Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord

Besluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van het openbaar lichaam Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord houdende regels omtrent bevoegdheden (Bevoegdhedenregeling Mgr)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieModulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingBesluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van het openbaar lichaam Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord houdende regels omtrent bevoegdheden (Bevoegdhedenregeling Mgr)
CiteertitelBevoegdhedenregeling Mgr
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 60 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek BES
  3. artikel 61 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek BES
  4. artikel 62 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek BES
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-03-2021bijlage 1

23-03-2021

bgr-2021-259

26-03-202130-03-2021nieuwe regeling

23-03-2021

bgr-2021-253

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het dagelijks bestuur en de voorzitter van het openbaar lichaam Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord houdende regels omtrent bevoegdheden (Bevoegdhedenregeling Mgr)

Het dagelijks bestuur en de voorzitter van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;

 

ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

 

gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 3:60, 3:61 en 3:62 van het Burgerlijk Wetboek;

 

besluiten:

 

  • I.

    alle eerder door hen verleende (onder)mandaten, (sub)volmachten en (sub)machtigingen in te trekken;

  • II.

    de uitoefening van de aan hen geattribueerde bevoegdheden middels mandaat, volmacht of machtiging op te dragen aan hun medewerkers, zoals weergegeven in het bij deze regeling behorende Bevoegdhedenregister;

  • III.

    de uitoefening van de bevoegdheden die derden aan hen hebben opgedragen, middels ondermandaat, sub-volmacht of sub-machtiging op te dragen aan hun medewerkers, zoals weergegeven in het bij deze regeling behorende Bevoegdhedenregister;

  • IV.

    vast te stellen de:

MANDAAT- EN (VOL)MACHTREGELING MODULAIRE GEMEENSCHAPPELIJKE REGELING SOCIAAL DOMEIN LIMBURG-NOORD

 

Algemene bepalingen

Artikel 1: begripsbepalingen

  • a.

    mandaat: mandaat, volmacht of machtiging;

  • b.

    ondermandaat: ondermandaat, sub-volmacht of sub-machtiging

  • c.

    gemandateerde: (onder)gemandateerde, ge(sub)volmachtigde of ge(sub)machtigde medewerker;

  • d.

    mandaatgever: de verlener van een(onder)mandaat, (sub)volmacht of (sub)machtiging;

  • e.

    Mgr: Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord;

  • f.

    Mgr-bevoegdheden: aan de bestuursorganen van de Mgr geattribueerde bevoegdheden;

  • g.

    externe bevoegdheden: door derden aan de Mgr opgedragen bevoegdheden.

Artikel 2: Bevoegdhedenregister

  • 1.

    Verleende mandaten en ondermandaten voor Mgr-bevoegdheden worden geregistreerd in het bij deze regeling behorende bevoegdhedenregister.

  • 2.

    Ontvangen mandaten en verleende ondermandaten voor externe bevoegdheden worden geregistreerd in het bij deze regeling behorende bevoegdhedenregister.

Artikel 3: vervanging en ondermandaat

  • 1.

    Alle aan medewerkers (onder)gemandateerde bevoegdheden mogen (tevens) worden uitgeoefend door de directeur en door de secretaris.

  • 2.

    Bij ontstentenis van de secretaris oefent de voorzitter het (onder)mandaat uit.

  • 3.

    Een (onder)gemandateerde kan een aan hem (onder)gemandateerde bevoegdheid schriftelijk ondermandateren aan een onder hem ressorterende medewerker, tenzij de (onder)mandaatgever dit expliciet heeft verboden.

Artikel 4: uitzonderingen

Onverminderd de verlening van mandaat blijft beslissing in een bepaalde zaak voorbehouden aan de mandaatgever indien:

  • a.

    de te nemen beslissing een afwijking van het tot dan toe gevoerde beleid inhoudt of noopt tot het vaststellen van een nieuwe beleidslijn;

  • b.

    uit het besluit aanzienlijke financiële, juridische, organisatorische, politiek-bestuurlijke en/of publicitaire consequenties kunnen voortvloeien;

  • c.

    het te nemen besluit uitgaven met zich meebrengt die niet passen binnen de begroting of de daarvoor ter beschikking gestelde kredieten;

  • d.

    de (onder)mandaatgever hiertoe de wens te kennen heeft gegeven.

