Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Dinkelland

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent de dagen, tijden, plaatsen en wijze waarop afvalstoffen kunnen worden overgedragen of ter inzameling aangeboden (Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDinkelland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent de dagen, tijden, plaatsen en wijze waarop afvalstoffen kunnen worden overgedragen of ter inzameling aangeboden (Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021)
CiteertitelUitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Dinkelland 2021
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmilieu
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Uitvoeringsbesluit afvalstoffenverordening gemeente Dinkelland 2016.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Dinkelland/656498/CVDR656498_1.html

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-05-2021nieuwe regeling

20-04-2021

gmb-2021-142250

201770

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland houdende regels omtrent de dagen, tijden, plaatsen en wijze waarop afvalstoffen kunnen worden overgedragen of ter inzameling aangeboden (Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021)

Het college van Dinkelland,

 

overwegende dat het in het belang van een doelmatige verwijdering van huishoudelijke afvalstoffen wenselijk is nadere regels te stellen omtrent de dagen, tijden, plaatsen en wijze waarop afvalstoffen kunnen worden overgedragen of ter inzameling aangeboden aan de bij dit besluit aan te wijzen inzameldienst en andere inzamelaars, als bedoeld in de Afvalstoffenverordening gemeente Dinkelland 2021.

 

gelet op de bepalingen van de Afvalstoffenverordening gemeente Dinkelland 2021.

 

besluit:

 

  • I.

    Het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Dinkelland 2021 vast te stellen.

Artikel 1: Begripsomschrijving

In dit uitvoeringsbesluit wordt verstaan dan wel mede verstaan onder:

  • a.

    Nulaanbieders: gebruikers van percelen van wie geen registratie van het gebruik van een inzamelvoorziening of -middel door pasgebruik of chip wordt vastgesteld.

  • b.

    Veelaanbieders: gebruikers van percelen waarvan op basis van pasgebruik of chip is vastgesteld dat zij de betreffende inzamelvoorzieningen vaker gebruiken dan het gemiddelde geregistreerde gebruik van de betreffende type inzamelvoorziening in Dinkelland.

Artikel 2: Aanwijzing vrijstelling voor categorieën personen en organisaties als inzamelaars

Als inzamelaar op grond van artikel 4, eerste en tweede lid van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden aangewezen:

 

  • Oud papier en karton: de door het college aangewezen verenigingen en andere non-profit organisaties die voor de inzameling van het oud papier en karton uit huishoudens een inzamelcontract hebben afgesloten met de gemeente of met de inzameldienst. Per kern wordt maximaal één vereniging of non-profit organisatie aangewezen als inzamelaar.

  • Textiel: Stichting Kringloopbedrijf De Beurs voor de in de openbare ruimte geplaatste wijk verzamelcontainers, alsmede organisaties, zoals de Stichting Paardrijden voor gehandicapten en Sam’s kledingactie, die voor het inzamelen van textiel een inzamelcontract hebben afgesloten met de gemeente of met de inzameldienst.

  • Herbruikbare fractie uit het grof huishoudelijk afval (‘goedzooi’): Stichting Kringloopbedrijf De Beurs, alsmede organisaties die voor het inzamelen van ‘goedzooi’ een inzamelcontract hebben afgesloten met de gemeente of met de inzameldienst.

  • Elektrische en elektronische apparatuur: Degene die op grond van de Regeling afgedankte elektrische en elektronische apparatuur de innameplicht heeft voor afgedankte elektrische en elektronische apparatuur.

  • Wit- en bruingoed: Producenten van bijvoorbeeld witgoed voor wie op grond van de Wet milieubeheer in algemene maatregelen van bestuur verplichtingen bestaan tot inname van afgedankte producten.

  • Klein chemisch afval (kca): Detaillisten die batterijen en andere producten verkopen die in het afvalstadium als klein chemisch afval worden aangemerkt en in het kader van producentenverantwoordelijkheid over een inzamelvoorziening beschikken, alsmede de plaatselijke apotheken voor wat betreft medisch- en medicijnenafval.

