Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Apeldoorn

Delegatiebesluit werkgeverschap raad aan werkgeverscommissie 2020

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieApeldoorn
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDelegatiebesluit werkgeverschap raad aan werkgeverscommissie 2020
CiteertitelDelegatiebesluit werkgeverschap raad aan werkgeverscommissie 2020
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 83, eerste lid, van de Gemeentewet
  2. artikel 85 van de Gemeentewet
  3. artikel 107 van de Gemeentewet
  4. artikel 107a van de Gemeentewet
  5. artikel 107b van de Gemeentewet
  6. artikel 107d van de Gemeentewet
  7. artikel 107e van de Gemeentewet
  8. artikel 156 van de Gemeentewet
  9. afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht
  10. Wet normalisering rechtspositie ambtenaren
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-05-2021nieuwe regeling

15-10-2020

gmb-2021-142192

Tekst van de regeling

Intitulé

Delegatiebesluit werkgeverschap raad aan werkgeverscommissie 2020

De Raad van de gemeente Apeldoorn,

 

gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie d.d. 30 september 2020,

 

gelet op artikel 83, eerste lid, artikel 85, de artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

gelet op het raadsbesluit d.d. 25 april 2013 tot het instellen van een werkgeverscommissie;

gelet op de inwerkingtreding van de wet normalisering rechtspositie ambtenaren per 1-1-2020;

 

b e s l u i t

 

vast te stellen het

 

Delegatiebesluit werkgeverschap raad aan werkgeverscommissie 2020

Artikel 1  

  • 1.

    Aan de door de gemeenteraad ingestelde werkgeverscommissie over te dragen de bevoegdheden te besluiten tot het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten met de op de griffie werkzame ambtenaren (artikel 107 e lid 2 Gemeentewet), alsmede het als werkgever voeren van overleg met de vakbonden in het Lokaal Overleg. Uitgezonderd hiervan worden het benoemen, schorsen, vervangen, ontslaan en de instructie van de griffier.

  • 2.

    Te besluiten dat voor het griffiepersoneel ten aanzien van de lokale regelingen/bepalingen voor arbeidsvoorwaarden die niet zijn geregeld in de landelijk geldende CAO, de bepalingen worden gevolgd zoals die voor de gemeentelijke organisatie ressorterend onder de gemeentesecretaris in het Personeelshandboek zijn vastgelegd. Indien toepassing daarvan een ongewenste of onredelijke situatie zou opleveren, kan de werkgeverscommissie besluiten hiervan af te wijken.

Artikel 2  

De werkgeverscommissie kan de griffier volmacht verlenen voor de haar overgedragen bevoegdheden voor zover het betreft de op de griffie werkzame personen.

Artikel 3  

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad.

Artikel 4  

Dit besluit wordt aangehaald als “Delegatiebesluit werkgeverschap raad aan werkgeverscommissie 2020”.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 15 oktober 2020

de griffier,

de voorzitter,