Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Schouwen-Duiveland

Mandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSchouwen-Duiveland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2
CiteertitelMandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. boek 3 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek
  2. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-202001-01-2020Nieuwe regeling

13-10-2020

gmb-2020-299236

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2

Burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;

 

gelet op de Gemeentewet, artikel 60 Boek 3 Burgerlijk Wetboek en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

overwegende dat het om redenen van doelmatigheid en slagvaardig bestuur wenselijk is hun daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden te mandateren of volmacht te verlenen aan aan hen ondergeschikte ambtenaren;

 

b e s l u i t e n :

 

de uitoefening van de publiekrechtelijk bevoegdheden, zoals vermeld in de bij dit besluit behorende bijlage, met inbegrip van de ondertekening van stukken, in naam en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan op te dragen (te mandateren) aan de daarbij vermelde functionaris (gemandateerde) en daarop de in de bijlage vermelde specifieke bepalingen van toepassing te verklaren, een en ander met inachtneming van de volgende bepalingen en bedingen. Tevens wordt voor de uitoefening van privaatrechtelijke bevoegdheden volmacht verleend aan de genoemde functionarissen, onder de vermelde voorwaarden:

 

 

Artikel 1  

  • a.

    Onder mandaat wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen en deze besluiten te ondertekenen. In de bijlage wordt in beginsel geen onderscheid gemaakt tussen beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid. Het mandaat tot uitoefening van een bevoegdheid heeft mede betrekking op alle handelingen die binnen het kader van de uitoefening van de bevoegdheid moeten worden verricht, zoals – bijvoorbeeld – het voeren van correspondentie, het verzoeken om (aanvullende) informatie, het vragen om of geven van advies, het verdagen van beslissingen, het verlenen van uitstel, het verstrekken van inlichtingen en het voldoen aan publicatieverplichtingen. Daarnaast omvat een mandaat om te beslissen op een aanvraag tevens de bevoegdheid een beslissing in te trekken of te wijzigen.

  • b.

    Onder volmacht wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid die een volmachtgever verleent aan een ander, de gevolmachtigde, om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten.

 

Artikel 2  

Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.

 

Artikel 3  

Het mandaat wordt verleend binnen het kader van het door het bestuursorgaan te stellen algemeen beleid en binnen de toegekende budgetten en de begroting.

 

Artikel 4  

De besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid wordt in onderstaande gevallen niet gemandateerd en is derhalve voorbehouden aan het bestuursorgaan, indien:

  • a.

    er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;

  • b.

    het een besluit betreft tot het toepassen van bestuursdwang dan wel tot het opleggen van een dwangsom;

  • c.

    door of namens het bestuursorgaan te kennen is gegeven dat de besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid niet wordt opgedragen;

  • d.

    de afdoening van een zaak naar redelijkerwijs mag worden aangenomen grote politieke/bestuurlijke en/of grote financiële consequenties met zich zal brengen dan wel tot ongewenste precedentwerking zal leiden;

  • e.

    het besluit zou leiden tot afwijkingen van en/of strijdigheid met ingezet beleid, richtlijnen of voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;

  • f.

    de over de zaak ingewonnen adviezen en/of ingenomen standpunten niet eensluidend zijn;

  • g.

    reeds tijdens de voorbereidingsfase duidelijk is geworden dat tegen de te nemen beslissing bezwaar zal worden aangetekend of beroep zal worden ingesteld;

  • h.

    er sprake is van een negatieve beslissing tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;

  • i.

    de beslissing op een bezwaarschrift.

 

Artikel 5  

Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt dan ook als volgt ondertekend:

Namens burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland,

of

Namens de burgemeester van Schouwen-Duiveland,

 

(functie)

(handtekening)

(naam)

 

Artikel 6  

Indien een medewerker gemandateerd is, geldt dat mandaat ook voor alle medewerkers, inclusief de directeur en de gemeentesecretaris, die hiërarchisch boven deze medewerker staan. Onder “medewerker” wordt in dit mandaatbesluit verstaan de medewerker op wie sinds 1 januari 2020 de cao gemeenten van toepassing is.

 

Artikel 7  

De directeur van De Zuidhoek stelt de uitvoering van dit besluit regelmatig aan de orde tijdens overleg met de gemeentesecretaris en maakt melding van bijzonderheden.

 

Artikel 8  

De bevoegdheid tot het uitoefenen van mandaat vervalt door een daartoe strekkende instructie van het bestuursorgaan of de gemeentesecretaris, zowel in een incidenteel geval als in het algemeen.

