Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Zutphen

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieZutphen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020)
CiteertitelAanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit besluit vervangt het Mandaatbesluit BAG-beheer/aanwijzingsbesluit ambtenaren.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

31-12-2020Nieuwe regeling

22-12-2020

gmb-2020-348599

160781

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020)

 

Ons kenmerk: 160781

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen,

 

overwegende dat:

  • -

    in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG), het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan het college van burgemeester en wethouders;

  • -

    het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervanger(s) aan te wijzen;

  • -

    het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG;

 

gelet op afdeling 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

b e s l u i t :

 

vast te stellen het

 

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zutphen houdende bepalingen over de uitoefening van taken in het kader van de uitvoering van de Wet BAG (Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020).

 

Artikel 1 De beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen

  • 1.

    Als beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen wordt aangewezen de medewerker Informatisering en Automatisering A van het team IenA.

  • 2.

    Als plaatsvervangend beheerder(s) van de basisregistratie adressen en gebouwen wordt aangewezen de medewerker beleidsuitvoering A van het team IenA.

 

Artikel 2 Ambtenaren belast met vaststelling definitieve geometrie

Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, wordt aangewezen de medewerker Informatisering en Automatisering A van het team IenA.

 

Artikel 3 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in art. 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, worden aangewezen:

  • 1.

    de medewerker Beleidsuitvoering B van het team VenH;

  • 2.

    de medewerker Informatisering en Automatisering A van het team IenA.

 

Artikel 4 Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocument, worden aangewezen:

  • 1.

    de medewerker Beleidsuitvoering B van het team VenH;

  • 2.

    de medewerker Informatisering en Automatisering A van het Team IenA.

 

Artikel 5 Intrekken oud besluit

Het Mandaatbesluit BAG-beheer/aanwijzingsbesluit ambtenaren, zoals vastgesteld op 5 oktober 2010, wordt ingetrokken.

 

Artikel 6 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de dag na de datum van bekendmaking.

 

Artikel 7 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit Wet BAG gemeente Zutphen 2020.

 

 

 

Aldus besloten op 22 december 2020.

Het college van burgemeester en wethouders,

de burgemeester, de secretaris,