Organisatie | Geldrop-Mierlo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | VERORDENING WERKGEVERSCOMMISSIE 2020 |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie 2020 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Verordening werkgeverscommissie 2020 |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2021 | 01-01-2021 | Verordening werkgeverscommissie 2020 | 08-02-2021 |
Besluit van de gemeenteraad van Geldrop-Mierlo tot vaststelling van beleidsregels omtrent de werkgeverscommissie.
De gemeenteraad van de gemeente Geldrop-Mierlo;
gelezen het voorstel van het presidium van de gemeente Geldrop-Mierlo d.d. 15 december 2020;
gehoord de commissie Algemene Zaken d.d. 26 januari 2021;
gelet op de bepalingen van artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 1. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie
Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoort de voorbereiding en de tenuitvoerlegging van de tot de zeggenschap van de raad behorende taken en bevoegdheden, voor zover die op grond van de wet niet uitdrukkelijk zijn voorbehouden aan anderen. Hiertoe behoort ook de bevoegdheid als werkgever overleg te voeren met de vakbonden in het Lokaal Overleg.
Artikel 2. Samenstelling werkgeverscommissie
De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:
Artikel 4. Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de secretaris afspraken over ondersteuning.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7. Beslotenheid van vergaderingen
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op die van zijn bekendmaking en werkt terug vanaf 1 januari 2020, onder gelijktijdige intrekking van de Verordening werkgeverscommissie van 21 januari 2013, het daarbij behorende mandaatbesluit en alle overige besluiten met raadsnummer GM2012.0708A en GM2012.0708B.
Dit besluit kan worden aangehaald als 'Verordening werkgeverscommissie 2020'.