Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Leudal

Besluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening – medewerkers team Advies

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLeudal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening – medewerkers team Advies
CiteertitelBesluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening – medewerkers team Advies
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

23-01-202101-04-2021Nieuwe regeling

20-01-2021

gmb-2021-20671

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening – medewerkers team Advies

 

Het hoofd van de afdeling Dienstverlening,

overwegende dat het doelmatig is dat het hoofd van de afdeling Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, het besluit van de gemeentesecretaris/algemeen directeur dd. 24 april 2018 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de afdelingshoofden, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 en het organogram van de organisatiestructuur 2021 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse afdelingen en teams;

B E S L U I T :

 

Artikel 1 Ondermandaat

  • 1

    Het hoofd van de afdeling Dienstverlening wijst op grond van artikel 3 van het Mandaat- volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de medewerkers van het team Advies binnen zijn afdeling aan als degene die binnen de grenzen van de aan hun team opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen, voor zover de voorbereidende/ procedurele handelingen niet betreffen het nemen van een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht alsmede het definitief aangaan van overeenkomsten.

  • 2

    De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van artikel 7 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.

  • 3

    Het hoofd van de afdeling Dienstverlening kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat nadere instructies geven.

 

Artikel 2 Inlichtingen

De medewerkers van het team advies verschaffen inlichtingen over de uitvoering van de bevoegdheid met inachtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal.

 

Artikel 3 Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

Burgemeester en wethouders van Leudal,

Namens dezen,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Of

De burgemeester van Leudal,

Namens deze,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

 

 

Artikel 4 Schakelbepaling

Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.

 

Artikel 5 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

 

Heythuysen, 20 januari 2021

I.J.J.E.M. Hoogervorst

Afdelingshoofd Dienstverlening

Voor akkoord

mr. drs. J.J. Th.L. Geraedts

De gemeensecretaris/algemeen directeur van de gemeente Leudal