Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Apeldoorn

Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente Apeldoorn

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieApeldoorn
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente Apeldoorn
CiteertitelMandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. titel 3 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek
  3. titel 2 van Boek 5 van het Burgerlijk Wetboek
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2021nieuwe regeling

15-12-2020

gmb-2020-350306

1242

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente Apeldoorn

Burgemeester en wethouders van de gemeente Apeldoorn en de burgemeester van de gemeente Apeldoorn;

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Boek 3 titel 3 en boek 5 titel 2 Burgerlijk Wetboek en het Algemeen mandaat- en volmachtregister;

 

BESLUITEN, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;

 

vast te stellen het navolgende mandaat- en volmachtregister van de afdeling Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie van de gemeente Apeldoorn.

 

Afdeling Ruimtelijk Ontwerp en realisatie

 

Wet of regeling

Onderdeel

Omschrijving bevoegdheid

Mandaat/volmacht van/aan

Doormandatering c.q.

substitutie van volmacht

Opmerkingen

Algemene subsidieverordening

Subsidieverstrekking voor zover de desbetreffende begrotingspost niet wordt overschreden; het verstrekken van subsidies aan gesubsidieerde instellingen binnen de jaarlijks door het college vast te stellen begrotingsrichtlijnen

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Algemene wet bestuursrecht/Wet op de Raad van State

Incidenteel machtigen van personen t.b.v. vertegenwoordiging tijdens rechtsgedingen om het woord te voeren

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Algemene wet bestuursrecht (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen)

Paragraaf 4.1.3.2

Alle bevoegdheden ten uitvoering van de wet Dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Algemene wet bestuursrecht (Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen)

Algemene wet bestuursrecht

Art. 9:2

Klachtbehandeling

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer

art. 34-37

Tijdelijke plaatsing van verkeerstekens en tijdelijke uitvoering van verkeersmaatregelen

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Gemeentewet/Algemene wet bestuursrecht

Te besluiten tot het indienen van een aanvraag bij de bestuursorganen van een provincie, een Ministerie van de Rijksoverheid, de Europese Unie en bij overige bestuursorganen.

College/burgemeester> gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Parkeerverordening

art. 2 t/m 6

Aanwijzen parkeergelegenheden, tijdstippen voor vergunninghouders; verlenen etc. van vergunningen

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Telecommunicatieverordening

gehele regeling

Alle beschikkingen van het college

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Verordening parkeerbelastingen

Art. 10

Aanwijzen plaats, tijdstip en wijze waarop tegen betaling van belasting ex art. 1, lid 1, sub a, mag worden geparkeerd

College > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Wegenverkeerswet 1994

art 18, lid 1d

Het nemen van verkeersbesluiten

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Wegenverkeerswet 1994

art. 149,

lid 1d

Ontheffing verlenen van krachtens de wet vastgestelde regels

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Wet algemene bepalingen omgevingswet/Besluit omgevingsrecht

art. 2.8, lid 1 Wabo

 

art. 4.1, lid 2

Digitaal indienen aanvraag

college > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

 

> projectleiders/managers

Zie collegebesluit 2014-515134

Wet basisregistratie Ondergrond

Artikel 9

Het verzorgen van het aanleveren van een brondocument met betrekking tot de ondergrond van Nederland of het continentaal plat aan Onze Minister.

College > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers (directievoerder en projectleider)

Elektronisch en binnen 20 werkdagen na:

a.de dagtekening van het in het brondocument opgenomen besluit;

b.de dag waarop de in het brondocument opgenomen rechterlijke uitspraak onherroepelijk is geworden, of

c.de dagtekening van ontvangst van het brondocument indien het brondocument geen besluit of rechterlijke uitspraak bevat.

Wet basisregistratie Ondergrond

Artikel 12

Het opnieuw aanleveren van een brondocument aan Onze Minister als op grond van artikel 12, eerste lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond een brondocument is teruggezonden, zoals bedoeld in artikel 12, tweede lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond

College > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

> Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers

Binnen vier werkdagen na ontvangst van dat brondocument overeenkomstig de bij of krachtens de artikelen 9, vierde lid, en 10 gestelde eisen.

Wet basisregistratie Ondergrond

Artikel 30

• onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de juistheid van een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie of het ontbreken van een dergelijk gegeven in de registratie ondergrond;

• onder opgaaf van redenen melden aan Onze Minister van gerede twijfel over de schematische weergave van de ondergrond op een bepaalde plaats binnen een in de registratie ondergrond opgenomen authentiek model of over een authentiek gegeven over

dat model;

• aan Onze Minister doen van het verzoek om het authentiek model tussentijds te actualiseren

College > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

 

> Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers

Voor wat betreft het verzoek aan Onze Minister om het authentiek model tussentijds te actualiseren alleen indien de noodzaak daartoe dringend aanwezig is. Met inachtneming van artikel 4.1 van het Besluit BRO (uitzonderingen op de terug meldplicht).

Wet basisregistratie Ondergrond

Artikel 33

Het, voor zover dat ingevolge artikel 33, tweede lid noodzakelijk is, onderzoeken van het authentieke gegeven en het verstrekken van de resultaten van het nader onderzoek, aan Onze Minister, zoals bedoeld in artikel 33, derde lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond

College > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

> Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers

Zo spoedig mogelijk, maar niet later dan veertien weken na ontvangst van de melding.

Wet basisregistratie Ondergrond

Het aan Onze Minister ter inschrijving aanbieden van een krachtens artikel 9, eerste lid, aangewezen brondocument dat dateert van vóór het tijdstip van inwerkingtreding van de hoofdstukken 2 en 3 en de grondslag vormt voor een op dat tijdstip actueel gegeven over een verkenning, gebruiksrecht of constructie dat vóór dat tijdstip niet was opgenomen in de informatiesystemen, zoals bedoeld in artikel 40, eerste lid van de Wet Basisregistratie Ondergrond.

College > gemeentesecretaris

Afdelingshoofd Ruimtelijk Ontwerp en Realisatie

> Ingenieursbureau / Uitvoerende medewerkers

Uiterlijk tot vijf jaar na genoemd tijdstip.

 

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2021.

Aldus besloten d.d.

Het college voornoemd,

de secretaris,

T.J.H.M. Berben

de burgemeester

A.J.M. Heerts

Aldus besloten d.d.

de burgemeester,

A.J.M. Heerts

Aldus bekendgemaakt via het Gemeenteblad op