  • Frituurvet en frituurolie: Detaillisten zoals supermarkten, die frituurolie en -vet verkopen.

  • Grof tuinafval: Gespecialiseerde bedrijven die op grond van de Wet milieubeheer bevoegd zijn deze stoffen te verwerken.

  • Asbest en asbesthoudend afval: Gespecialiseerde bedrijven die op grond van de Wet milieubeheer bevoegd zijn asbest en asbesthoudend afval te verwerken.

  • Metaal: Gespecialiseerde bedrijven die op grond van de Wet milieubeheer bevoegd zijn metaalafval te verwerken. door het college aangewezen organisaties.

  • Particulier bouw- en sloopafval, puin, gips, hout, grof snoeiafval, grond, zand, bestrating inboedels en dergelijke: Gespecialiseerde bedrijven die op grond van de Wet milieubeheer bevoegd zijn deze stoffen te verwerken.

  • Banden van voertuigen: Gespecialiseerde bedrijven die op grond van de Wet milieubeheer bevoegd zijn deze stoffen te verwerken.

  • Plastic, Metalen en Drankkartons (PMD): de door het college aangewezen verenigingen en andere organisaties die voor de inzameling van PMD of bestanddelen daarvan van huishoudens een inzamelcontract hebben afgesloten met de gemeente of met de inzameldienst.

  • Specifieke categorieën afvalstoffen: Scholen en verenigingen die op verzoek binnen een bepaalde periode een inzamelingsactie houden.

Artikel 3. Aanwijzing inzamelplaats

Op grond van artikel 5 van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 wordt de volgende inzamelplaats aangewezen:

  • -

    Gemeentelijk Afvalbrengpunt Galvanistraat 6, Tubbergen;

  • -

    Afvalbrengpunt Postel Wiemselweg 5, Tilligte;

  • -

    Afvalbrengpunt Werktuig- en Bouwdienst, Brandlichterweg 66D, Denekamp.

Artikel 4. Frequentie en locatie van inzamelen

Op grond van artikel 7 van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden per categorie afval de volgende frequenties en locaties van inzameling van huishoudelijk afvalstoffen bij of nabij ieder perceel vastgesteld:

 

Categorie

Locatie

Frequentie

Restafval

Bij of nabij elk perceel

 

Een maal per vier weken voor 140 of 240 liter minicontainers

of

Dynamisch, o.b.v. klepbewegingen onder- c.q. bovengrondse container

Groente- Fruit- en tuinafval

Bij of nabij elk perceel

 

Een maal per twee weken voor 140 of 240 liter minicontainers

 

PMD

Bij of nabij elk perceel

Een maal per vier weken voor 240 liter minicontainers

of

Dynamisch, o.b.v. klepbewegingen onder- c.q. bovengrondse container

Oud papier en karton

Op centrale plekken in de kernen

Permanente containers of maandelijkse containers op afroep door scholen/verenigingen

Glas

Op centrale plekken in de kernen

Dynamisch, o.b.v. klepbewegingen onder- c.q. bovengrondse container

Textiel

Op centrale plekken in de kernen

Dynamisch, o.b.v. klepbewegingen onder- c.q. bovengrondse container

Grof restafval

Afvalbrengpunt

Op werkdagen

Grof tuinafval

Afvalbrengpunt

Op werkdagen

 

Artikel 5. Bestanddelen van huishoudelijke afvalstoffen die afzonderlijk ingezameld worden

De volgende omschrijvingen van categorieën huishoudelijke afvalstoffen worden op grond van artikel 7, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 vastgesteld:

 

  • Groente-, fruit- en tuinafval (gft)

    Dat deel van de huishoudelijke afvalstoffen dat van organische oorsprong is, beperkt is van omvang en gescheiden wordt ingezameld.

  • Klein chemisch afval (kca)

    Afvalstoffen zoals gedefinieerd in het sectorplan 18 KCA/KGA van het LAP-3 en vermeld op de kca-lijst januari 2001, vastgesteld door het Afval Overleg Orgaan, voor zover dit huishoudelijke afvalstoffen zijn.