Artikel 5: ondertekening

  • 1.

    Stukken die krachtens (onder)mandaat tot stand zijn gekomen worden als volgt ondertekend:

    Namens [bevoegde bestuursorga(a)n(en)],

     

    handtekening

    naam gemandateerde

    functie gemandateerde

  • 2.

    Stukken die krachtens ondertekeningsmandaat worden ondertekend, worden als volgt ondertekend:

    Overeenkomstig het besluit van [bevoegde bestuursorga(a)n(en)] d.d. ...,

     

    handtekening

    naam gemandateerde

    functie gemandateerde

Artikel 6: slotbepalingen

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking op de dag na de bekendmaking ervan.

  • 2.

    Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Bevoegdhedenregeling Mgr’.

 

Aldus vastgesteld door het dagelijks bestuur van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord op 23 maart 2021,

de secretaris,

J. van Putten

de voorzitter,

A. Thielen

Aldus vastgesteld door de voorzitter van de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord op 23 maart 2021,

de voorzitter,

A. Thielen

Bijlage 1 Bevoegdhedenregister (Mandaten, volmachten en machtigingen) Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord Behorend bij de bevoegdhedenregeling Mgr

Nr

Omschrijving bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Ondermandaat

Voorwaarden

Personeel en organisatie

P&O 1

Het uitoefenen van alle bevoegdheden op grond van de Cao SGO, en de op basis daarvan vastgestelde regelingen met uitzondering van:

  • ontslag verlenen:

    • -

      i.v.m. reorganisatie;

    • -

      i.v.m. arbeidsongeschiktheid;

    • -

      i.v.m. onbekwaamheid of ongeschiktheid;

    • -

      i.v.m. overige ontslaggronden;

    • -

      als disciplinaire straf;

  • beslissen over een schorsing;

  • beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van wachtgeld:

  • beslissen over het (gedeeltelijk) vervallen verklaren van een uitkering;

  • een medewerker verplichten een andere betrekking te aanvaarden respectievelijk tijdelijk andere werkzaamheden te verrichten of tijdelijk een andere betrekking waar te nemen;

  • overige disciplinaire straffen opleggen;

  • herplaatsingsbesluiten nemen.

DB

directeur

Met uitzondering van besluiten aangaande de directeur zelf

P&O 2

De uitvoering van de Arbowet, het vervullen van de werkgeverstaken.

DB

directeur

P&O 3

Afhandelen van (bejegenings)klachten over ondergeschikte medewerkers

(H 9 Awb)

DB

directeur

Algemeen juridische zaken

AJZ 1

Doorzenden van stukken die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is

(2:3 en 6:15 Awb)

AB/DB/Vz

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

AJZ 2

Besluiten op een informatieverzoek op grond van de Wob of een andere openbaarheidsregeling en verdagen van de beslistermijn op het informatieverzoek

(6 Wob)

AB/DB/Vz

directeur

AJZ 3

Het uitoefenen van alle bevoegdheden op grond van de AVG en de krachtens die wet vastgestelde regelingen.

DB

directeur

AJZ 4

Het voeren van schriftelijk en mondeling verweer in bestuursrechtelijke en privaatrechtelijke geschillen

AB/DB/Vz

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

Privaatrecht

PRIV 1

Besluiten tot het aangaan, verlengen, opzeggen en beëindigen van overeenkomsten en het ondertekenen van deze overeenkomsten

(33b lid 1 sub e en 33d Wgr)

DB/Vz

directeur

Gemandateerde mag financiële verplichtingen aangaan t/m € 100.000 (bij duurovereenkomsten t/m € 100.000 per jaar)

PRIV 2

Openen, wijzigen en sluiten van ten name van de Mgr staande bankrekeningen

(33b lid 1 sub e en 33d Wgr)

DB/Vz

directeur

PRIV 3

Beslissen over financiële handelingen, waaronder:

  • -

    betalingsopdrachten;

  • -

    voorschotbetalingen;

  • -

    kleine en routinematige investeringen

DB

directeur

Overig

OV 1

Voeren van correspondentie ter voorbereiding en uitvoering van beslissingen van het algemeen bestuur

(33b lid 1 sub b Wgr)

