Organisatie | Kampen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatiestatuut gemeente Kampen |
Citeertitel | Organisatiestatuut gemeente Kampen |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Het Organisatiestatuut gemeente Kampen, vastgesteld bij collegebesluit van 27 mei 2014, wordt ingetrokken.
Directiestatuut
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-06-2022 | 01-04-2022 | wijz. art. 3 lid 3 | 24-05-2022 | 45618-2022 | |
07-10-2020 | 01-04-2019 | 01-06-2022 | nieuwe regeling | 22-09-2020 | 70040-2020 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Kampen;
gelezen het voorstel van 15 september 2020, kenmerk 70040-2020,
gelet op de artikelen 103, tweede lid en 160, eerste lid, onder c van de Gemeentewet en hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;
Organisatiestatuut gemeente Kampen, waarin is opgenomen de instructie voor de gemeentesecretaris
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In dit statuut wordt verstaan onder:
planning en control: het geheel van activiteiten dat uitgevoerd moet worden om duidelijk te maken wat er in een bepaalde periode moet gebeuren als uitkomst van een bestuurlijk proces (planning), de (voortgangs)rapportage(s) daarover, de benodigde bijsturing en uiteindelijk de verantwoording over de behaalde resultaten aan het bestuur (control).
Hoofdstuk 2 Hoofdkenmerken en werkwijze ambtelijke organisatie
Hoofdstuk 3 De gemeentesecretaris
1Eventuele wijzigingen in de wettelijk vastgelegde taken voor de gemeentesecretaris, werken door en treden zo nodig in plaats van hetgeen is opgenomen in dit statuut.
Artikel 7 Verantwoordelijkheden als gemeentesecretaris en algemeen adviseur van het college
Hoofdstuk 5 Concerncontroller & Afdelingen/afdelingshoofden
Artikel 11 Verantwoordelijkheden en bevoegdheden concerncontroller
De concerncontroller toetst de kwaliteit en de werking van processen en systemen die zijn gericht op een doelmatige en doeltreffende uitvoering van het door de gemeenteraad vastgestelde beleid en een verantwoord en rechtmatig gebruik van de middelen die daarvoor worden inzet. Dit betreft met name:
Paragraaf 2 Afdelingen/afdelingshoofden
Artikel 12 Hoofdtaken afdelingen/afdelingshoofden
De afdelingen hebben als taak om op professionele, doelmatige, rechtmatige en effectieve wijze het beleid zoals vastgelegd in de begroting en de werkplannen voor te bereiden, uit te voeren, te evalueren en daarover verantwoording af te leggen binnen de daarvoor gestelde kaders en middelen, waaronder financiën.
Artikel 13 Verantwoordelijkheden en bevoegdheden afdelingshoofd
Het afdelingshoofd is integraal verantwoordelijk en bevoegd voor het realiseren van de door het bestuur gestelde doelen met de daarvoor ter beschikking gestelde middelen, zoals vastgelegd in de programmabegroting. Dit alles binnen de daarvoor gestelde kaders volgens dit statuut en/of het directiestatuut.
Artikel 16 Onvoorziene gevallen
In alle gevallen waarin dit statuut niet voorziet beslist het college.