Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Haaksbergen

Instructie bij Mandaatbesluit schuldhulpverlening Haaksbergen (4.64)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHaaksbergen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingInstructie bij Mandaatbesluit schuldhulpverlening Haaksbergen (4.64)
CiteertitelInstructie bij Mandaatbesluit schuldhulpverlening
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerpMaatschappelijke zorg & welzijn

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

nieuwe regeling

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 10:6 van de Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

02-04-2021nieuwe regeling

16-03-2021

gmb-2021-99869

4.64

Tekst van de regeling

Intitulé

Instructie bij Mandaatbesluit schuldhulpverlening Haaksbergen (4.64)

Samenvatting

Deze instructie geeft aan de gemandateerde voor schuldhulpverlening aan op welke wijze de nazorg na schuldhulpverlening geborgd wordt.

 

Burgemeester en wethouders van Haaksbergen;

 

Wettelijke basis:

bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht (artikel 10:6).

 

Besluiten:

Vast te stellen de Instructie bij Mandaatbesluit schuldhulpverlening.

 

Artikel 1 Reikwijdte instructie
  • 1.

    Deze instructie geldt voor de gemandateerde en degene die het ondermandaat heeft in het Mandaatbesluit schuldhulpverlening.

  • 2.

    In deze instructie wordt verstaan onder medewerker schuldhulpverlening:

  • de Coördinator Noaberpoort en Consulent Werk en Inkomen.

Artikel 2 Nazorg na schuldhulpverlening bij de Stadsbank Oost Nederland

  • 1.

    Voor de door de gemeente Haaksbergen gefinancierde trajecten van de Stadsbank Oost Nederland (hierna: Stadsbank) communiceert de Stadsbank naar de inwoner van Haaksbergen drie tot zes maanden voor het aflopen van het traject over een fysieke overdrachtsafspraak met de medewerker schuldhulpverlening van de gemeente Haaksbergen (hierna: medewerker schuldhulpverlening).

  • 2.

    De medewerker van de Stadsbank stuurt de medewerker schuldhulpverlening per e-mail bericht over de aflopende trajecten en de te plannen afspraak.

  • 3.

    De Stadsbank organiseert een fysieke afspraak tussen de inwoner en de medewerker schuldhulpverlening.

  • 4.

    De medewerker schuldhulpverlening geeft tijdens de fysieke afspraak uitleg over de verschillende vormen van nazorg en vraagt de inwoner waar zijn/haar behoefte ligt.

  • 5.

    In het geval een inwoner van Haaksbergen zelf het traject wil beëindigen proberen de Stadsbank en de medewerker schuldhulpverlening een overdrachtsgesprek te organiseren. Omdat de opzegtermijn bij beëindiging op eigen initiatief één maand is, worden die gesprekken zo spoedig mogelijk gepland.

  • 6.

    Een fysiek overdrachtsgesprek wordt aanbevolen maar is vrijwillig en vrijblijvend.

  • 7.

    In het geval de inwoner geen overdrachtsgesprek wenst, krijgt de medewerker schuldhulpverlening wel een e-mail bericht van de Stadsbank wanneer het traject is afgelopen.

Artikel 3 Nazorg na schuldhulpverlening bij de gemeente

Voor de door de gemeente Haaksbergen uitgevoerde trajecten schuldhulpverlening bij niet-problematische schulden informeert de medewerker schuldhulpverlening drie tot zes maanden voor het aflopen van het traject over de verschillende vormen van nazorg en vraagt de inwoner waar zijn/haar behoefte ligt.

Artikel 4 Inwerkingtreding

Deze instructie treedt in werking op 2 april 2021.

Artikel 5 Citeertitel

Deze instructie worden aangehaald als: Instructie bij Mandaatbesluit schuldhulpverlening.

Haaksbergen, 16 maart 2021,

 

dr. R. Toet

secretaris

 

mr. drs. R.G. Welten

burgemeester