DB

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

OV 2

Besluiten tot het indienen van aanvragen en het ondertekenen van deze aanvragen

(33b lid 1 sub a en 33d Wgr)

DB/Vz

directeur

OV 3

Beslissingen nemen en handelingen verrichten in het kader van archiefbeheer

DB

directeur

OV 4

Alle feitelijke handelingen verrichten ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden

DB/Vz

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

2. EXTERNE BEVOEGDHEDEN

 

2A. NOORD-LIMBURG - ALGEMENE MANDATEN

Bevoegdheden, aan de Mgr opgedragen door de gemeenten in de regio Noord-Limburg (Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Venlo, Venray, Peel en Maas)

 

Nr

Gemandateerde bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Ondermandaat

Verder ondermandaat

Voorwaarden

Algemeen

ALG 1

Het verrichten van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding en uitvoering van de in dit register opgenomen bevoegdheden

college/

burgemeester

DB/Vz

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

ALG 2

  • a)

    Het besluiten om namens de gemeente rechtsgedingen te voeren met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden,

  • b)

    handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten

college

DB

  • a)

    directeur

  • b)

    medewerkers

  • a)

  • b)

    Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

ALG 3

Het vertegenwoordigen van de gemeente in rechtsgedingen met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden, alsmede het verrichten van alle handelingen ter voorbereiding daarop

college/

burgemeester

DB/Vz

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

ALG 4

Het nemen van alle conservatoire maatregelen en alle (overige) maatregelen ter voorkoming van verjaring of verlies van recht of bezit met betrekking tot de in dit register opgenomen bevoegdheden

college/

burgemeester

DB/Vz

directeur

Nr

Gemandateerde bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Ondermandaat

Verder ondermandaat

Voorwaarden

Inkoop

alle onderstaande inkoop bevoegdheden

  • -

    Het college heeft de MGR een inkoopopdracht gegeven

  • -

    De bevoegdheden worden uitgevoerd binnen de kaders van de aanbestedings-regelgeving

INK 1

Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van door het college vastgestelde inkoopstrategieën

college

DB

directeur

INK 2

Het uitvoeren van inkoopprocedures

college

DB

inkopers

INK 3

Het ongeldig verklaren van aanbiedingen of inschrijvingen

college

DB

inkopers

INK 4

Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen

college

DB

inkopers

INK 5

Het onderhandelen met aanbieders over aanbiedingen of inschrijvingen en het nemen van een beslissing op basis van deze onderhandelingen

college

DB

inkopers

INK 6

Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen

college

DB

inkopers

INK 7

Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van inkoopovereenkomsten in het Sociaal Domein

college/

burgemeester

DB/Vz

inkopers

INK 8

Het besluiten tot het aangaan van, en het ondertekenen van Ontwikkelovereenkomsten Sociaal Domein

college/

burgemeester

DB/Vz

inkopers

INK 9

Het nemen van beslissingen op klachten over het inkoopproces

college

DB

directeur

Contractmanagement

Alle onderstaande contractmanagement bevoegdheden m.u.v. CTM 5

De bevoegdheden worden uitgevoerd binnen de kaders van de aanbestedings-documenten en de contractafspraken

Contractmanagement algemeen

CTM 1

Het registreren en archiveren van (data uit) de (inkoop- en Ontwikkel)overeenkomsten

college

DB

contract-beheerder

CTM 2

Het beëindigen van de (inkoop- en Ontwikkel)overeenkomsten (opzeggen, met wederzijds goedvinden beëindigen en ontbinden)

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers,

inkopers

CTM 3

Het gebruik maken van de verlengingsmogelijkheden in een overeenkomst

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers,

inkopers

Contractmanagement Open House

CTM 4

Het maken van tussentijdse aanvullende inhoudelijke afspraken met een gecontracteerde aanbieder

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers

De afspraken passen binnen de doelstellingen die met het contract worden nagestreefd

CTM 5

Het buiten de kaders van de aanbestedingsstukken en contractafspraken, een cliëntgebonden overeenkomst sluiten met een gecontracteerde aanbieder of een niet gecontracteerde aanbieder

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers

  • -

    De overeenkomst betreft dienstverlening die niet is opgenomen in het overzicht producten en tarieven ten behoeve van de Open House overeenkomsten