  • Verpakkingsglas

    Huishoudelijk verpakkingsglas zoals flessen en potten, gescheiden in blank en gekleurd.

  • Papier en karton

    Huishoudelijk papier en karton zonder kunststof of metalen delen, dat droog en schoon is en niet vervuild met andere afvalfracties.

  • Plastic verpakkingen, metalen verpakkingen en drankenkartons (pmd)

    Verpakkingsafval van kunststof (plastic), verpakkingsafval van blik en metalen folies, en dranken- en zuivelproductkartons dat afkomstig is van huishoudens.

  • Textiel

    Alle uit huishoudens afkomstige soorten textiel, mits droog. Schoeisel, tassen, riemen en knuffels worden in dit verband ook onder textiel geschaard.

  • Elektrische en elektronische apparatuur

    De producten die als afgedankte elektrische en elektronische apparatuur van particuliere huishoudens zijn genoemd in de Regeling afgedankte elektrische en elektronische apparatuur van 3 februari 2014, Staatscourant van 5 februari 2014, nr. 2975.

  • Tapijt

    Vloerbedekking van textiel.

  • Asbest en asbesthoudend afval

    Afval dat uit asbest bestaat of waarin zich asbest bevindt.

  • Grof huishoudelijk afval

    Grof huishoudelijk afval is groot en/of zwaar huishoudelijk afval dat door afmeting en/of gewicht niet in een inzamelmiddel of via een inzamelvoorziening ter inzameling kan worden aangeboden.

  • Herbruikbare fractie uit het grof huishoudelijk restafval ‘Goedzooi’

    Alle herbruikbare en verkoopbare producten en componenten die overblijven na gescheiden inzameling van (verplichte) deelstromen of fracties en afkomstig zijn van huishoudens.

  • Grof tuinafval

    Plantaardige (of organische) afvalstoffen door aard, samenstelling of omvang niet vallend onder gft en vrijkomend bij de aanleg, het onderhoud of verwijdering van particulier groen (tuinen, particuliere watergangen, particuliere bos- en natuurterreinen), zoals grof loofafval en snoeihout.

    Boomstobben, (wortel)kluiten, bielzen, tuinhekken of tuinschuttingen behoren niet tot grof tuinafval.

  • Puin, gips, bouw- en sloopafval

    Schoon betonpuin, metselwerkpuin, uitgeharde beton-, specie- en cementresten, gasbeton, kalkzandsteen, tegels, klinkers, gips(platen), grind en andere harde steenachtige materialen, zoals dakpannen. Sloophout, isolatiematerialen en vlakglas (glas dat wordt gebruikt in woning- en utiliteitsbouw) vallen ook onder bouw- en sloopafval.

  • Verduurzaamd hout

    Hout dat is geïmpregneerd, te herkennen aan groene of bruine kleur, zoals bielzen of tuinhout.

  • Banden van voertuigen

    Banden van motoren en van personenauto’s, zonder velgen.

  • Huishoudelijk restafval

    Dat deel van het huishoudelijk afval dat overblijft na gescheiden inzameling van afvalstromen.

Artikel 6. Gescheiden aanbieding

Op grond van artikel 8, tweede lid van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden gebruikers van een perceel waaraan voor een zekere afvalsoort geen inzamelmiddel is verstrekt of inzamelvoorziening is aangewezen vrijgesteld van de gescheiden inzameling van GFT.

Artikel 7. Aanwijzing dagen en tijden waarop huishoudelijk afvalstoffen ter inzameling aangeboden kunnen worden

Op grond van artikel 9 van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden op de jaarlijks beschikbaar gestelde afvalkalender, via lokale media en/of door middel van huis-aan-huisberichten voor de verschillende categorieën huishoudelijke afvalstoffen de inzameldagen en -tijden vermeld.

