Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Coevorden

Beleidsregels Doe-Mee-Pas gemeente Coevorden 2021

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieCoevorden
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregels Doe-Mee-Pas gemeente Coevorden 2021
CiteertitelBeleidsregels Doe-Mee-Pas gemeente Coevorden 2021
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpSociale voorzieningen en werkgelegenheid

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Coevorden/648115/CVDR648115_1.html

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

19-02-202115-02-2021nieuwe regeling

02-02-2021

gmb-2021-50494

85408-2020

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregels Doe-Mee-Pas gemeente Coevorden 2021

Burgemeester en wethouders van de gemeente Coevorden;

 

gelezen het voorstel d.d. 27 januari 2021 van het Team Maatschappelijke Ondersteuning,

 

overwegende, dat het gewenst is om beleidsregels vast te stellen voor structureel geld dat beschikbaar wordt gesteld zodat iedereen deel kan nemen aan sport-, en sociaal-culturele activiteiten.

 

gelet op hetgeen is bepaald in artikel 6, 11 en 12 van de Verordening Doe-Mee-Pas gemeente Coevorden 2021,

 

besluit vast te stellen de volgende beleidsregels:

 

 

 

Artikel 1. Bedragen Doe-Mee-Pas

  • 1.

    Het budget bedraagt € 200,00 per jaar. Er zal jaarlijks een prijsindexatie plaatsvinden op basis van de consumentenprijsindex (CPI), voor het eerst op 1 januari 2022.

  • 2.

    Aanvragen die in een kalenderjaar na 31 maart worden gedaan, worden naar rato toegekend.

  • 3.

    Een inwoner die in het tweede kwartaal van een kalenderjaar een aanvraag doet, ontvangt 75% van het budget op basis van lid 1.

  • 4.

    Een inwoner die in het derde kwartaal van een kalenderjaar een aanvraag doet, ontvangt 50% van het budget op basis van lid 1.

  • 5.

    Een inwoner die in het vierde kwartaal van een kalenderjaar een aanvraag doet, ontvangt 25% van het budget op basis van lid 1.

  •  

 

Artikel 2. Bedragen als een inwoner 18 jaar wordt

  • 1.

    Op basis van het inkomen van de ouder(s) of verzorgenden, wordt beoordeeld of een inwoner jonger dan 18 jaar recht heeft op de Doe-mee-pas.

  • 2.

    Een inwoner die in het eerste kwartaal van een kalenderjaar 18 wordt, ontvangt 25% van het budget op basis van lid 2.

  • 3.

    Een inwoner die in het tweede kwartaal van een kalenderjaar 18 wordt, ontvangt 50% van het budget op basis van lid 2.

  • 4.

    Een inwoner die in het derde kwartaal van een kalenderjaar 18 wordt, ontvangt 75% van het budget op basis van lid 2.

  • 5.

    Een inwoner die in het vierde kwartaal van een kalenderjaar 18 wordt, ontvangt 100% van het budget op basis van lid 2.

  • 6.

    Een inwoner met een Doe-Mee-Pas op basis van lid 2 die uiterlijk in het kwartaal na de 18e verjaardag een succesvolle aanvraag doet, heeft recht op 100% van het budget in het betreffende kalenderjaar.

 

Artikel 3. Zwemdiploma

  • 1.

    Inwoners met een Doe-Mee-Pas kunnen aanspraak maken op de kosten voor zwemdiploma A en/of B.

  • 2.

    Inwoners ontvangen een bijdrage ter hoogte van de kostprijs van het behalen van zwemdiploma A en/of B, te behalen bij een van de deelnemende organisaties.

  • 3.

    Bij toekenning van het bedrag zoals beschreven in lid 2, vervalt eenmalig het budget zoals vermeld in artikel 1 lid 1.

 

Artikel 4. Inwerkingtreding en citeertite

  • 1.

    Deze beleidsregels treden in werking per 15 februari 2021.

  • 2.

    Deze beleidsregels kunnen worden aangehaald als “Beleidsregels Doe-Mee-Pas gemeente Coevorden 2021”.

 

Aldus vastgesteld in vergadering d.d. 2 februari 2021 van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Coevorden.

de secretaris, Burgemeester,

B.M. de Vries B.J. Bouwmeester