Organisatie | Heerlen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Gemeente Heerlen - Verordening van de gemeenteraad van Heerlen houdende bepalingen met betrekking tot de organisatie van de griffie (Organisatieverordening van de griffie) |
Citeertitel | Organisatieverordening van de griffie |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 107 van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2020 | Nieuwe regeling | 24-06-2020 | OBM-20000070 |
In deze verordening wordt verstaan onder:
Griffier: de op grond van artikel 107 Gemeentewet door de raad benoemde functionaris;
Griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijk-heid van de raad, bestaande uit de griffier en onder zijn verantwoordelijkheid functionerende ambtena-ren;
Werkgeverscommissie: een door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde commissie waaraan de werkgeversfunctie van de griffie(r) is gedelegeerd.
HOOFDSTUK 2 Organisatie van de griffie
De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
De werkgeverscommissie is verantwoordelijk voor de aansturing van de griffier. De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie een instructie vast, zoals bedoeld in artikel 107a Gemeentewet. De griffier handelt naar zijn instructie.
De griffier legt verantwoording af aan de raad over het functioneren van de griffie.
De griffie maakt gebruik van de dienstverlening van de organisatie van de gemeente Heerlen, vallend onder gezag van en aansturing door het college van burgemeester en wethouders.
Het kan op enig –nader te bepalen- moment zo worden georganiseerd dat de griffier dienstverleningsovereenkomsten afsluit c.q. nadere afspraken maakt met college of secretaris voor het gebruik van de binnen de collegeorganisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van Personeel, Informatie, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Automatisering en Huisvesting.