Artikel 8. Aanwijzing inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen

Op grond van artikel 10, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden de volgende inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen aangewezen:

 

  • a.

    inzamelmiddelen en -voorzieningen

     

    Inzamelmiddel/-voorziening

    Omschrijving

    Categorie huishoudelijke afvalstoffen

    Inzamelmiddel voor de gebruiker van een perceel (bij een perceel)

    Door de gemeente verstrekte

    minicontainers

     

    Restafval

    GFT-afval

    PMD

    Inzamelvoorziening voor de gebruikers van een aantal percelen (nabij een perceel)

    Verzamelcontainers (brengvoorziening)

     

     

    Restafval

    Glas

    Textiel

    PMD

    Oud papier en karton

     

    Inzamelvoorziening voor de gebruiker van één of een aantal percelen

    Bladkorf (brengvoorziening)

    Bestanddelen uit het grof tuinafval, te weten: bladafval.

Artikel 9. Regels over het gebruik van inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen voor de gebruiker van een perceel

Op grond van artikel 10, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden de volgende regels over gebruik van inzamelmiddelen voor de gebruiker van een perceel vastgesteld:

 

  • 1.

    Het ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen in minicontainers dient ordelijk te geschieden door plaatsing van de minicontainer op het voetpad, zo dicht mogelijk bij de rijweg, of, bij het ontbreken van een voetpad, aan de kant van de openbare weg, zodanig dat het voetgangers- en overige verkeer niet wordt gehinderd of in de doorgang wordt belemmerd en gevaar of schade wordt voorkomen. De aanwijzingen van de inzameldienst dienen te worden opgevolgd.

  • 2.

    In afwijking van het bepaalde in het eerste lid is bepaald, dat huishoudelijke afvalstoffen in containers ter inzameling moeten worden aangeboden op een door de inzameldienst te bepalen inzamel- of clusterplaats.

  • 3.

    Indien de inzameling van huishoudelijke afvalstoffen plaatsvindt door middel van een voertuig met achterbelading dienen de containers met het handvat (achterzijde) in de richting van de straat te worden gezet, conform de aanwijzingen gegeven door de inzameldienst.

  • 4.

    Indien de inzameling van huishoudelijke afvalstoffen plaatsvindt door middel van een voertuig met zijbelading dienen de containers met de voorzijde in de richting van de straat te worden gezet, conform de aanwijzingen gegeven door de inzameldienst.

  • 5.

    De containers dienen goed gesloten te zijn en er mag geen sprake zijn van uitsteeksels.

  • 6.

    Het is verboden afvalstoffen naast een container te plaatsen.

  • 7.

    Ter voorkoming van maden dienen in een warme periode vlees- en visresten te worden gedeponeerd in de container die het eerst voor lediging in aanmerking komt, niet zijnde de PMD container.

  • 8.

    Het gewicht van de hoeveelheid afvalstoffen en het eigen gewicht van de ter lediging aangeboden minicontainer mag in zijn totaliteit niet zwaarder zijn dan 80 kilogram. Voor een PMD container geldt een maximaal gewicht van 10 kilogram.

  • 9.

    Er mag uitsluitend één minicontainer ter inzameling worden aangeboden, tenzij de gebruiker van een perceel tegen betaling gebruik maakt van extra door NV ROVA Gemeenten beschikbaar gestelde minicontainers.

  • 10.

    De minicontainers dienen op de dag van de lediging te worden aangeboden voor 07.00 uur. Na lediging dienen zij op de dag van de lediging zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk vóór 20.00 uur van de openbare weg te worden verwijderd.

  • 11.

    Het beheer van de inzamelmiddelen die in bruikleen zijn verstrekt door of namens de gemeente, berust bij NV ROVA Gemeente in opdracht in van de gemeente Dinkelland.

  • 12.

    De inzameldienst is bevoegd om de minicontainer te voorzien van een sticker waarop staat vermeld: een barcode, de afvalstroom waarvoor de minicontainer is bestemd, het volume van de minicontainer, een postcode, een plaatsnaam, een straatnaam en een huisnummer.

