Organisatie | Regio Arnhem-Nijmegen |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Reglement van orde AB Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen |
Citeertitel | Reglement van orde AB Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-03-2021 | 01-01-2021 | nieuwe regeling | 24-02-2021 |
Het algemeen bestuur van de Gemeenschappelijke regeling Regio Arnhem-Nijmegen, bijeen in zijn vergadering van 24 februari 2021;
Gelet op de Wet gemeenschappelijke regelingen en de Gemeentewet;
Gelet op de Gemeenschappelijke regeling Regio Arnhem-Nijmegen;
Besluit vast te stellen het volgende Reglement van orde voor het algemeen bestuur Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen:
Hoofdstuk 2 Vergaderingen van het algemeen bestuur
De voorzitter zorgt voor naleving van het reglement en hetgeen de wet, de regeling of dit reglement hem verder opdraagt.
Voor elke vergadering van het algemeen bestuur zendt de secretaris, minimaal zeven dagen van tevoren, digitaal de agenda en bijlagen toe aan de leden van het algemeen bestuur alsmede aan de leden van de regioagendacommissie. Stukken waarop geheimhouding is opgelegd zullen voor leden van de regioagendacommissie op de (eigen) griffie ter inzage liggen.
Onderwerpen ten aanzien waarvan tijdige agendering als bedoeld in derde lid niet mogelijk is, doch waarvan ten gevolge van de spoedeisendheid geen uitstel mogelijk is, kunnen onder opgaaf van reden(en) van urgentie voor de vergadering worden aangemeld bij de secretaris. De voorzitter beslist of het onderwerp aan de agenda wordt gevoegd. In dat geval zendt de secretaris de aangepaste agenda en bijlage(n) digitaal naar de leden van het algemeen bestuur, de leden van de regioagendacommissie en worden deze stukken openbaar gemaakt op de website van de Groene Metropoolregio.
Artikel 10 Ambtelijke ondersteuning
De secretaris draagt zorg voor al hetgeen binnen de hem opgedragen taak nodig is in het belang van een vlot verloop van de vergadering van het algemeen bestuur.
Het verzoek tot het houden van een interpellatie wordt, behoudens in naar het oordeel van de voorzitter spoedeisende gevallen, ten minste 1 week voor de aanvang van de vergadering schriftelijk bij de voorzitter ingediend. Het verzoek bevat een duidelijke omschrijving van het onderwerp waarover inlichtingen worden verlangd alsmede de te stellen vragen.
Hoofdstuk 3 Verantwoordings- en informatieplicht
Het algemeen bestuur stelt een informatieprotocol vast met in achtneming van dit Reglement van orde. Het informatieprotocol kan, los van het Reglement van orde, worden gebruikt door de deelnemers en de raadsleden van de deelnemers. Het informatieprotocol gaat in op de wijze van het verstrekken van inlichtingen en het afleggen van verantwoording zoals bedoeld in de artikelen 17 tot en met 20 van de regeling.