Organisatie | Heerlen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitwerkingsbesluit van burgemeester en wethouders van Heerlen houdende bepalingen met betrekking tot de mandaatregeling. (Mandaatregeling gemeente Heerlen 2020) |
Citeertitel | Mandaatregeling gemeente Heerlen 2020 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Mandaatregeling gemeente Heerlen 2020 |
vervangt de Mandaatregeling 2019
artikel 10 van de Aanpassingswet derde tranche Awb I
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-10-2020 | Mandaten | 29-09-2020 |
HOOFDSTUK 2 – GEMANDATEERDE BEVOEGDHEDEN
Artikel 4 – reikwijdte van het mandaat
Het bepaalde in het eerste lid onder a geldt niet voor het portefeuillehoudersmandaat. Dit kan slechts uitgeoefend worden als in overeenstemming met het ambtelijk advies wordt besloten. Wenst de portefeuillehouder contrair te besluiten, dan draagt hij/zij zorg voor agendering van het mandaatvoorstel voor de eerstvolgende collegevergadering.
HOOFDSTUK 4 - ONDERTEKENING VAN CORRESPONDENTIE
Artikel 6 - procedurevoorschriften algemeen
Voor brieven en beschikkingen geldt dat, als geen “natte” handtekening wordt geplaatst, in cursief schrift onder de ondertekening wordt vermeld: “deze brief is geautomatiseerd aangemaakt en daarom niet ondertekend”, tenzij gebruik wordt gemaakt van een systeem van elektronisch verifieerbare handtekeningen.
Artikel 7 – meedelen van besluiten
Artikel 8 – waarmerken van besluiten
De burgemeester draagt de ondertekening van stukken op aan de Secretaris respectievelijk de Bestuurssecretaris, voor wat betreft het ten behoeve van interne administratieve processen waarmerken van besluiten van het college en van de burgemeester als door het bestuursorgaan genomen besluit.