Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Hulst

Verordening BRP 2021 gemeente Hulst

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHulst
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening BRP 2021 gemeente Hulst
CiteertitelVerordening basisregistratie personen 2021 gemeente Hulst
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze verordening vervangt de Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014 gemeente Hulst, laatstelijk vastgesteld d.d. 12 juni 2014

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 3.8 van de Wet basisregistratie personen
  2. artikel 3.9 van de Wet basisregistratie personen
  3. Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-02-2021Nieuwe regeling

11-02-2021

gmb-2021-25289

Kenmerk voorstel: Nr. 210281

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening BRP 2021 gemeente Hulst

De raad van de gemeente Hulst;

BESLUIT:

 

Vast te stellen de Verordening BRP 2021 gemeente Hulst, gezien het voorstel van burgemeester en wethouders en gelet op de atikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente

Het college van burgemeester en wethouders geeft, met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen voor de gemeente Hulst, nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Hulst.

Artikel 2: Verstrekking aan derden

  • 1.

    Het college van burgemeester en wethouders kan op verzoek van een derde over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Hulst en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Hulst was, gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan derden, als de verstrekking voldoet aan het bepaalde in artikel 3.

  • 2.

    Het college van burgemeester en wethouders kan over een ingezetene van de gemeente Hulst gegevens uit de basisregistratie verstrekken aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt.

  • 3.

    De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan.

  • 4.

    De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belangen en categorieën derden

Het college van burgemeester en wethouders wijst aan:

  • 1.

    de werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente, ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt; en

  • 2.

    de categorieën van derden die in aanmerking komen voor verstrekking van gegevens uit de basisregistratie;

  • 3.

    als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang worden slechts aangewezen de werkzaamheden die samenhangen met een overheidstaak, strekken tot het in stand houden van een voorziening voor burgers die onderwerp is van overheidszorg, of waarbij anderszins gelet op de overheidsbemoeienis met die werkzaamheden, ondersteuning daarvan door gegevensverstrekking uit de basisregistratie gerechtvaardigd is.

Artikel 4: Slotbepalingen

  • 1.

    De Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen 2014 gemeente Hulst, zoals vastgesteld op 12-06-2014, wordt ingetrokken op de dag dat deze verordening in werking treedt.

  • 2.

    Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking.

  • 3.

    Deze verordening kan worden aangehaald als: Verordening basisregistratie personen 2021 gemeente Hulst.

 

Dit besluit werd in de raadsvergadering van 11 februari 2021 aangenomen.

De gemeenteraad van de gemeente Hulst,

De Griffier

De Raadsvoorzitter