  • -

    De overeenkomst wordt gesloten in opdracht van de gemeentelijke toegang in uitzonderlijke situaties, zoals in schrijnende gevallen

  • -

    De overeenkomst wordt gesloten binnen de kaders van de aanbestedingsregels

CTM 6

Het opleggen van een penalty op basis van artikel 12 in de Overeenkomsten Maatwerkvoorzieningen Jeugd, Wmo en Participatie Limburg-Noord

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers, inkopers

CTM 7

Het verwerken van uitbreiding dan wel inkrimping van de dienstverlening door aanbieders in de product- en prijzenbladen bij hun Open House overeenkomsten

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-beheerders

 

2B.VENLO - ALGEMENE MANDATEN

 

Bevoegdheden, aan de Mgr opgedragen door de gemeente Venlo

 

Nr

Gemandateerde bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Ondermandaat

Verder ondermandaat

Voorwaarden

Contractmanagement en -beheer SAS (Sociale en andere specifieke diensten)

Alle onderstaande contractmanagement bevoegdheden m.u.v. CTM V2

De bevoegdheden worden uitgevoerd binnen de kaders van de aanbestedings-documenten en de contractafspraken

CTM V1

Het maken van tussentijdse aanvullende (inhoudelijke en financiële) afspraken met een gecontracteerde aanbieder

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers

  • -

    De afspraken passen binnen de doelstellingen die met het contract worden nagestreefd

  • -

    Indien de afspraken niet passen binnen de lumpsum-bekostiging, worden ze gemaakt na toestemming van de gemeentelijke budgethouder

CTM V2

Het buiten de kaders van de aanbestedingsstukken en contractafspraken, een cliëntgebonden overeenkomst sluiten met een gecontracteerde aanbieder of met een niet gecontracteerde aanbieder

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers

  • -

    De overeenkomst betreft dienstverlening die geen onderdeel uitmaakt van het gecontracteerde zorgaanbod

  • -

    De overeenkomst wordt gesloten in opdracht van de gemeentelijke toegang in uitzonderlijke situaties, zoals in schrijnende gevallen

  • -

    De overeenkomst wordt gesloten binnen de kaders van de aanbestedingsregels

  • -

    Indien de overeenkomst niet past binnen de lumpsum-bekostiging, worden ze gemaakt na toestemming van de gemeentelijke budgethouder

CTM V3

Het maken van afspraken met gecontracteerde aanbieders in het kader van de verlenging van hun overeenkomst.

college/

burgemeester

DB/Vz

contract-managers

De bevoegdheid wordt uitgevoerd binnen de budgetten die Venlo jaarlijks in haar begroting vaststelt voor de uitvoering van SAS-inkopen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget om in te spelen op ontwikkelingen)

CTM V4

Het vaststellen van de jaarafrekeningen op basis van de accountantsverklaringen van de aanbieders, ten behoeve van de jaarlijkse vaststellingovereenkomsten tussen de gemeente Venlo en de aanbieders.

college

DB

contract-managers

De bevoegdheid wordt uitgevoerd binnen de budgetten die Venlo jaarlijks in haar begroting vaststelt voor de uitvoering van SAS-inkopen (budget voor de gecontracteerde diensten plus budget om in te spelen op ontwikkelingen)

2C.VENLO - INCIDENTELE ONDERMANDATEN (INKOOPPROCEDURE 2022 E.V. BESCHERMD WONEN, MAATSCHAPPELIJKE OPVANG EN BEMOEIZORG EN PREVENTIE NOORD- EN MIDDEN-LIMBURG)

 

Bevoegdheden, door de gemeente Venlo verkregen van Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Peel en Maas, Echt-Susteren, Leudal, Maasgouw, Nederweert, Roerdalen, Roermond, Weert, en door de gemeente Venlo opgedragen aan de Mgr

 

Nr

Gemandateerde bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Ondermandaat

Verder ondermandaat

Voorwaarden

Alle onderstaande bevoegdheden

De bevoegdheden betreffen het uitvoeren van de inkoopprocedures

beschermd wonen, maatschappelijke opvang bemoeizorg & OGGZ preventie regio Noord- en

Midden-Limburg voor de periode 2022 e.v.