  • 13.

    De inzameldienst is bevoegd om een minicontainer te voorzien van een chip. Deze chip met uniek nummer is gekoppeld aan het volume van het inzamelmiddel en adresgegevens. Deze chip is het identificatiemiddel om de frequentie van aanbieden te registeren, inclusief de identificatie van de nulaanbieders en veelaanbieders ten behoeve van het toezicht op naleving van Artikel 8, lid1 en artikel 12 van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021.

  • 14.

    De door of namens de gemeente verstrekte inzamelmiddelen behoren bij de woning.

  • 15.

    De gebruiker van een perceel dient zich tot het Klantcontactcentrum van de gemeente NV ROVA Gemeenten te wenden indien bij een verhuizing naar een perceel geen of een kapot door of namens de gemeente te verstrekken inzamelmiddel wordt aangetroffen, bij verdwijning, vermissing of beschadiging van een door of namens de gemeente te verstrekken inzamelmiddel.

  • 16.

    De inzamelmiddelen blijven eigendom van de verstrekker en worden bij normale slijtage voor haar rekening technisch onderhouden.

  • 17.

    De gebruiker is verantwoordelijk voor het gebruik en het onderhoud van de in bruikleen ontvangen inzamelmiddelen als ware deze zijn eigendom.

  • 18.

    De gebruiker is verplicht de inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen zodanig te gebruiken dat deze geen overlast voor derden veroorzaakt.

  • 19.

    Afvalstoffen welke ten onrechte of op een onjuiste wijze zijn aangeboden en welke na inzameling daardoor in de container zijn achtergebleven, dienen onverwijld door de aanbieder uit de container te worden verwijderd.

Artikel 10. Regels over het gebruik van inzamelmiddelen en inzamelvoorzieningen voor de gebruikers van een aantal percelen

Op grond van artikel 10, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden de volgende regels over gebruik van inzamelmiddelen voor de gebruikers van een aantal percelen vastgesteld:

 

  • 1.

    In de inzamelvoorzieningen voor fijn huishoudelijk restafval en textiel mag uitsluitend huishoudelijk afval ter inzameling worden aangeboden in een gesloten zak.

  • 2.

    De inzamelvoorziening dient na gebruik te worden gesloten.

  • 3.

    Het is verboden afvalstoffen naast de inzamelvoorziening te plaatsen.

  • 4.

    Gebruikers van percelen waarvoor een boven- dan wel een ondergrondse verzamelcontainer is aangewezen, hebben uitsluitend toegang tot de boven- dan wel ondergrondse verzamelcontainer met behulp van een toegangspas.

Artikel 11. Regels over de inzameling van stoffen zonder inzamelmiddel

Op grond van artikel 10, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden de volgende regels over de inzameling van stoffen zonder inzamelmiddel vastgesteld:

 

  • 1.

    Het is verboden klein chemisch afval anders dan door persoonlijke afgifte aan de medewerker van de inzameldienst aan te bieden.

  • 2.

    Het is verboden klein chemisch afval onbeheerd op de openbare weg achter te laten.

  • 3.

    Klein chemisch afval moet in de originele verpakking, of in een deugdelijke verpakking voorzien van een opschrift met een beschrijving van de inhoud, worden aangeboden.

  • 4.

    Klein chemisch afval kan bij de chemokar worden afgegeven gedurende de tijden die in de aan alle betrokken huishoudens te verstrekken Afvalkalender zijn vastgesteld. De overhandiging dient persoonlijk plaats te vinden.

  • 5.

    Huishoudelijk restafval of gft-afval dat in een minicontainer past of kan worden aangeboden in een verzamelcontainer, wordt niet aangemerkt als grof huishoudelijk afval of grof tuinafval.

Artikel 12. Regels over het gebruik van een afvalpas

Op grond van artikel 10, eerste lid, van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 worden de volgende regels voor het gebruik van een afvalpas vastgesteld:

 

  • 1.