 

Artikel 9  

Het bestuursorgaan kan zowel in incidentele gevallen als in het algemeen nadere instructies geven aan de gemandateerde.

 

Artikel 10  

  • a.

    Het college van burgemeester en wethouders heeft plaatsvervangend directeuren voor De Zuidhoek benoemd. Bij afwezigheid van de directeur is de plaatsvervangend directeur in de rangorde waarin de plaatsvervangend directeuren zijn genoemd, bevoegd alle bevoegdheden van de directeur uit te oefenen wanneer dit in de bijlage expliciet is aangeven. Er staat dan “(plaatsvervangend)” voor “directeur”. Voor de bevoegdheden waar “(plaatsvervangend)” niet is opgenomen, geldt dat deze door de gemeentesecretaris zullen worden uitgeoefend.

  • b.

    Wanneer de directeur voor een periode van langer dan 6 weken afwezig is, zal een interim-directeur worden benoemd.

 

Artikel 11  

Dit besluit kan worden aangehaald als ‘mandaat- en volmachtbesluit De Zuidhoek 2020-2’. Het treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2020. Op dat moment vervallen alle eerdere mandaatbesluiten. Het algemene mandaatbesluit van de gemeente Schouwen-Duiveland is niet van toepassing op De Zuidhoek, met uitzondering van de bevoegdheden van de gemeentesecretaris.

 

 

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 13 oktober 2020.

de secretaris, de burgemeester,

M.K. van den Heuvel, J.Chr. van der Hoek.

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 13 oktober 2020.

de burgemeester,

J.Chr. van der Hoek

Bijlage Mandatenlijst De Zuidhoek

 

 

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

Aanbrengen van verschuivingen binnen de door de raad geautoriseerde budgetten

Directeur

m.u.v. rente en afschrijving en herstructureringsgelden die op element 66111200 geboekt zijn. Indien de verschuiving gevolgen heeft voor de toegevoegde waarde pmc’s (verschuiving) wordt dit in de kwartaaloverleggen transparant gemaakt.

2

Besluiten tot periodieke herziening van huren

(Plaatsvervangend) directeur

Toepassen indexering op basis van kadernota begroting.

3

Machtigen van ambtenaren om de bestuursorganen te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties (incl. de commissie bezwaarschriften), alsmede het voeren van verweer

(Plaatsvervangend) directeur

Waar mogelijk doorlopende machtigingen verstrekken

4

Voeren van correspondentie over de voortgang van een dossier (zowel voorbereiding als uitvoering), inclusief het opvragen van aanvullende informatie

Medewerker

Het gaat hierbij nadrukkelijk om correspondentie die geen rechtsgevolg heeft

5

Verstrekken van feitelijke gegevens en informatie aan derden

Medewerker

Met inachtneming persprotocol en AVG

6

Vaststellen van formulieren voor indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (art. 4:4 Awb)

(Plaatsvervangend) directeur

 

7

Desgevraagd geven van algemene voorlichting over onder De Zuidhoek ressorterende aangelegenheden

(Plaatsvervangend) directeur

Geldt niet t.a.v. zaken, waarvoor in voorlichting op centraal niveau is voorzien

8

Deelnemen aan enquêtes en onderzoeken

Medewerker

 

9

Besluiten een aanvraag niet te behandelen (art. 4:5 Awb)

(Plaatsvervangend) directeur

 

10

Uitstel tot betaling, geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van vorderingen < € 5.000 en het invorderen van vorderingen bij niet-tijdige betaling, zowel privaatrechtelijke vorderingen als vorderingen o.g.v. 4e tranche Awb, inclusief het voeren van gerechtelijke procedures om tot invordering te komen.

(Plaatsvervangend) directeur

-bij vorderingen > € 5.000 via accounthouder college informeren

-oninbaar verklaarde vorderingen opnemen in debiteurenrapportage en overleggen aan college

11

Het aansprakelijk stellen van derden inzake aangelegenheden die De Zuidhoek betreffen

(Plaatsvervangend) directeur

Na overleg met de medewerker aansprakelijkstelling van de gemeente.

