Organisatie | Sittard-Geleen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent bij- en verplaatsing gele stippen 2020 |
Citeertitel | Aanwijzingsbesluit bij- en verplaatsing gele stippen 2020 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | milieu |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2021 | nieuwe regeling | 02-12-2020 |
Het college van burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen,
Gelet op het bepaalde in artikel 10 van de Afvalstoffenverordening Sittard-Geleen 2016 en artikel 6, lid 2 van de op die verordening gebaseerde Uitvoeringsregeling alsmede het bepaalde in de Beleidsregel loopafstand naar ondergrondse inzamelvoorzieningen en verzamelplaatsen voor huishoudelijk gft- en restafval.
Overwegende dat ten behoeve van de inzameling van het huishoudelijke afval zijn gele stippen aangebracht die de containerverzamelplaats aangeven waar inwoners de afvalcontainer op de inzameldag kunnen aanbieden;
dat het wenselijk wordt geacht om – al dan niet op verzoek van inwoners - in verband met een overlastsituatie, om veiligheidsoverwegingen of om andere redenen bestaande gele stippen te verplaatsen; dat zich eveneens redenen kunnen voor doen om nieuwe gele stippen bij te plaatsen;
dat in die gevallen de vastgestelde procedure is gevolgd waarbij de betrokken inwoners een zienswijze hebben kunnen inbrengen:
Sittard-Geleen, 2 december 2020
Burgemeester en wethouders voornoemd
namens dezen,
Teammanager Planning en Opdrachten,
Ing. J.T.A.M. Malik.
Na besluitvorming wordt dit Aanwijzingsbesluit gepubliceerd in het digitale Gemeenteblad. Er wordt een mail verzonden aan de abonnees van overheid.nl met bericht van publicatie en koppeling naar het digitale Gemeenteblad.
Het Aanwijzingsbesluit met de bijbehorende stukken kan gedurende de inzagetermijn worden ingezien. Bij de receptie van de Stadswinkel, Markt 1 in Geleen. Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur en donderdag tot 20.00 uur.
Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u gedurende de termijn van zes weken dat het besluit ter inzage ligt een bezwaarschrift indienen. Dat kan op verschillende manieren:
Op www.sittard-geleen.nl (trefwoord bezwaar / bezwaarschrift) staat hoe u dit doet.
Tip: zorg dat u de documenten die u eventueel wilt toevoegen aan uw bezwaarschrift digitaal beschikbaar heeft (pdf, Word of Excel).
Een bezwaarschrift, gestuurd via e-mail, sms, Twitter e.d. kunnen wij niet in behandeling nemen.
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen
In uw bezwaarschrift vermeldt u:
Zet op de linkerbovenhoek van de envelop ‘bezwaarschrift’.
U kunt uw bezwaarschrift faxen naar nummer 046-477 75 55.
Let er wel op dat het begin van de fax vóór twaalf uur ’s avonds op de laatste dag van de termijn binnen moet zijn.
U kunt uw bezwaarschrift persoonlijk afgeven bij de Stadswinkel, Markt 1, Geleen.
U krijgt hierbij een officieel ontvangstbewijs.
Wilt u meer informatie over wat u kunt doen als u het niet eens bent met een beslissing van de gemeente? Lees dan de brochure ‘Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid’. Daarin staat hoe u bezwaar kunt maken of beroep kunt instellen tegen een gemeentelijke beslissing. Deze brochure kunt u afhalen bij de infobalie van het gemeentehuis. U kunt hem ook aanvragen via www.overheid.nl of 1400 (lokaal tarief).