Organisatie | Maastricht |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maastricht houdende regels omtrent de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Aanwijzings- en mandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Maastricht) |
Citeertitel | Aanwijzings- en mandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Maastricht |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt alle eerdere aanwijzings- en mandaatbesluiten met betrekking tot de uitvoering van de Wet BAG.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-01-2021 | nieuwe regeling | 15-12-2020 |
Burgemeester en wethouders van gemeente Maastricht;
gelet op artikel 10:3 en 10:12 van de Algemene Wet Bestuursrecht en artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering Maastricht 2010;
besluiten vast te stellen het Aanwijzings- en mandaatbesluit uitvoering Wet Basisregistratie Adressen en Gebouwen gemeente Maastricht, luidend als volgt:
A. De beheerder van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen
De (plaatsvervangend) beheerder van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen mandaat te verlenen c.q. te machtigen de navolgende taken en bevoegdheden namens burgemeester en wethouders uit te voeren:
het houden van een geautomatiseerde Basisregistratie Adressen en Gebouwen, zoals bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, conform hetgeen daarover in de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen en de Regeling basisregistratie adressen en gebouwen is bepaald;
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
het ingevolge artikel 42 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen één keer per jaar controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie, en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Infrastructuur en Milieu;
Het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over de nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.
B. Ambtenaren bevoegd tot het vaststellen van de afbakening van panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen
Als ambtenaren bevoegd tot het afbakenen van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen, zoals bedoeld in artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering Maastricht 2010, aan te wijzen: de (plaatsvervangend) BAG beheerder, de beheerder Vastgoedinformatie en de medewerkers van de teams Vergunnen Wabo en Handhaven Wabo.
C. Ambtenaren bevoegd tot het nemen van besluiten over nummeraanduidingen
Als ambtenaren bevoegd tot het toekennen, intrekken en wijzigen van nummeraanduidingen, zoals bedoeld in artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering Maastricht 2010, aan te wijzen: de medewerkers van de teams Vergunnen Wabo en Handhaven Wabo. Genoemde functionarissen wordt hierbij het hiertoe benodigde mandaat verstrekt.
D. Ambtenaren bevoegd tot vaststelling definitieve geometrie
Als ambtenaren voor het vaststellen van geometrische gegevens van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen: de beheerder Vastgoedinformatie.
E. Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van documenten constatering Wet BAG
Als ambtenaren voor het opmaken van documenten waarin constateringen zijn vastgelegd, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen: de (plaatsvervangend) BAG beheerder, de beheerder Vastgoedinformatie en de medewerkers van de teams Vergunnen Wabo en Handhaven Wabo. Genoemde functionarissen wordt hierbij het hiertoe benodigde mandaat verstrekt.
F. Ambtenaren bevoegd tot het opstellen van ambtelijke verklaringen Wet BAG
Als ambtenaren voor het opstellen van een verklaring, zoals bedoeld in artikel 7, onder m, van het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen: de (plaatsvervangend) BAG beheerder, de beheerder Vastgoedinformatie en de medewerkers van de teams Vergunnen Wabo en Handhaven Wabo. Genoemde functionarissen wordt hierbij het hiertoe benodigde mandaat verstrekt.