12

Verzenden ontvangstbevestiging

Medewerker

Geldt niet voor bezwaar- of klaagschrift

13

Verdagen van beslissing op bezwaarschriften Awb in gevallen waarin de commissie bezwaarschriften al advies heeft uitgebracht aan het bestuursorgaan

(Plaatsvervangend) directeur

 

14

Horen van aanvrager resp. belanghebbende als bedoeld in de artt. 4:7 resp. 4:8 Awb

Medewerker

 

15

Toekennen subsidies tot een bedrag van € 2.500 voor zover het bevoegdheid van het college betreft

(Plaatsvervangend) directeur

Mits passend in het beleid en voor zover passend binnen de begroting

16

Toekennen van subsidie begeleid werken

(Plaatsvervangend) directeur

Mits passend in het beleid en voor zover passend binnen de begroting

17a

Correspondentie terzake van bestellingen, leveringen, e.d.

(Plaatsvervangend) directeur

 

 

17b

Het tekenen van overige zaken zoals correspondentie m.b.t.:

a. Lonen, salarissen, UWV en Belastingdienst t.b.v. sal.administr.

b. Belastingen (BTW)

c. Overige financiële zaken

d. klachten

a. Hoofd Administratie

b. Hoofd Administratie

c. Hoofd Administratie

d. (Plaatsvervangend) directeur

 

18

Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst t.b.v. de interne bedrijfsvoering en het dagelijks functioneren van De Zuidhoek

(Plaatsvervangend) directeur

 

Onverminderd het door b. en w. vastgestelde inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de door de raad beschikbaar gestelde kredieten of budgetten.

18a

Besluiten tot het aangaan van nieuwe initiatieven

Directeur

Nieuwe initiatieven worden vooraf gegaan door een businessplan en een duidelijk kader: welke doelstellingen moeten worden gerealiseerd, wat zijn de kosten, hoe is de financiering geregeld en wat zijn de risico’s? In de pilot met een begin- en eindpunt wordt onderzocht of de businesscase kan worden gerealiseerd. Het college beslist over aangaan van de pilot (conform rapport Strategische koers De Zuidhoek, positionering binnen de Participatiewet, Governance p. 27 en 28)

19a

Het doen van uitgaven en verwerven van inkomsten in de exploitatiesfeer op basis van de begroting en het beleidsplan

(Plaatsvervangend) directeur

Beslissing omtrent verschuivingen in de begroting zijn mogelijk tot een bedrag van € 25.000,-

19b

Het tekenen van offertes m.b.t. productieopdrachten:

a. Tot € 5.000 per offerte

b. Tot € 20.000 per offerte

a. Med. Bedrijfsbur. ITB en werkleider A CTD

b. Manager Werkbedrijf

 

19c

Het tekenen van orderbevestigingen m.b.t. productieopdrachten:

a. Tot € 5.000 per order

b. Tot € 20.000 per order

a. Med. Bedrijfsbur. ITB en werkleider A CTD

b. Manager Werkbedrijf

Boven de € 20.000 dienen orders te allen tijde te worden bevestigd

19d

Het tekenen van inkoopopdrachten m.b.t. productieorders:

a. Tot € 500 per opdracht

b. Tot € 1.000 per opdracht

c. Tot € 2.000 per opdracht

d. Tot € 5.000 per opdracht

e. Tot € 20.000 per opdracht

a. Werkleider B

b. Werkvoorbereid. CTD

c. Werkleider A

d. Med. Bedrijfsbur. ITB

e. Manager Werkbedrijf

 

19e

Het tekenen van overige inkoopopdrachten en het leveren van diensten:

a. Tot € 500 per opdracht

b. Tot € 1.000 per opdracht

c. Tot € 2.000 per opdracht

d. Tot € 5.000 per opdracht

e. Tot € 20.000 per opdracht

a. Werkleider B

b. Werkvoorbereid. CTD

c. Werkleider A

d. med.. Bedrijfsbureau ITB

e. Manager Werkbedrijf, Manager PZ/Leerwerkbedrijf en Hoofd Administratie

Inkoopopdrachten dienen vooraf getoetst te worden aan het betreffende budget en/of raamcontract

Een investering dient vooraf te zijn goedgekeurd door de bevoegde personen

20a

Het doen van investeringen binnen de vastgestelde ruimte

(Plaatsvervangend) directeur

Voor zover passend binnen de begroting. Investeringen mogen niet langer lopen dan de periode waarvoor de begroting is goedgekeurd.

