Organisatie | Gorinchem |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit 2021 gemeente Gorinchem |
Citeertitel | Mandaatbesluit 2021 gemeente Gorinchem |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | Bijlage 1 Mandaatregister 2021 Bijlage 2 Lijst met gebruikte afkortingen |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-05-2022 | bijlage 1 | 26-04-2022 | |||
21-01-2021 | 28-05-2022 | Mandaatbesluit 2021 gemeente Gorinchem | 12-01-2021 |
Aan de medewerkers van de gemeente Gorinchem mandaat te verlenen om;
met betrekking tot bij of krachtens de wet gegeven bevoegdheden indien en zover de functies van deze medewerkers als zodanig zijn aangegeven en omschreven in de bij dit besluit behorende mandaatregister.
Aan de medewerkers van de gemeente Gorinchem mandaat te verlenen om in naam van het college en de burgemeester andere handelingen dan besluiten te verrichten indien en voor zover de functies van deze medewerkers als zodanig zijn aangegeven en omschreven in de bij dit besluit behorende mandaatlijst.
Aan de gemeentesecretaris en de directeur de bevoegdheid te geven ondermandaat ten aanzien van de onder artikel 1 van dit besluit aan hen gegeven mandaten, te verlenen aan teammanagers, opgavemanagers en andere medewerkers. In het ondermandaatbesluit kunnen instructies worden gegeven die bij het uitoefenen van de ondergemandateerde bevoegdheden in acht dienen te worden genomen. Op ondermandaatbesluiten zijn de bepalingen van dit besluit van overeenkomstige toepassing.
De teammanagers, opgavemanagers en andere medewerkers die worden gemandateerd door de gemeentesecretaris of de directeur kunnen deze ondergemandateerde bevoegdheden niet verder ondermandateren.
In geval van afwezigheid van de mandataris aan wie, bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervanger, waar een plaatsvervanger is aangewezen of hun waarnemer, waar een waarnemer is aangewezen.
Aan de gemeentesecretaris, de directeur, teammanagers en opgavemanagers mandaat te verlenen om door het college en de burgemeester genomen besluiten namens deze bestuursorganen te ondertekenen. In dat geval moet uit het besluit blijken, dat het door het bestuursorgaan zelf is genomen.