BW1

Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college van burgemeester en wethouders van op basis van de door alle uit de regio Noord- en Midden-Limburg betrokken colleges van burgemeester en wethouders vastgestelde inkoopstrategie

college

DB

directeur

BW2

Het uitvoeren van de inkoopprocedures

college

DB

inkopers

BW3

Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen

college

DB

inkopers

BW4

Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen

college

DB

inkopers

BW5

Het beoordelen van aanmeldingen, inschrijvingen en prijsopgaven in het kader van inkoop

college

DB

inkopers

BW6

Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst, binnen de (financiële) kaders die het college van burgemeester en wethouders van alle uit de regio Noord- en Midden-Limburg betrokken gemeenten dienaangaande hebben vastgesteld

college

DB

inkopers

BW7

Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen

college

DB

inkopers

BW8

Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten met gegunde inschrijvers in het kader van de inkoopprocedures

college/ burgemeester

DB

inkopers

BW9

besluiten tot het voeren van verweer in rechtsgedingen in het kader van de inkoopprocedures

college

DB

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

BW10

het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders van Venlo in rechtsgedingen als bedoeld onder 9. (procesvertegenwoordiging)

college

DB

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

BW11

het uitvoeren van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding op en uitvoering van de in dit registerdeel opgenomen bevoegdheden

college/

burgemeester

DB

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

 

2D.MIDDEN-LIMBURG - INCIDENTELE ONDERMANDATEN (INKOOPPROCEDURE GESPECIALISEERDE JEUGDHULP ‘BEHANDELING MET VERBLIJF’ EN ‘INTEGRALE CRISISHULP JEUGD NML)

Bevoegdheden, aan de Mgr opgedragen door de gemeenten Echt-Susteren, Leudal, Maasgouw, Nederweert, Roerdalen, Roermond en Weert

 

Nr

Gemandateerde bevoegdheid

Mandaat van

Mandaat aan

Ondermandaat

Verder ondermandaat

Voorwaarden

Alle onderstaande bevoegdheden

De bevoegdheden betreffen de inkoopprocedures 2022 gespecialiseerde jeugdhulp 'Behandeling met Verblijf' en 'Crisisinterventieteam' regio Noord- en Midden-Limburg

ML 1

Het opstellen en vaststellen van inkoopdocumenten op basis van de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde 'Strategiedocument inkoop jeugdzorg segmenten Noord-Limburg' (voor zover van toepassing op het segment Behandeling met Verblijf) , de (voorlopige) resultaten van het kostprijsonderzoek van HHM voor het segment Behandeling met Verblijf en het Koersdocument

college

secretaris

directeur

ML 2

Het uitvoeren van de inkoopprocedures

college

secretaris

inkopers

ML 3

Het ongeldig verklaren van aanmeldingen of inschrijvingen

college

secretaris

inkopers

ML 4

Het uitsluiten van aanbieders die niet voldoen aan gestelde uitsluitings-, geschiktheids- en/of overige (selectie-)eisen

college

secretaris

inkopers

ML 5

Het onderhandelen met aanbieders over inschrijvingen (inclusief tarieven) en nemen van een beslissing over de uitkomst, binnen de kaders van het 'Strategiedocument inkoop jeugdzorg segmenten Noord-Limburg' (voor zover van toepassing op het segment Behandeling met Verblijf), de resultaten van het kostprijsonderzoek van HHM voor het segment Behandeling met Verblijf en het Koersdocument

college

secretaris

inkopers

ML 6

Het nemen van gunnings- en afwijzingsbeslissingen

college

secretaris

inkopers

ML 7

Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten met gegunde inschrijvers in het kader van de inkoopprocedures

college/ burge-meester

secretaris

inkopers

ML 8

besluiten tot het voeren van verweer in rechtsgedingen in het kader van de inkoopprocedures

college

secretaris

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

ML 9

het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders in rechtsgedingen als bedoeld onder 9. (procesvertegenwoordiging)

college

secretaris

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren

ML 10

het uitvoeren van alle feitelijke handelingen ter voorbereiding op en uitvoering van de in dit registerdeel opgenomen bevoegdheden

college/

burge-meester

secretaris

alle medewerkers

Met betrekking tot aangelegenheden die tot hun werkveld behoren