20b

Het tekenen van investeringsvoorstellen

Manager Werkbedrijf, Manager PZ/Leerwerkbedrijf en Hoofd Administratie

De investering dient te passen binnen de begroting; boven € 5000 akkoordverklaring directeur nodig

Investeringen vanaf € 35.000 dienen vooraf voor advies voorgelegd te worden aan de OR

21

Besluiten op een ingebrekestelling

(Plaatsvervangend) directeur

 

22

Het tekenen van betalingsopdrachten

(Plaatsvervangend) directeur en Hoofd Administratie

Ongelimiteerd m.b.t. rekeningcourant verhoudingen, BNG, Kas

Alvorens tot betaling over te gaan dienen de daaraan ten grondslag liggende documenten geautoriseerd te worden door zowel:

a. MT-lid

b. Hoofd Administratie

 

 

 

 

Mandaten personele aangelegenheden:

Ambtelijk personeel:

23

Toekennen van verlof

MT leden en Hoofd Administratie

Voor zover niet vallend onder de aangewezen dagen c.q. in overleg te maken afspraken m.b.t. opname van ADV dagen

24a

 

Toekennen verlof, al dan niet met behoud van bezoldiging om andere redenen dan genoemd in hoofdstuk 6 Cao gemeenten

(Plaatsvervangend) directeur

 

24b

Toekenning van buitengewoon verlof

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

 

25

 

In dienst nemen vast en tijdelijk personeel, niet zijnde MT-leden

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Voor zover passend in de (meerjaren) begroting (formatiemodel)

26

Bevordering MT-leden naar functionele schaal

gemeentesecretaris

Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling

27

Bevordering personeel, niet zijnde MT-leden, naar functionele schaal

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling

28

Bewust belonen MT-leden

gemeentesecretaris

Binnen regeling bewust belonen

29

Bewust belonen personeel, niet zijnde MT-leden

Directeur voor ambtelijk personeel

 

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Voor zover passend binnen de begroting

30

Beslissen op verzoek deelname aan cursus, seminar, symposium, e.d.

(Plaatsvervangend) directeur

Mits passend binnen opleidingsplan/-budget

31

Inhuur van uitzendkrachten, detacheringen en tijdelijke inhuur van capaciteit anderszins, inclusief inhuur of detachering via de eigen B.V.’s

(Plaatsvervangend) directeur

Voor zover passend binnen de begroting

32a

Uitvoeren hoofdstuk 8 Cao gemeenten (persoonlijk ontwikkelingsplan)

(Plaatsvervangend) directeur

Voor zover passend binnen de begroting

32b

Beslissen omtrent het toekennen van studiefaciliteiten

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Voor zover passend binnen het toegekende budget.

Alvorens te besluiten dient het betrokken MT lid hieraan goedkeuring te verlenen

33

Beslissen op aanvraag om stage

(Plaatsvervangend) directeur

Binnen geldende regeling

34

Verlenen eervol ontslag op eigen verzoek vast en tijdelijk personeel

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

 

35

Toekennen seniorenmaatregelen

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Voor zover passend binnen de regelgeving en de begroting

36

Toekennen waarnemingstoelage conform art. 3:10 Cao gemeenten

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Voor zover passend binnen de begroting

37

Toekennen van toelagen en vergoedingen t.w.:

• Overwerktoelage + uitbetaling overuren

• Vervangingstoelage

• Onregelmatige dienst toelage

Manager Werkbedrijf en Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Deze besluiten dienen vooraf de instemming te hebben van de betreffende Manager Werkbedrijf

38

Toekennen gratificatie i.v.m. ambtsjubileum

(Plaatsvervangend) directeur

Voor zover passend binnen de regelgeving en de begroting 

39

Herplaatsing in andere functie

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Voor zover passend binnen de begroting

40

Beslissen op verzoek vermindering of vermeerdering arbeidsduur

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Binnen door b. en w. toegestane formatie en voor zover passend binnen de regelgeving.

41

Toekennen inconveniëntenvergoeding

Directeur voor ambtelijk personeel

 

(Plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

Voor zover passend binnen de regelgeving en de begroting

42a

Reiskosten voor zakelijk verkeer

MT leden en Hoofd Administratie

Voor zover passend binnen het toegekende budget

42b

Toekennen van reis- en verblijfskosten

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

 

43

Uitbetaling vakantie-uren en overschrijving restanturen

(Plaatsvervangend) directeur

 

44

Beslissen over de uitvoering van IKB gerelateerde zaken

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Binnen geldende regeling

45

Opleggen verbod tot of het opleggen van nadere voorwaarden aan het verrichten van nevenwerkzaamheden door medewerkers

(Plaatsvervangend) directeur

 

46

Loondoorbetaling tijdens ziekte

(Plaatsvervangend) directeur

 

47

Verstrekken van voorschotbetalingen aan medewerkers

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

 

