Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Haarlem

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem houdende regels omtrent het mandateren van bevoegdheden (Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen Covid-19 gemeente Haarlem)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHaarlem
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem houdende regels omtrent het mandateren van bevoegdheden (Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen Covid-19 gemeente Haarlem)
CiteertitelBesluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen Covid-19 gemeente Haarlem
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. Kieswet
  3. Tijdelijke wet verkiezingen covid-19
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-02-2021nieuwe regeling

02-02-2021

gmb-2021-43521

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem houdende regels omtrent het mandateren van bevoegdheden (Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen Covid-19 gemeente Haarlem)

Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Haarlem;

 

Gelet op de bepalingen van afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de Kieswet en de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19;

 

overwegende dat de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 is vastgesteld en inwerking is

getreden;

 

BESLUIT:

Artikel 1 Mandaat

Aan de afdelingsmanager van de afdeling Klantcontactcentrum de hieronder genoemde bevoegdheden vanuit de Tijdelijke wet verkiezingen covid-19 gedurende het verloop van de verkiezingen voor de leden van de Tweede Kamer in 2021 te mandateren.

artikelen 2g, 3a, 4a-6, 11a Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

Aanwijzen stembureaus voor vervroegd stemmen en briefstemmen

artikel 11d Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

Aanwijzen afgiftepunten voor briefstemmen

artikel 11b Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

Bepalen zittingstijden briefstembureaus

artikel 13 Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

Aanwijzing waarnemers stembureaus met beperkte toegang

artikel 8 lid 3 Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

Aanwijzen van takencluster aan stembureauleden

artikel 9 lid 3 Tijdelijke wet verkiezingen COVID-19

Gezondheidscheck stembureauleden

Artikel 2 Ondertekening

Bij uitoefening van het mandaat ondertekent de gemandateerde op de volgende wijze:

Het college van burgemeester en wethouders van Haarlem,

namens het college,

 

Handtekening

 

<de functienaam van de gemandateerde en zijn naam en handtekening>.

Artikel 3 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als ‘Besluit mandateren bevoegdheden Tijdelijke wet verkiezingen Covid-19 gemeente Haarlem’

 

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van gemeente Haarlem op 2 februari 2021

Burgemeester,

J. Wienen

Gemeentesecretaris,

C. Lenstra