijdelijke wet maatregelen covid-19
CiteertitelMandaatbesluit Twm covid-19
Vastgesteld doorburgemeester
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 58e, tweede lid, van de Wet publieke gezondheid

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-05-2021Nieuwe regeling

04-05-2021

gmb-2021-154115

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Tijdelijke wet maatregelen covid-19

De burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland,

 

overwegende, dat:

in de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 artikelen in de Wet publieke gezondheid zijn gewijzigd, gelet op de bestrijding van de epidemie, of een directe dreiging daarvan;

de burgemeester op grond van het bepaalde in artikel 58e, tweede, derde en vierde lid van de Wet publieke gezondheid bevoegd is ontheffing te verlenen van het bepaalde bij of krachtens artikel 58g, eerste lid, 58h, eerste lid, of 58i, de krachtens artikel 58j, eerste lid, onder a tot en met e, gestelde regels, indien dat in die regels is bepaald, alsmede de krachtens artikel 58j, eerste lid, onder f, gestelde regels, indien dat in die regels is bepaald;

het wenselijk is het nemen van besluiten op aanvragen voor ontheffingen te mandateren aan de in het besluit vermelde functionaris(sen).

 

gelet op de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 58e van de Wet publieke gezondheid;

 

 

b e s l u i t :

 

 

vast te stellen het navolgende Mandaatbesluit Tijdelijke wet maatregelen covid-19:

 

 

 

 

 

 

Artikel 1 Mandaat

De burgemeester verleent mandaat aan de coördinator van de afdeling Ruimte en Milieu ten aanzien van het nemen en ondertekenen van besluiten op aanvragen voor ontheffingen op basis van de Tijdelijke wet maatregelen covid-19 en de Wet publieke gezondheid, mits hij geïnformeerd wordt over elke aanvraag voor ontheffing.

 

Artikel 2 Reikwijdte mandaat

Het mandaat tot uitoefening van een bevoegdheid heeft mede betrekking op alle handelingen die binnen het kader van de uitoefening van de bevoegdheid moeten worden verricht, zoals – bijvoorbeeld – het voeren van correspondentie, het verzoeken om (aanvullende) informatie, het vragen om of geven van advies, het verdagen van beslissingen, het verlenen van uitstel, het verstrekken van inlichtingen en het voldoen aan publicatieverplichtingen.

Het mandaat om te beslissen op een aanvraag omvat tevens de bevoegdheid een beslissing in te trekken of te wijzigen.

 

Artikel 3 Bevoegdheid

Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.

 

Artikel 4 Vervanging

Wanneer de gemandateerde afwezig is, wordt de bevoegdheid uitgeoefend door zijn vervanger (horizontale vervanging).

 

Artikel 5 Ondertekening

In een krachtens mandaat genomen besluit wordt vermeld dat het besluit namens de burgemeester is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt besluit wordt dan ook als volgt ondertekend:

 

De burgemeester van Schouwen-Duiveland,

 

namens hem,

 

naam, functie, handtekening van gemandateerde.

 

 

Artikel 6 Citeertitel en inwerkingtreding

Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Mandaatbesluit Tijdelijke wet maatregelen covid-19’. Dit besluit wordt op de gebruikelijke wijze bekend gemaakt en treedt direct na bekendmaking in werking.

 

 

Zierikzee, d.d. 4 mei 2021

De burgemeester van gemeente Schouwen-Duiveland,

J. Chr. van der Hoek