Organisatie | Voerendaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Onder-ondermandaatbesluit Bedrijfsbureau gemeente Voerendaal mei 2020 |
Citeertitel | Onder-ondermandaatbesluit Bedrijfsbureau gemeente Voerendaal mei 2020 |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bestuur |
Externe bijlage | Bevoegdhedenlijst onderondermandaat Bb mei 2020 |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-06-2020 | nieuwe regeling | 28-05-2020 | Zaaknr. 82945 |
De afdelingsmanager van het Bedrijfsbureau van de gemeente Voerendaal;
dat vanwege de beëindiging van de functionele integratie van de organisaties van de gemeente Voerendaal en de gemeente Simpelveld de organisatie van de gemeente Voerendaal op basis van het op 28 april 2020 vastgestelde organisatiemodel opnieuw is ingericht;
dat het in dat verband noodzakelijk is de huidige onder-ondermandaatregelingen te herzien;
dat het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester op 26 mei 2020 mandaat hebben verleend aan de Directeur, waarbij de mogelijkheid tot ondermandaat en onder-ondermandaat werd geboden;
dat de Directeur op 27 mei 2020 aan hem ondermandaat heeft verleend;
1. onder-ondermandaat te verlenen aan de functionarissen van het Bedrijfsbureau, zoals vermeld in de kolom “Onder-ondermandaat verleend aan:” in de bij dit besluit behorende “BEVOEGDHEDENLIJST ONDER-ONDERMANDAAT GEMEENTE VOERENDAAL MEI 2020” tot het nemen van de besluiten of het verrichten van de handelingen, zoals vermeld in genoemde bevoegdhedenlijst;
a. de in lid 1 genoemde functionarissen, mits en voor zover noodzakelijk ter uitvoering van de krachtens het betreffend onder-ondermandaat genomen besluiten:
- gevolmachtigd zijn privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten (vgl 3:60 BW, 160 sub e Gemeentewet); indien deze handelingen tevens betrekking hebben op de budgetbevoegdheid (zie punt 0.0.1. van de bevoegdhedenlijst) dan dient daarbij tevens het bepaalde in de budgethoudersregeling in acht te worden genomen;
- gemachtigd zijn tot het verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn en de gemeente daarbij buiten rechte te vertegenwoordigen;
b. bij de uitoefening van een gemandateerde bevoegdheid alle ter zake door het bevoegde bestuursorgaan vastgestelde nadere regels en beleidsregels in acht dienen te worden genomen;
c. bij twijfel of het onder-ondermandaatbesluit van toepassing is, overleg wordt gepleegd met de leidinggevende en/of de verantwoordelijke portefeuillehouder;
d. de mandaatverlening niet geldt indien:
- de besluitvorming een aangelegenheid betreft die de gemandateerde functionaris rechtstreeks of middellijk persoonlijk aangaat,
- afgeweken wordt van een advies waarvan de inwinning is voorgeschreven, in welke gevallen het voorstel wordt voorgelegd aan het bevoegde bestuursorgaan;
e. de ondertekening van een krachtens onder-ondermandaat genomen besluit als volgt geschiedt:
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN VOERENDAAL,
DE BURGEMEESTER VAN VOERENDAAL,
f. bij afwezigheid van een functionaris aan wie onder-ondermandaat is verleend, de functionaris die het onder-ondermandaat heeft verleend in zijn/haar plaats treedt;
g. bij afwezigheid van een afdelingsmanager, de functionaris, die is aangewezen als plv. afdelingsmanager voor wat betreft uitvoering van de mandaatregelingen, in zijn/haar plaats treedt;
h. bij afwezigheid van de Directeur diens plaatsvervanger in zijn/haar plaats treedt;
i. de Directeur in alle gevallen als plaatsvervanger van de gemandateerde functionaris kan optreden;
3. het onder-ondermandaatbesluit afdeling Bedrijfsvoering van 9 januari 2020 en de daarbij behorende bevoegdhedenlijst in te trekken;
4. dat dit besluit kan worden aangehaald als Onder-ondermandaatbesluit Bedrijfsbureau gemeente Voerendaal mei 2020.
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking van dit besluit.
Aldus besloten op 28 mei 2020.
Afdelingsmanager Bedrijfsbureau,
C.J.H.M. Janssen
Het besluit ligt vanaf 3 juni 2020 gedurende 6 weken ter inzage bij het Klantcontactcentrum.
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende gedurende 6 weken na de datum van bekendmaking tegen een besluit bezwaar maken bij de Afdelingsmanager Bedrijfsbureau van de gemeente Voerendaal, Postbus 23000, 6367 ZG Voerendaal.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
a. naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht kan de indiener van het bezwaarschrift de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, sector Bestuursrecht, te Maastricht, Postbus 1988, 6201 BZ Maastricht, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.
U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de genoemde site vindt u de precieze voorwaarden.