Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Velsen

Mandaatbesluit griffiepersoneel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieVelsen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit griffiepersoneel
CiteertitelMandaatbesluit griffiepersoneel
Vastgesteld doorgeattribueerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

03-02-2021Neuuw besluit

17-12-2020

gmb-2021-30951

133024-2020

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit griffiepersoneel

De Werkgeverscommissie voor de griffie van de gemeente Velsen,

Gelet op artikel 10: 3 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 1, derde lid van de Verordening werkgeverscommissie 2020

 

Besluit

1. Voor de volgende taken mandaat te verlenen aan de griffier:

a. Het aangaan, wijzigen en beëindigen van arbeidsovereenkomsten van alle werknemers van de griffie als bedoeld in artikel 107e, lid 2, van de Gemeentewet. Voor het ondertekenen van overeenkomsten voor de werknemers van de griffie heeft de Burgermeester volmacht verleend aan de griffier.

b. De overige besluiten betreffende de individuele rechtspositie van de werknemers van de griffie.

c. Het voeren van functionerings- c.q. beoordelingsgesprekken met de werknemers van de griffie.

d. Het inhuren van derden binnen en buiten de bestaande formatie/personele budget (incl. uitzendkrachten).

2. Bij afwezigheid van de griffier oefent de plaatsvervangend griffier de in dit mandaatbesluit verleende bevoegdheden uit.

3. De Mandaatregeling medewerkers Raadgriffie uit 2013, welke is gewijzigd op 11 april 2016, in te trekken.

Vastgesteld in de vergadering van 17 december 2020.

De voorzitter,

E.H. Zorgdrager-van Laar