Organisatie | Roosendaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Tijdelijke reglement digitaal vergaderen 2020 |
Citeertitel | Tijdelijk reglement digitaal vergaderen 2020 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-03-2021 | Wijziging slotbepaling artikel 12 lid 2 | 25-02-2021 | |||
10-11-2020 | 01-09-2020 | 01-03-2021 | wijziging reglement | 15-10-2020 | |
20-06-2020 | 10-11-2020 | Nieuwe regeling | 28-05-2020 |
De raad van de gemeente Roosendaal
gezien het advies van het presidium van 28 mei 2020;
gelezen de wet ‘’Tijdelijke wet digitale beraadslaging en besluitvorming provincies, gemeenten, waterschappen en openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba;
de Reglementen van Orde voor de vergaderingen van de gemeenteraad en de raadscommissie niet afdoende voorzien in de mogelijkheid van digitale beraadslaging en besluitvorming;
gelet op artikel 16 van de Gemeentewet, 19 tot en met 23, 82, 83 en 149 Gemeentewet;
Vast te stellen het ‘’Tijdelijke reglement digitaal vergaderen 2020”
Indien alle overige raadsleden hun stem hebben uitgebracht, controleert de voorzitter of de technische problemen bij het raadslid dat nog niet zijn stem heeft uitgebracht, maar wel deelnam aan de vergadering, zijn verholpen. Indien de technische problemen zijn verholpen, brengt het raadslid alsnog zijn stem uit. Indien ook op dat moment de technische problemen nog niet zijn verholpen, wordt de stemming gesloten.
Artikel 8 Schriftelijke stemming
Raadsleden ontvangen per post een gewaarmerkt stembriefje, inclusief retourenvelop. Deze stembriefjes worden door ieder raadslid afzonderlijk of per brief ingeleverd bij de griffie na afloop van een vergadering. De voorzitter bepaalt het tijdstip en zo nodig de volgorde waarop de stembriefjes uiterlijk door de griffie moet zijn ontvangen.