Organisatie | Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Beleidsregel van het dagelijks bestuur van het openbaar lichaam Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland houdende regels omtrent de procedure voor de behandeling van klachten (Algemene klachtenregeling VrZW 2017) |
Citeertitel | Algemene klachtenregeling VrZW 2017 |
Vastgesteld door | dagelijks bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-04-2021 | nieuwe regeling | 04-10-2017 |
Het Dagelijks Bestuur van Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland
Het tweede lid van hetzelfde artikel alsmede artikel 9:2 Algemene wet bestuursrecht bepalen dat het bestuursorgaan zorgdraagt voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten over gedragingen en gedragingen van personen en bestuursorganen, die onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zijn;
Algemene Klachtenregeling Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland 2017
Artikel 3 Typen klachtbehandeling
Wanneer een klacht wordt ingediend, worden drie typen klachten onderscheiden:
Schriftelijke klachten; dit betreft klachten als bedoeld in artikel 9:4 van de wet; het betreft zowel algemene als personele klachten, die schriftelijk of langs digitale weg zijn ingediend bij VrZW. Schriftelijke klachten dienen geadresseerd te zijn aan het Dagelijks Bestuur van VrZW en dienen te zijn voorzien van: