Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Doesburg

Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDoesburg
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021
CiteertitelRegeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 160 van de Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2021nieuwe regeling

15-12-2020

gmb-2020-351458

Z/20/009407

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021

Het college van burgemeesters en wethouders;

 

gelet op artikel 160 van de Gemeentewet;

besluit

 

vast te stellen de:

 

Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Deze regeling verstaat onder:

  • 1.

    werkelijke kosten: de kosten van materialen, salarissen en overhead;

  • 2.

    voorschot: aanbetaling op basis van de geraamde kosten;

  • 3.

    derden: degenen op wiens aanvraag dan wel ten behoeve van wie de dienst wordt verleend of degenen die van de bezittingen, werken of inrichtingen gebruik maken.

Artikel 2 Algemeen tarief

Voor het van gemeentewege verrichten van werkzaamheden ten behoeve van derden worden, voor zover hiervoor geen tarief is opgenomen in de bij deze regeling behorende tarieventabel, de werkelijke kosten in rekening gebracht.

Artikel 3 Voorschotten

Betrokkenen kunnen worden verplicht op basis van de geraamde kosten een voorschot te betalen. Dit voorschot wordt naderhand verrekend met de in artikel 2 bedoelde kosten.

Artikel 4 Wijze van betaling

  • 1.

    De tarieven die zijn opgenomen in de bij deze regeling behorende tarieventabel worden geheven bij wege van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur.

  • 2.

    Voor de berekening wordt een gedeelte van een in de tabel genoemde eenheid voor een volle eenheid aangemerkt.

  • 3.

    Boven de in de bij deze regeling behorende tabel vermelde tarieven en het algemeen tarief wordt, voor zover van toepassing, het wettelijk vastgesteld percentage aan omzetbelasting in rekening gebracht.

Artikel 5 Wijze en termijnen van betaling

De verschuldigde bedragen moeten te worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 4:

  • 1.

    mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;

  • 2.

    schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van de kennisgeving, dan wel ingeval van toezending daarvan, binnen veertien dagen na de dagtekening van de kennisgeving.

Artikel 6 Bevoegdheden

In gevallen waarin deze regeling niet voorziet en bij enig geschil over de toepassing daarvan beslist het college.

Artikel 7 Overgangsrecht

Het besluit “Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2020” van 17 december 2019, nummer 2020.1 van het college van burgemeester en wethouders, vervalt met ingang van de in artikel 8, tweede lid, genoemde datum, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

Artikel 8 Inwerkingtreding

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking.

  • 2.

    De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2021.

Artikel 9 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021.

 

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Doesburg in de collegevergadering van 15 december 2020.

Het college van burgemeester en wethouders,

De secretaris,

P.Werkman

De burgemeester,

drs. L.W.C.M.van der Meijs

Tarieventabel behorende bij de Regeling vergoedingen voor privaatrechtelijke dienstverlening 2021

 

1.

 

 

Sportaccommodaties

 

 

1.1.

 

 

Verhuur sportzalen aan huurder:

 

 

 

1.1.a.

 

één uur per week per jaar

395,00

 

1.1.b.

 

één uur per week per maand

42,00

 

1.1.c.

 

één uur

11,00

1.2.

 

 

Verhuur sporthal Beumerskamp aan huurder:

 

 

 

1.2.a.

 

1/3 hal voor

 

 

 

 

1.2.a.1

één uur per week per jaar

720,00

 

 

1.2.a.2

één uur per kwartaal

225,00

 

 

1.2.a.3

één uur per 4 weken

72,50

 

 

1.2.a.4

één uur

19,00

 

1.2.b.

 

2/3 hal voor

 

 

 

 

1.2.b.1

één uur per week per jaar

1.440,00

 

 

1.2.b.2

één uur per kwartaal

445,00

 

 

1.2.b.3

één uur per 4 weken

145,00

 

 

1.2.b.4

één uur

38,00

 

1.2.c.

 

gehele hal voor

 

 

 

 

1.2.c.1

één uur per week per jaar

1.850,00

 

 

1.2.c.2

één uur per kwartaal

570,00

 

 

1.2.c.3

één uur per 4 weken

190,00

 

 

1.2.c.4

één uur

50,00

1.3.

 

 

Verhuur sportvelden aan huurder:

 

 

 

 

 

Er wordt uitgegaan van een periode van 3 klokuren (morgen, middag of avond)

 

 

 

1.3.a.

 

zonder verlichting

 

 

 

 

1.3.a.1

per jaar

485,00

 

 

1.3.a.2

per maand

60,00

 

 

1.3.a.3

per keer

20,00

 

1.3.b.

 

met verlichting

 

 

 

 

1.3.b.1

per jaar

970,00

 

 

1.3.b.2

per maand

145,00

 

 

1.3.b.3

per keer

39,00

1.4.

 

 

Verhuur overige ruimten sporthal Beumerskamp aan huurder:

 

 

 

1.4.a.

 

Grote zaal

 

 

 

 

1.4.a.1

per dagdeel (morgen, middag of avond)

32,00

 

 

1.4.a.2

per uur

16,00

 

1.4.b.

 

Kleine zaal

 

 

 

 

1.4.b.1

per dagdeel (morgen, middag of avond)

11,00

 

 

1.4.b.2

per uur

5,00

 

1.4.c.

 

Spreekkamer

 

 

 

 

1.4.c.1

per dagdeel (morgen, middag of avond)

7,00

 

 

1.4.c.2

per uur

3,00

2.

 

 

Inritten

 

 

 

 

 

voor werkzaamheden met betrekking tot het maken van een inrit aan de openbare weg middels een door de gemeente aan te leggen:

 

 

 

2.1.

 

standaard inrit met een breedte van 3 meter

744,00

 

2.2.

 

niet standaard inrit met een breedte van meer dan 3 meter, voor elke meter meer

344,00

3.

 

 

Winkeltoegankelijkheid

 

 

 

 

 

voor werkzaamheden met betrekking tot het winkeltoegankelijk maken van de openbare ruimte, door de gemeente aan te leggen:

562,00

4.

 

 

Rioolaansluitingen

 

 

 

 

 

voor werkzaamheden met betrekking tot aansluiting op het gemeentelijk rioolstelsel:

 

 

 

4.1.

 

indien het een aansluiting betreft met een diameter van 125 mm

740,00

 

4.2.

 

indien het een aansluiting betreft met een diameter van 160 mm

797,00

 

4.3.

 

voor rioolaansluitingen in een asfaltweg worden de extra kosten, op basis van werkelijk te maken kosten, in rekening gebracht

 

 

 

Deze tarieventabel behoort bij het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 15 december 2020.

Mij bekend.

De secretaris,

P.Werkman