48

Uitvoering van de verplaatsingskostenregeling

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

 

49

Toekennen van schadevergoedingen aan kleding en uitrusting

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met Manager Werkbedrijf

50

Toekennen van zwangerschapsverlof

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

 

 

WSW-werknemers:

51

Beslissen tot onderzoek van de arbeidsgeschiktheid, deelnemen aan aanvullende opleiding en scholing, tijdelijk vervullen van andere werkzaamheden

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de manager Werkbedrijf

52

Beslissen tot aanpassing van de arbeidsduur

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de manager Werkbedrijf met in acht name van de bepalingen hierover in de personeelsgids en cao WSW

53

Beslissen tot werken op afwijkende tijden bij plaatsing bij een andere organisatie

Manager Werkbedrijf

 

54

Beslissen tot verlenging of verkorting van de werktijd

Manager Werkbedrijf

 

55

Beslissen tot indeling van werkzaamheden naar loonschalen met toepassing van het functiewaarderingssysteem en vaststelling van het voor de werknemer van toepassing zijnde loon

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Vaststelling vindt plaats in overleg met de manager Werkbedrijf en de directeur voor ambtelijk personeel en de (plaatsvervangend) directeur voor overig personeel

56

Beslissen tot toekenning van een tegemoetkoming in de kosten van woonwerkverkeer en afwijking bij verhuizing naar een plaats buiten de gemeente

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Met in acht name van hetgeen hierover is geregeld in de personeelsgids en cao WSW

57

Beslissen tot toekenning van een vergoeding van kosten anders dan uit hoofde van woonwerkverkeer

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de manager Werkbedrijf

58

Beslissen tot het verstrekken van een geldelijke tegemoetkoming in noodzakelijk te maken kosten

Met in acht name van hetgeen hierover is geregeld in de personeelsgids

Na overleg met manager Werkbedrijf, manager PZ/Leerwerkbedrijf en (plaatsvervangend) directeur

59

Beslissen tot bepaling van het verlof

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

 

60

Beslissen tot het verlenen van verlof

Leidinggevende of diens plaatsvervanger

Met in acht name van hetgeen hierover is geregeld in de personeelsgids, cao WSW en nader door de directie bepaalde voorschriften

61

Beslissen tot het verlenen van buitengewoon verlof of andere vormen van bijzonder verlof

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Met in acht name van door de directie nader bepaalde voorschriften

62

Beslissen tot disciplinaire maatregelen

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf

63

Beslissen tot schorsing

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf

64

Beslissen tot non-actiefstelling

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf

65

Beslissen op grond van de seniorenregeling

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na overleg met de betreffende werkleider c.q. de manager Werkbedrijf

66

Aanmelding bij de Stichting pensioenfonds

Hoofd Administratie

 

67

Opstellen individueel ontwikkelingsplan voor de werknemers

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

In samenspraak met de direct leidinggevende

68

Beslissen omtrent deelneming aan voorlichtings-, trainings- en opleidingsactiviteiten inclusief de hiervoor af te sluiten overeenkomsten

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Binnen het budget en met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids en hierover nader gemaakte afspraken; het volgen van een opleiding gebeurd in overleg met de betreffende werkleider c.q. manager Werkbedrijf

69

Beslissen tot toekenning van ouderschapsverlof

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Conform de hierover te maken afspraken; vooraf dient overleg hierover plaats te vinden met de betreffende werkleider c.q. manager Werkbedrijf

70

Beslissen omtrent het verstrekken van loonvoorschotbetalingen

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Alleen bij hoge uitzondering en na overleg met het hoofd Administratie

71

Beslissen omtrent toekenning van jubileumgratificaties

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids en de cao WSW

72

Het verstrekken van werkkleding, schoeisel etc.

Manager Werkbedrijf en manager PZ/Leerwerkbedrijf

Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids

73

Het verstrekken van persoonlijke beschermingsmiddelen

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Na ingewonnen medisch advies

74

Het verstrekken van materialen en gereedschappen

Werkleiders

Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids

75

Claims inzake schade

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Met in acht name van de bepalingen in de personeelsgids en consultatie van de manager Werkbedrijf

76

Beslissen op verzoeken om inzage van gegevens, opgenomen in een persoonsregistratie

Manager PZ/Leerwerkbedrijf

Met in acht name van de hiervoor geldende wet- en regelgeving

77

Beslissen tot afwijking in bijzondere gevallen voor overwerk of onregelmatige dienst

(Plaatsvervangend) directeur