Organisatie | Papendrecht |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsregeling subsidies onderwijsachterstanden gemeente Papendrecht 2021-2022 |
Citeertitel | Uitvoeringsregeling Subsidies Onderwijsachterstanden gemeente Papendrecht 2021-2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | onderwijs |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2021 | Nieuwe regeling | 08-12-2020 |
Uitvoeringsregeling subsidies onderwijsachterstanden gemeente Papendrecht 2021-2022
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Papendrecht,
gelet op de Algemene subsidieverordening gemeente Papendrecht,
gelet op artikelen 165 tot en met 168 van de Wet op het Primair Onderwijs,
overwegende dat het noodzakelijk is om kaders te stellen om het verminderen van onderwijsachterstanden in de voorschoolse en schoolse periode te bespoedigen;
overwegende dat een goede kwaliteit van voorzieningen noodzakelijk is voor de ondersteuning van kinderen met een onderwijsachterstand;
ten einde kinderen in Papendrecht kansen te bieden om zich te ontwikkelen;
in navolging op het raadsbesluit d.d. 17 november 2020 betreffende de beleidsnota Onderwijsachterstandenbeleid Papendrecht 2021-2024;
Het doel van deze regeling is het verminderen van de onderwijsachterstanden van kinderen (van 2,5 jaar tot het eind van de schoolse periode) woonachtig in de gemeente Papendrecht door bewezen effectieve interventies of activiteiten in de (voor)schoolse periode.
Artikel 5. Aanvraag en verantwoording
Een aanvraag voor een subsidie onderwijsachterstanden kan uitsluitend worden gedaan door een (samenwerking van) jeugd-, onderwijs- of kinderopvangpartner(s) die werkzaam is in Papendrecht waar kinderen (in de leeftijd 2,5 tot vertrek van de basisschool) woonachtig in Papendrecht gebruik van kunnen maken.
In het inhoudelijk plan dient de aanvrager aan te geven hoeveel Papendrechtse kinderen de aanvrager verwacht te bereiken met de activiteit, wat de verwachte resultaten zijn, hoe de effectiviteit gevolgd en gemeten gaat worden, en op welke wijze de activiteit aansluit bij de 'Effectieve interventies leerachterstanden in het onderwijs' (CPB, 2018).