    Adressen in gemeente Dinkelland die gebruik maken van boven- c.q. ondergrondse verzamelcontainers met elektronische toegangscontrole zijn in het bezit van een ROVA-pas. Deze ROVA-pas biedt toegang tot de boven- c.q. ondergrondse verzamelcontainer. De pas staat op het woonadres geregistreerd. Bij verhuizing dient de pas in de woning achter te blijven.

  • 2.

    De ROVA-pas is het identificatiemiddel om de frequentie van aanbieden op adresniveau te registreren, inclusief de identificatie van nulaanbieders en veelaanbieders ten behoeve van het toezicht op naleving van Artikel 8, lid 1, en Artikel 12 van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021.

  • 3.

    Bij oplevering van een nieuwbouwwoning die is aangesloten op een verzamelcontainer krijgen de bewoners eenmalig door de gemeente of de inzameldienst een ROVA-pas uitgereikt.

  • 4.

    De gebruiker is aansprakelijk voor de financiële gevolgen van schade, welke –anders dan ten gevolgen van gebruikelijke slijtage - aan de ROVA-pas is toegebracht, en van vermissing, ongeacht of beide het gevolg is van schuld van de gebruiker of van derden, dan wel het gevolg van overmacht.

  • 5.

    Bij vermissing of beschadiging kan een vervangende pas worden aangevraagd via de internetsite of het klantcontactcentrum van de NV ROVA gemeenten. Hiervoor is een bedrag verschuldigd gelijk aan de vervangingswaarde van de ROVA-pas.

Artikel 13. Bedrijfsafvalstoffen

  • a.

    Op grond van artikel 13, tweede lid van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 wordt bepaald dat de inzameldienst die is aangewezen krachtens artikel 3 van de Afvalstoffenverordening Dinkelland 2021 gerechtigd is de bestanddelen groente-, fruit- en tuinafval (GFT), plastic, metalen en drankenkartons (PMD) en papier in te zamelen bij instellingen voor basisonderwijs dan wel overige maatschappelijke organisaties die daarvoor zijn aangewezen door de gemeente.

  • b.

    Op grond van artikel 13, eerste lid gelden de volgende regels over dagen, tijden, wijze en plaatsen voor de inzameling van bedrijfsafvalstoffen:

    • 1.

      Bedrijfsafvalstoffen mogen alleen op de contractueel overeengekomen ophaaldag worden aangeboden. Voor winkelgebieden begrensd door de borden G8 uit het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, geldt verder de beperking dat bedrijfsafvalstoffen alleen mogen worden aangeboden van maandag tot en met vrijdag van 07.00 tot 11.00 uur.

    • 2.

      Na lediging moeten inzamelmiddelen zo spoedig mogelijk uit de openbare ruimte worden verwijderd. Voor winkelgebieden begrensd door de borden G8 uit het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, is dit uiterlijk om 11.00 uur, voor andere openbare plaatsen is dit vóór 20.00 uur.

    • 3.

      Het aanbieden moet ordelijk gebeuren. De plaatsing van het inzamelmiddel moet zodanig gebeuren dat het verkeer - voetgangers daaronder begrepen - daar zo min mogelijk hinder van ondervindt. Het inzamelmiddel moet gesloten zijn. er mag geen sprake zijn van uitsteeksels en er mogen geen losse afvalstoffen naast of op worden aangeboden.

    • 4.

      De inzamelmiddelen waarmee bedrijfsafvalstoffen op de openbare weg worden aangeboden, moeten voorzien zijn van de naam van de inzamelaar en het huisnummer van de aanbieder.

Artikel 14. Intrekking oude verordening

Het Uitvoeringsbesluit van de gemeente Dinkelland 2016 wordt ingetrokken.

Artikel 15. Inwerkingtreding

Dit uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na die waarop zij bekend is gemaakt.

Artikel 16. Citeerbepaling

Dit uitvoeringsbesluit wordt aangehaald als: Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Dinkelland 2021.

Dinkelland,

Het college van burgemeester en wethouders van Dinkelland

De secretaris,

de burgemeester,